Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، رشد قیمت دلار از یک‌سو و حرکت هماهنگ برخی سایت‌ها برای افزایش قیمت از سوی دیگر بازار خودرو را از اواخر هفته گذشته در شرایطی عجیب قرار داده است. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران امروز بارها به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و تاکید کرد قیمت‌ها در بازار افزایش یافته اما خرید و فروش منحصر به دو دسته است، یکی افرادی که پول لازم‌اند و دیگری افرادی که واقعا به خودرو برای مصرف شخصی نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی کسانی که می‌توانند تقاضای خود را فعلاً وارد بازار نکنند دست نگه داشته‌اند و کسی به قصد سرمایه‌گذاری فعلا وارد بازار نمی‌شود.

 امروز اما پراید که روزی ارزان‌ترین خودروی بازار ایران بود قیمتی عجیب را دید. پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۰۴میلیون تومان فایل شد تا خودرویی که می‌رود روند خداحافظی‌اش را تکمیل کند، با قیمتی بالاتر از صد میلیون تومان در بازار معامله شود. قیمت پراید در اسفند سال گذشته در محدوده ۶۰ میلیون تومان بود.

هر دستگاه سمند ال.ایکس نیز با افزایش ۱۸ میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۱۷۰ میلیون تومان فایل شد. سمند سورن نیز  با ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ ایکس  به قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس معمولی به قیمت ۱۹۷ میلیون تومان و پژو پارس با موتور ‌تی. یو۵ به بهای ۲۳۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد و همه این خودروها بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۱۳۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برابر با۲۲۰ میلیون تومان، و هر دستگاه پراید ۱۱۱ با رشد ۹ میلیون تومانی ۱۰۴ میلیون تومان اعلام شد. قیمت پراید ۱۳۱ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۶ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار با رشد ۱۶ میلیون تومانی ۱۱۳ میلیون تومان تعیین قیمت شد.

همچنین قیمت تیبا دو ۱۲۴ میلیون تومان، ساینا  ۱۲۵ میلیون تومان و کوئیک ۱۳۷ میلیون تومان اعلام شد.

۲۰۶، پراید، سمند و تیبا در دو هفته چقدر گران شدند؟ کد خبر 546985 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی میلیون تومانی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه هفته اول اردیبهشت را با بازدهی منفی در تمام وزن‌ها و قطعات به پایان رساند.

براساس گزارش تجارت نیوز، طی هفته اخیر قیمت سکه بازدهی منفی ۲.۹۹ درصدی داشت و طلا با افت بازدهی ۸.۳۴ درصدی پرچمدار بیشترین کاهش بازدهی در بازارهای مالی بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند این روند کاهشی را می‌توان کوتاه‌مدت عنوان کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و هر لحظه ممکن است آرامش منطقه خاورمیانه از دست برود و این موضوع اثر مستقیم بر بازارهای مالی داخلی می‌گذارد.

تحلیلگران بازارهای مالی برای هر گرم طلا در بازار داخلی منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی را کف تعادلی بازار طلا در نظر می‌گیرند. آنها برای سکه امامی منطقه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را کف قیمت این قطعه می‌دانند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۴۳ دلاری در حال معامله است و افزایش نزدیک به ۱۱ دلاری دارد.

سکه امامی نیم میلیون تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت افزایشی شد. این قطعه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۲ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار تنها قطعه کاهشی بازار بود و با افت ۷۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و ربع‌سکه با افزایش۱۰۰ هزار تومانی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی روز پنجشنبه بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد.

طلا در روند کاهشی بسته شد

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۲۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۴۷۶ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی ۵۸۷ هزارتومان، سکه بهار ۲۰۰ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۵ هزار تومان و سکه گرمی ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899892

دیگر خبرها

  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳