Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:53:38 GMT

وجود ۳۰۰۰ شرکت تعاونی غیرفعال در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۶۴۲۳

وجود ۳۰۰۰ شرکت تعاونی غیرفعال در اردبیل

ناصر نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته تعاون به تمامی تلاشگران در این عرصه از فعالیت کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال خبر داد و گفت: در این کمیته شرکت‌های غیرفعال و راکد شناسایی شده و برای آغاز فعالیت این شرکت‌ها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود که از سال ۹۷ تا کنون از بین ۳ هزار شرکت راکد حدود ۷۰۰ شرکت شناسایی شد که از این تعداد با ورود به ۳۸۵ شرکت و تعیین تکلیف آن، تعداد ۱۲۰ شرکت تعاونی غیر فعال به چرخه فعالیت بازگشته و مابقی منحل و از چرخه فعالیت خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه تعاونی‌های استان اردبیل نسبت به تعاونی‌های کل کشور از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و ما جزو استان‌های تأثیرگذار در حوزه تعاون کشور هستیم که در سال گذشته رتبه اول را کسب کردیم و در سال جاری نیز بین استان‌های شاخص در حوزه تعاون قرار داریم.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۱ هزار ۸۶۷ تعاونی فعال در سطح استان با عضویت بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد و فرصت‌های شغلی که در این تعاونی‌ها ایجاد شده است بالغ بر ۱۵ هزار نفر می‌باشد که این آمار فارغ از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت است.

نعمتی ادامه داد: بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال با حدود ۳۰ درصد کل شرکت‌های تعاونی‌های استان در شهرستان اردبیل قرار دارد و شهرستان بیله سوار نیز حدود ۱۴ درصد از تعاونی‌ها را دارا می‌باشد که از این نظر در رتبه دوم استان و شهرستان‌های مشگین شهر و پارس آباد در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

بیشترین گرایش شرکت‌های تعاونی در حوزه کشاورزی است

وی در خصوص گرایش‌های شرکت‌های تعاونی عنوان کرد: بیشترین گرایش شرکت‌های تعاونی در حوزه کشاورزی است که بالای ۳۴ درصد این شرکت‌ها در این حوزه فعالیت دارند، در حوزه خدمات ۲۷ درصد، در حوزه صنعت ۱۳ درصد و مابقی شامل سایر حوزه‌ها است.

در حوزه تعاون به ورود دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد بهتر امور نیاز داریم

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تعمیم همکاری‌های بین دستگاهی را در زمینه تعاون لازم و تأثیر گذار دانست و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیچ عنوان به تنهایی قادر به نهضت سازی برای بخش تعاون نخواهد بود چرا که در این حوزه به ورود دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد بهتر امور نیاز داریم.

نعمتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی میزان حضور مشوق‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی در تعاونی‌ها عنوان کرد: تعدادی مشوق در زمینه حمایت تعاونی‌ها وجود دارد که در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قید شده ولی در یکی از بندها آمده است که مشوق‌ها شامل تعاونی‌هایی می‌شود که فعالیت‌ها و شرایط لازم را داشته باشند که در این زمینه می‌توان به عنوان مثال به تخفیف ۲۵ درصدی مالیات ابرازی اشاره کرد که این تخفیف زمانی شامل می‌شود که تعاونی در موعد مقرر اظهار نامه خود را ارائه دهد، بحث بعدی در این مورد این است که مشوق‌ها شامل تعاونی‌ها شده اما در اطلاع رسانی مشوق‌ها و حمایت‌هایی که انجام شده ضعیف عمل کرده‌ایم و بازگو نشده است.

موفقیت ۱۹ شرکت تعاونی در زمینه صادرات انواع محصولات

وی در خصوص میزان صادرات شرکت‌های تعاونی اردبیل در سال گذشته عنوان کرد: ۱۹ شرکت تعاونی در استان اردبیل طی سال گذشته موفق به صادرات محصولاتی به ارزش ۳۳ میلیون دلار به کشورهای آلمان، ترکیه، ارمنستان، پاکستان، گرجستان، عراق، ترکمنستان، افغانستان و روسیه شدند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: این صادرات شامل ۱۲ محصول از قبیل مواد غذایی، ماشین آلات بسته‌بندی، جوجه یک‌روزه، مصالح ساختمانی و سایر محصولات بوده که جوجه یک روزه بیشترین محصول صادراتی شرکت‌های تعاونی استان اردبیل بوده است.

نعمتی در پایان بیان کرد: از اولویت‌های سال جاری در حوزه تعاون، ایجاد مرکز نوآوری بخش تعاون است تا با گردهم آوری اندیشه‌های خلاق در قالب این مرکز باعث توسعه و دانش بنیان شدن تعاونی‌های ایجادی و یا ایجاد خلاقیت و نوآوری در تعاونی‌های تشکیل شده باعث افزایش ارزش افزوده شود.

کد خبر 5016800

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاونی بخش تعاون صادرات کالا جوجه یکروزه محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری عاشورا بازگشایی مدارس ماه محرم آمار کرونا هفته دولت بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا کار و رفاه اجتماعی شرکت های تعاونی حوزه تعاون استان اردبیل شرکت تعاونی تعاونی ها مشوق ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون

یکی از مهمترین چالش های ذهنی مشتریان محصولات و خدمات هر سازمان، خدمات پس از فروش است، اما سازمان باید پیشتر به پاسخ این سوال فکر کند که «اگر مشتری با مشکلی مواجه شد، باید چه کند؟»

به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون؛ پاسخگویی به سوالات، نیازها، مشکلات و خواسته‌های مشتریان، از الزامات هر سازمانی است و ساده سازی این فرایند پاسخگویی، باید به هر شکل و روشی در دستور کار باشد.

راه اندازی مرکز تماس، از ساده‌ترین ابزار‌های برای تعامل با مشتری است، ولی در عین حال با افزایش تعداد مشتریان، تنوع بخشی به کانال‌های ارتباطی به منظور افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی به آن‌ها هم الزامی است.

شرکت بیمه تعاون با شناخت درست این مساله، ابزار‌های متعددی را به منظور پاسخ به سوالات و راهنمایی مشتریان در نظر گرفته است. اطلاعات موجود نیز نشان می‌دهد این ابزار‌ها نه تنها کانال ارتباطی خوبی با مشتریان ایجاد کرده، بلکه استقبال مشتریان از این کانال‌های متنوع نیز قابل توجه است.

اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد، همان طور که حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تعاون در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافته است، تعداد کل تماس‌های تلفنی وارد شده به مرکز ارتباط به مشتریان این شرکت نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است. پاسخگویی به ۹۷ درصد از ۱۱۴ هزار تماس وارده در سال گذشته، از تمرکز جدید این مرکز بر لزوم پایایی ارتباط میان شرکت و مشتریان حکایت دارد.

برقراری سرویس Voice Mail به منظور دریافت نظرات مشتریان و پاسخگویی به آن‌ها و ایجاد کانال‌های ارتباطی در فضای مجازی از طریق پلتفرم‌های واتساپ، تلگرام، بله، سروش و ایتا که امکان پاسخگویی همزمان را ایجاد کرده اند نیز، سطح این خدمت در بیمه تعاون را ارتقا داده است.

پاسخگویی آنلاین از طریق «رایچت» نیز که یک سیستم تعاملی توسعه یافته است، تجربه مطلوبی برای هر ارتباط مشتری با این شرکت است. به عبارت دیگر، اکنون مشتریان بیمه تعاون، از همه ابزار‌های موجود از قبیل، تلفن، سایت اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند به سادگی با این شرکت ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های خود را مطرح کنند.

ویژگی هایی، چون سرعت پاسخگویی، مستندسازی موارد مطرح شده، عدم وابستگی به زمان و مکان و امکان ارسال مستندات را می‌توان از جمله مزایای این کانال‌های ارتباطی دانست.

دیگر خبرها

  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه