Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای ساخت واکسن کرونا در ایران بنا به گزارش سازمان غذا و دارو دانشمندان به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند اما طول اثر بخشی آن پایین و حدود ۷۹ روز است. - اخبار استانها -

زهرا شیخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، در مورد داروها و درمان کرونا اظهار داشت: تاکنون خبری از ساخت داروی کرونا نه در حوزه طب ایرانی و نه طب رایج به صورت رسمی اعلام نشده است اما تحقیقات و فعالیت‌های علمی بسیار زیادی در این راستا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در باره صحت ادعاهای پیدا شدن داروی کرونا و موانع عرضه آن گفت: اگر تمام مراحل بررسی و تحقیق آنها طی شده باشد، بعید است که اعلام دارو صورت نگیرد، البته بعضا ادعایی بیش نبوده است، از سویی دیگر حتی در برخی از داروهای طب رایج نیز مشاهده شده که گاهی اثر بخشی از لحاظ روانی بوده است، از این رو درصدی خطا وجود دارد و نمی‌توان به طور قطعی در مورد داروی کرونا صحبت کرد.

توضیحات دانشمند روس درباره تولید و عملکرد واکسن کروناگزارش| ابراز نگرانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از آغاز موج جدید کرونا‌کرونا آمار پیوند اعضا را کاهش داد؛ انجام 5 پیوند عضو در استان اصفهان پس از بحران کرونا و با پروتکل‌های خاصسخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ساخت واکسن کرونا، در ایران بنا به گزارشی که توسط سازمان غذا و دارو به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام شد دانشمندان به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند اما طول اثر بخشی آن پایین و حدود 79 روز است بنابراین محققان به دنبال واکسنی هستند که تاثیر طولانی‌تری داشته باشد.

شیخی با اشاره به هزینه درمان و تست‌های انجام کرونا، تصریح کرد: از دولت و مسئولان مربوطه در این زمینه سوالاتی پرسیده شده که هزینه به چه صورت است و نظارت اصلی هم بر این اساس در استان‌های مختلف آغاز شده است.

انتهای پیام/169/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان داروی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سنجربگی گفت: با برگزاری این مانور‌ها و با بالا بردن توان عملیاتی تیم‌ها و ایجاد انسجام بین اعضا می‌توان پاسخگویی مناسبی برای مقابله با بحران داشت.

او افزود: حضور تیم‌های درمانی در مانور‌های باعث می‌شود نقاط قوت و ضعف را بررسی کنند تا بتوانند در شرایط اضطراری از آمادگی کامل برخوردار باشند و در میدان‌های عملیاتی پاسخگوی نیاز‌های مردم باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: مانور تیم‌های درمان اضطراری در روستای نیر با حضور تیم‌های درمان اضطراری شهرستان‌های بهار و رزن و روستای شوند با حضور شعب فامنین و کبودراهنگ برگزار شد.

سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: افزون بر ۶۰۰ نفر از مردم روستا‌های نیر و شوند از خدمات بهداشتی، درمانی، سلامت محور، پزشکی، مامایی، روانشناسی، پرستاری، بینایی سنجی، تجویز داروی رایگان، کنترل فشار خون، تغذیه و آموزش بهره‌مند شدند.

 

دیگر خبرها

  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • از روان تا درمان
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر