Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به انتشار کتاب «تاریخ شفاهی شهدای شاخص انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری» از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این کتاب درباره زندگی‌نامه سه شهید استان شهید «علیمحمد مرادی سیبکی»، شهید «سید عباس صالحی قهفرخی» و شهید «قربانعلی داوودی فارسانی» در طول مبارزات انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز همچون بسیاری از شهرها و مناطق کشور، در جریان مبارزات انقلابی علیه حکومت شاه، افرادی جان خویش را در راه آرمان و اعتقاداتشان تقدیم انقلاب کردند، اشخاصی مثل علی‌محمد مرادی سیبکی، غلامحسین آبافت، خسرو سلیمی ناغانی، ابراهیم قاسمی نافچی، سید عباس صالحی قهفرخی و قربانعلی داوودی فارسانی از آن جمله‌اند که در این اثر به مطالعه و بررسی روند فعالیت‌های انقلابی و نحوه شهادت سه نفر از این عزیزان پرداخته شده‌است.

فتاحی توضیح داد: اهمیت تحقیق و پژوهش و مطالعه وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی و آشنایی با آفرینندگان این حماسه بزرگ و باشکوه با هدف تداوم و پویایی فرهنگ انقلاب و نشر و ترویج روحیه ایثار و شهادت، از اهداف تولیدات واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: این اثر پژوهشی در سه فصل با معرفی استان چهارمحال و بختیاری و سابقه مبارزاتی انقلابی در این استان به معرفی سه نفر از شهدای شاخص انقلاب اسلامی در استان می‌پردازد که در ۷۵ صفحه و‏‎ ‎شمارگان هزار جلد توسط حوزه هنری استان تولید و چاپ شده است.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به زودی از این کتاب در برنامه‌ای به صورت زنده و مجازی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/68031

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی