Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رفیعی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا بیان اینکه دستورالعمل‌های آموزش و پرورش و بازگشایی مدارس از طریق ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا  تصمیم گیری می شود افزود: در این زمینه استانداری و فرمانداریها هماهنگ با ستاد ملی کرونا عمل می کنند که این مهم در جهت جلوگیری از اعمال سلیقه های فردی و وحدت رویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی اضافه کرد: بر مبنای بخشنامه ها اولویت در مدارس برگزاری حضوری کلاس ها اعلام شده و این مهم بر مبنای ایجاد شرایط لازم بوده که در صورت افزایش شمار دانش آموزان  تقسیم بندی ها انجام  می شوند و این در حالی است که حداکثر دانش آموزان در هر کلاس هنرستانها ۱۲ نفره بوده در واقع حدود ۸۰ درصد هنرستانهای استان به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان نیاز به تقسیم بندی ندارند.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت بازگشایی مدارس در شهرستان ها نیز بصورت روزانه مورد پایش قرار می گیرد تا موارد و موانع موجود با ارائه راهکارهایی برطرف شود که یکی از راههای حل مساله تجزیه و تحلیل دقیق آن است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بر اصل نظارت مستمر و دائم در روزهای کرونایی مدارس تاکید دارد و فرمانداران با بسیج نیروهای انسانی در حوزه های مختلف به تحقق این مهم کمک کنند و پشتیبانی شهرداری ها و مشارکت خیران نیز می تواند نگرانی کنونی والدین را کاهش دهد.

رفیعی افزود: هر چند استان نسبت به تامین اقلام بهداشتی کرونا به ویژه ماسک با ۵۰ درصد قیمت اعلام آمادگی کرده، اما هر دانش آموز موظف به تهیه شخصی این اقلام است که استان در حد توان از ظرفیت ایجاد شده استفاده خواهد کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: استان به مساله مهم آموزش توجه جدی دارد و در این ارتباط هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند و آموزش‌های مجازی از طریق شبکه "شاد" صرفا با کدملی دانش‌آموزان انجام می‌شود اما در برخی از موارد به دلیل جابه‌جایی و تشکیل نشدن گروه توسط معلمان، دلیل بر برنامه ریزی ها  نیست و به تدریج نسبت به رفع آن اقدام می شود.

وی اضافه کرد: در ارتباط با مدارس شبانه‌روزی نیز باید گفت پروتکل‌های بهداشتی فضای این نوع مکان ها از طریق وزارت آموزش و پرورش و نحوه حضور دانش‌آموزان   نیز به طور کامل قید شده و در شهرستان‌ها نیز باید فضاهایی را برای مدارس شبانه‌روزی خود، تغییر کاربری دهند.

رفیعی با ابراز نگرانی در خصوص غربالگری دانش آموزان در هنگام ورود به مدرسه نیز افزود: در این راستا باید مکانیزمی تعریف شود که همکاری حوزه بهداشت و سایر ارگان‌ها در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس بسیار تاثیرگذار بوده و باید در خصوص غربالگری کرونا مساعدت شود تا از ورود دانش آموزان مشکوک جلوگیری شود.

این مسؤول ادامه داد: حضور دانش آموزان در کلاس درس حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه با تهویه مناسب جزو پروتکل های بهداشتی الزامی اعلام شده اما از طرفی نگران ها و ابهامات موجود در ارتباط با بازگشایی مدارس با عمل گرایی دقیق و صحیح دست اندرکاران امر بیش از گذشته کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل شیوع بیماری کرونا هراس عجیبی در بین عموم وجود داشت که پس از گذشت چندین ماه این مسائل فروکش کرده است و در حال زندگی با این ویروس هستیم و برای اولین بار کلاس های درس در این شرایط  برگزار می شود که احتیاط ها لحاظ شده است.

رفیفی با بیان اینکه در روز بازگشایی مدارس بازرس به ۳۳۳ مدرسه استان اعزام شده بود، افزود: طبق برآوردها ۴۰ درصد دانش آموزان حضور یافتند که منطبق با برنامه ریزی ها بود که این رقم در روستاها به دلیل کاهش جمعیت دانش آموزی ۷۰ درصد اعلام شده است.

برچسب‌ها کرونا اداره کل آموزش و پرورش زنجان بازگشایی مدارس فاصله گذاری اجتماعی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اداره کل آموزش و پرورش زنجان بازگشایی مدارس فاصله گذاری اجتماعی زنجان کرونا اداره کل آموزش و پرورش زنجان بازگشایی مدارس فاصله گذاری اجتماعی زنجان پروتکل های بهداشتی بازگشایی مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان