Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آنچه اسلام را در معرض خطر قرار می‌دهد گناه‌های جزئی و اتفاقات کوچک نیست بلکه حکومت طاغوتی است به همین دلیل برای اصلاح یک جامعه ابتدا باید خواص جامعه اصلاح شوند. - اخبار استانها -

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره لزوم اصلاح ساختار سیاسی جامعه و تأثیر آن در مردم اظهار داشت: اگر واقعه عاشورا را به‌دقت موردبررسی قرار دهیم می‌بینیم مردم کوفه کسانی هستند که حداقل چهار سال امام علی (ع) را درک کرده و امام حسن (ع) را نیز می‌شناسد اما شهر و مردم شام از اول آنچه دیده‌اند حکومت اموی و معاویه بوده است به همین دلیل وقتی از اهل‌بیت (ع) سؤال می‌شود در جریان عاشورا کجا بر شما سخت گذشت نام شهر شام را بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بابیان اینکه ساختار سیاسی شام مردم را به‌گونه‌ای تربیت‌کرده است که امام کش باشند، افزود: اینکه اسلام تا این اندازه به مسئله سیاست اهمیت داده، مسائلی مانند جریان غدیر بیان می‌شود و یا اینکه امام حسین (ع) وقتی می‌خواهد امربه‌معروف و نهی از منکر کند به دنبال اصلاح ساختار سیاسی جامعه است بیانگر تأثیر ساختار سیاسی جامعه بر تربیت مردم است.

اصفهان| حجاب در وصیت‌نامه شهدا؛ اصلاح جامعه در گرو پاکی، پرهیزگاری و پاک‌دامنی زن استروحانی: امام می‌دانست عدالت و اصلاح جامعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیستمنتخب شازند در مجلس یازدهم: خواص دلبسته به غرب سیگنال‌های ضعف به دشمن مخابره می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام خود می‌خواهد خلیفه طاغوتی را کنار بزند تا حکومت طاغوتی در جامعه نباشد چراکه تربیت، مدیریت و سمت‌وسوی جامعه به دست خواص است افرادی که جامعه را هدایت و مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از خواص سیاسی هستند که نیاز به اصلاح دارند، گفت: سخن امام(ره) که فرمودند شاه باید از کشور برود برگرفته از سخن امام حسین(ع) است چراکه ایشان نیز در خطبه‌ها و بیانات خود فرموده بودند یزید باید برود.

شعبانی عنوان کرد: آنچه اسلام را در معرض خطر قرار می‌دهد گناه‌های جزئی و اتفاقات کوچک نیست بلکه حکومت طاغوتی است به همین دلیل برای اصلاح یک جامعه ابتدا باید خواص جامعه اصلاح شوند.

انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساختار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تاکید بر لزوم ثبات مدیریت در شهر گفت: بر اساس فرمایشات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شوراها که در استانداری خوزستان اظهار کرد: در بعضی استان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است که انتظار می‌رود به همین نسبت در شهرهای استان خوزستان نیز کارهای مؤثری انجام شود.

وی افزود: مسئول هر منطقه شهرداری نباید منتظر بیان مشکلات از سوی مردم باشد، بلکه خود باید نقاط بحرانی را شناسایی و رفع کند؛ حداقل کاری که فرمانداران، بخشداران و شوراها می‌توانند انجام دهند، کاهش مشکلات مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر ضرورت حل مشکلات شهرها و روستاهای استان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که در هر شهری یک یا دو خیابان اصلی به عنوان الگو، زیباسازی شود تا مردم متوجه اقدامات شهرداران شوند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: به عنوان مثال در کوی علوی اهواز که ۱۹ خیابان اصلی و ۶۱ خیابان فرعی دارد، ابتدا مشکلات و نقاط ضعف این منطقه شناسایی و بخشی از کار توسط دستگاه‌های موجود در استان انجام شد.

وی با اشاره به ثبات مدیریتی در شهرداری‌ها گفت: کسانی که شهردار را انتخاب می‌کنند از ابتدا باید صلاحیت فرد را بررسی کنند، بعضی شهرها در سه تا چهار سال اخیر چند شهردار انتخاب کردند که یک اشکال بر عملکرد شورای شهر است، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اضافه کرد: ما مسئولان باید در فرصت باقیمانده به نحوی کار کنیم تا مورد رضایت خدا و مردم قرار گیرد و حق‌الناس بر گردن ما نباشد.

کد خبر 748780

دیگر خبرها

  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند