Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول امیدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات گمرک ایران برای مرمت و حفظ این بنای تاریخی اختصاص یافت و سقف، ستون‌های اصلی و محوطه آن بازسازی شد.

وی اظهار کرد: مرمت نمای ساختمان به دلیل چوبی بودن آن بسیار پرهزینه و نیازمند اعتبار ویژه است و به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، سال گذشته و امسال اعتباری در حوزه عمران به گمرگ آستارا اختصاص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از فرمانداری آستارا و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان انتظار داریم در تامین اعتبار مرمت گمرک چوبی آستارا مشارکت کنند و این بنا قابلیت استفاده به عنوان موزه گمرگ، مهمانسرا، نمایشگاه، رستوران سنتی یا کاربری‌های دیگر را خواهد داشت.

پردل امیری نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: در سال گذشته این بنا به شماره ۳۱۸۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و ادامه روند مرمت و بازسازی آن در صورت تخصیص اعتبار با تایید و نظارت این سازمان انجام می شود.

ساختمان چوبی گمرک آستارا به مساحت ۴۰۰ متر مربع در ۲ طبقه دوبلکس به ارتفاع هفت متر و با سقف سفالی شیبدار احداث شده و طبقه اول آن دارای پنج اتاق اداری، ۲ سالن بزرگ، بالکن دور ساختمان، سرویس بهداشتی و آشپزخانه است و در طبقه دوم نیز پنج اتاق اداری دیگر به همراه سرویس بهداشتی و انبار زیر شیروانی ساخته شده است.

گمرک آستارا در حدود سال های ۱۲۰۵ هجری شمسی در دوره عباس میرزا توسط کارشناسان بلژیکی دایر و با احداث ساختمان چوبی، فعالیت گمرکی در این نقطه از کشور آغاز شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرکات زمینی، دریایی و ریلی آن از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

برچسب‌ها آستارا پروژه ساختمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعتبارات اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا پروژه ساختمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعتبارات اعتبار آستارا پروژه ساختمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعتبارات اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع رفاهی درمانی یاسوج کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مجتمع در سه‌طبقه و در دو مرحله کلنگ زنی شد که دارای ۱۷ سالن و سر در خواهد بود.

وی بیان کرد: اعتبار موردنیاز برای این پروژه در مرحله اول ۱۵۰ میلیارد ریال است و این طرح در سه مرحله اجرایی می‌شود.

جاودان سیرت تصریح کرد: مرحله اول فونداسیون و طبقه اول است و با اعتبار مشخص‌شده ساخته می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح در مراحل دوم و سوم نیز اعتبارات دیگری اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر 6098461

دیگر خبرها

  • مجتمع رفاهی درمانی یاسوج کلنگ زنی شد
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور