Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانی نسب توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان را رویکرد کانون صاحب الزمان(عج) در عزاداری ماه محرم دانست و گفت: درهمین راستا ۲۰۰ بسته معیشتی میان خانواده های آبرومند نیازمند توزیع می شود.

گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مراکزی هستند که در جوار خانه های خدا برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی ایجاد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراکز با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری ضمن اینکه که زمینه حضور پررونق جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم می کنند، مراکز برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی خانواده های محروم را فراهم می کنند، یکی از این کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون«صاحب الزمان(عج)» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) رحمت آباد شهر حمیدیا است، پیرامون فعالیت ها و برنامه های این کانون با «ابوالفضل کرمانی نسب» مدیر این کانون فرهنگی هنری گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

امسال مراسم عزاداری ماه محرم در بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است،برنامه ورویکرد کانون صاحب الزمان(عج) برای عزاداری ماه محرم به چه شیوه ای است؟

امسال با توجه به شرایط بحران کرونا مراسم عزاداری در دهه اول ماه محرم در مسجد صاحب الزمان(عج) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، رویکردی که سالهای گذشته داشتیم بر این اساس بود که  در دهه اول همه روز اطعام حسینی در مسجد برپا می شد، اما امسال به دلیل شرایط بحران کرونا و تاکید بر رعایت موارد بهداشتی، ما نذورات مردمی را به صورت بسته های معیشتی در میان نیازمندان توزیع کردیم.

همچنین در کانال مسجد به مناسبت ماه محرم محتوا از کتاب حماسه حسینی بارگذاری کردیم  و گروه سرود کانون به اجرای سرود در محله  پرداختند. علاوه برآن  به مناسبت ماه محرم تعزیه توسط فعالین کانون برپا شد.

 

 گروه سرود کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) با حضور نوجوانان در سطح ملی و بین المللی اجراهای موفقی داشته است، هدف از تشکیل این گروه سرود چه بوده است؟

تمام تلاش و فعالیت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) کادرسازی در رشته های مختلف فرهنگی،هنری و مذهبی است به طوری که در رشته سرود با راه اندازی گروه سرود «عاشقان ولایت» که با حضور نوجوانان تشکیل شده و در سطح ملی و حتی بین المللی توانسته خوش بدرخشد.

 

 ایده تشکیل گروه سرود عاشقان ولایت به سفر مقام معظم رهبری استان سمنان برمی گردد که مقام معظم رهبری سال ها قبل در جمع مسئولان یادواره شهدای سمنان بر تشکیل گروه سرود اثرگذار و خوش مضمون تاکید کرده بودند، این سخنان رهبری دغدغه من برای تشکیل گروه سرود «عاشقان ولایت» که سابقه 30 ساله داشت و بنا به دلایلی آن زمان متوقف شده بود، شد. به همین جهت فعالیت گروه سرود «عاشقان ولایت» با حضور اعضای جدید را از سر گرفتم، در این گروه سرود 180 نفر ثبت نام کردند، که 80 نفر در قالب 4 حلقه صالحین در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و 45 نفر عضو فعال هستند که همگی از نخبگان و شاگردان مدارس محسوب می شوند.

 

 این گروه سرود تاکنون چه تعداد اجرا داشته است و نماهنگ های تولید شده با چه مضامین بوده است؟

 بیش از 70 اجرای زنده تلویزیونی داشته است، اجرای 38 سرود و ضبط 23 نماهنگ که همگی از شبکه‌های سراسری پخش شده‌اند. نماهنگ های حضرت زهرا(س)، موسم رهایی با موضوع مدافعان حرم و سرود «علی آقامه»، «فرشتگان نجات» که با استقبال بالا مواجه شد، از جمله سرودهای اجرایی این گروه است. این گروه سرود به زبان های عربی و انگلیسی نیز اقدام به اجرای سرود می کند.

 

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری در کمک رسانی به نیازمندان وارد میدان عمل شدند، کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در این زمینه چه اقداماتی انجام داد؟

ما در اوایل بحران کرونا که موج سنگینی از بیماری حاکم بود در اولین اقدام تلاش کردیم که با اجرای سرود تقدیری از مدافعان سلامت و فعالین این حوزه داشته باشیم به همین جهت اقدام به تهیه و تولید سرود «فرشتگان نجات» کردیم که این کار گستره ملی نیز داشت و با استقبال بسیار روبرو و به عنوان یکی از کارهای هنری اثرگذار معرفی شد. هدف ما با اجرای این سرود  ایجاد انگیزه در میان مدافعان سلامت و کادر درمانی بیمارستان ها در شرایط بحران کرونا بود و تلاش کردیم بخشی از خدمات زحمت کشان عرصه سلامت را انعکاس دهیم.ضمن اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا ویزیت رایگان بیماران نیازمندان مورد توجه قرار گرفت و خرید داروی بیماران خاص در این ایام مورد توجه قرارگرفت. همچنین به 200 خانواده نیازمند بسته های ارزاق و معیشتی توزیع شد.

برنامه ها و رویکردهای کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) برای آینده چیست؟

تربیت نیروهای هنرمند یکی از رویکردهای کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) است، در هم ین راستا درنظر داریم با برگزاری دوره های تخصصی نویسندگی، کارگردانی، موشن گرافی، تدوینگری و طراحی پوستر در جهت تربیت نیروهای  هنرمند گام برداریم.

طرح «قرار نوجوانان آسمانی» یکی دیگر از برنامه های این کانون است که تلاش می شود با اجرای این طرح نوجوانان منطقه و محله را به انس با مسجد سوق دهیم و به حضو پرشور آنها در مساجد رونق ببخشیم.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: گروه سرود عاشقان ولایت محرم کانون های مساجد کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عج کانون های فرهنگی هنری کانون صاحب الزمان عج گروه سرود عاشقان ولایت بحران کرونا برنامه ها ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان

منابع محلی می‌گویند که راه مواصلاتی شماری از ولسوالی‌ها در سمنگان، سرپل، هرات و بادغیس به روی رفت‌وآمد بسته شده است.

این منابع می گویند به دنبال سرازیرشدن سیلاب راه مواصلاتی ولسوالی‌های روی دوآب و خرم و ساروباغ به شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان مسدود شده است.

منابع همچنان از ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل می‌گویند که راه مواصلاتی کوهستانات با مرکز این ولایت به روی رفت‌وآمد بسته شده است.

از سویی هم، باشندگان ولسوالی پشتون زرغون هرات می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب راه مواصلاتی این ولسوالی را با مرکز هرات به روی رفت‌وآمد بسته کرده است.

در همین حال، منابع از ولسوالی‌های تگاب عالم و قادس ولایت بادغیس می‌گویند که به دلیل سرازیرشدن سیلاب راه‌های مواصلاتی این ولسوالی با شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس به روی رفت‌وآمد مسدود شده است.

این در حالی است که بارندگی‌های شدید و سرازیرشدن سیلاب تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برجا گذاشته است.

به‌تازگی، ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال برف‌باری و بارندگی شدید در سراسر افغانستان هشدار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان