Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:49:50 GMT

آب‌ منطقه‌ای سمیرم ۱۲ میلیارد ریال طلبکار است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۴۲۰۰

آب‌ منطقه‌ای سمیرم ۱۲ میلیارد ریال طلبکار است

روح‌الله اکبری روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری سمیرم اظهارداشت: این دیون از حدود یک دهه گذشته تا به امروز محاسبه شده و هنوز پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ها و مکاتبه‌های متعددی برای تعیین نرخ آب‌ بهای هر چهار بخش سمیرم برگزار شده و شرکت آب منطقه‌ای همواره حداقل قیمت‌ها را تعیین و تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر امور آب منطقه‌ای سمیرم، حدود یک میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان از این دیون مربوط به باغ‌ها و بهره‌برداران بخش پادنای بزرگ در جنوب سمیرم است.

اکبری منابع آبی پادنا را رودها و رودخانه‌ها و بهتر از دیگر بخش های سمیرم عنوان کرد و گفت: حجم آب رودخانه‌های این بخش ۹ میلیون متر مکعب و حجم توزیع آب در سال گذشته افزون بر هفت میلیون متر مکعب بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد پیرامون تعرفه و تعیین نرخ آب‌بها، تصریح کرد: مقرر شد کارشناسانی از وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مرتبط درباره اعداد و ارقام آب بها بحث و تبادل نظر کرده و نرخ را مشخص کنند.

مدیر آب منطقه ای سمیرم ادامه داد: تولید محصول در هر هکتار از سال های ۹۴ تا ۹۸ و سطح زیر کشت از طرف نهادهای مرتبط کشاورزی به آب منطقه‌ای ارسال شده تا بعد از انجام محاسبات، قیمت و نرخ آب بها اعلام شود.

اکبری در ادامه با تکید بر اینکه طرح سیمای آب این شهرستان بسیاری از مشکلات و نیازهای آماری این بخش گسترده و حیاتی را مرتفع کرده است، ادامه داد: تهیه این نقشه راه در مرحله اول باعث شد بسیاری از مشکلات و آمار و ارقام منابع آب منطقه، نیازسنجی در بخش های باغ، صنعت، زراعت، گردشگری و سایر بخش ها شناسایی و به تفکیک مشخص شوند.

مدیر دفتر طرح‌های تحقیقاتی شرکت آب‌منطقه‌ای استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: شورای اقتصاد انواع محصولات کشاورزی را برای تعیین نرخ آب بها به آب منطقه‌ای اعلام می کند.

رضا رجبی تصریح کرد: اگر نوع محصولی را این شورا به ما اعلام نکند از جهاد کشاورزی می‌گیریم و یا با بازدیدهای میدانی از باغ‌ها و میدان‌های میوه و تره‌بار پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی، امروزه سه شبکه مدرن، سنتی و نیمه مدرن در موضوع آبیاری داریم و طبق فرمولی آب‌بها در هر هکتار را با ضریب شبکه، قیمت و عملکرد محصول در هر هکتار مشخص می‌کنیم.

احمد تیموری، مدیر جهادکشاورزی سمیرم در ادامه عدالت در توزیع آب را مهمترین خواسته کشاورزان و باغداران دانست و افزود: معیار و مبنای توزیع آب باید شفاف و مشخص باشد ضمن اینکه اولویت‌ها در تقسیم آب به باغداران با سابقه یا نوع کشت‌های بهاره و پاییزه نیز در تقسیم و توزیع آب اهمیت دارد.

شهرستان سمیرم دارای رودخانه های متعدد از جمله حسین آباد، ماربر و شمس آباد، سه سد حنا، قرقاچ و کمانه،چهار محدوده مطالعاتی(دشت) قبر کیخا، سمیرم، وردشت و کُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ در جنوب کشور محسوب می‌شود.

این خطه کوهستانی، دارای ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ، ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل‌های طبیعی است.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۶ درصدی مردم در بخش کشاورزی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان در ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای اصفهان سمیرم الگوی کشت اعتبار زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای اصفهان سمیرم الگوی کشت اعتبار زاگرس شرکت آب منطقه ای اصفهان سمیرم الگوی کشت اعتبار زاگرس آب منطقه ای توزیع آب آب بها نرخ آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی