Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم و فناوری نیجریه از عزم این کشور برای استفاده از فناوری نانو به منظور توسعه اقتصادی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به گفته اوگبونایا اونو، وزیر علوم و فناوری نیجریه، این کشور قصد دارد تا از فناوری نانو (استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی، کاتالیست‌ها، حسگر‌ها و دیگر تجهیزات) برای افزایش سرعت توسعه اقتصادی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اونو هنگام دریافت گزارش کمیته راهبردی ملی سیاست فناوری نانو این کشور گفت: از طریق این فناوری، نیجریه در زمینه امنیت غذایی، اصلاح بخش بهداشت، توسعه فناوری فضایی، پزشکی، امنیت و دفاع و بسیاری از جنبه‌های دیگر به موفقیت‌های زیادی دست پیدا خواهد کرد.

وی افزود: «نیجریه باید کاملا فناوری نانو را بپذیرد و داخلی‌سازی کند. همچنین تحقیقات بیشتری را در این حوزه آغاز کرده تا بتواند از نظر فناوری‌های مدرن در نقش رهبر شناخته شود. فناوری نانو در زمینه‌های ارتباطات و فناوری فضایی بسیار حیاتی بوده چرا که بسیاری از پیشرفت‌ها در این زمینه بدون سرمایه‌گذاری در فناوری نانو امکان‌پذیر نیست.»

وی با تاکید بر لزوم پذیرش این فناوری جدید با توجه به افزایش جمعیت اظهار کرد:  در ۳۰ سال آینده نیجریه ممکن است به سومین کشور پرجمعیت جهان تبدیل شود و این احتمال وجود دارد که تا ۸۰ سال آتی جمعیت نیجریه به یک میلیارد نفر برسد. این بدان معناست که ما به افراد بیشتری برای تغذیه نیاز داریم.

وزیر علوم و فناوری نیجریه تاکید کرد: دولت فدرال این کشور در تلاش برای تدوین سیاست‌هایی است که اقتصاد را به دانش محور و نوآوری سوق دهد.

وی تصریح کرد: فناوری نانو به‌ عنوان یک فناوری نوظهور با ساخت بیشتر محصولات سبک‌تر، کوچک‌تر، قوی‌تر و بسیار دقیق‌تر می‌تواند روند تولید فناوری را متحول کند.

پیش از این، استلا ایگویلو، رئیس کمیته ملی راهبردی فناوری نانو از تلاش‌های بخش خصوصی سازمان‌یافته، موسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های این کشور برای توسعه فناوری نانو خبر داده بود.

سامبو ابوباکار، مدیرعامل سابق کمیسیون انرژی نیجریه و عضو کمیته راهبردی فناوری نانو این کشور بر لزوم سرمایه‌گذاری این کشور در فناوری‌های نوظهور برای به ‌دست آوردن مزایای آن تاکید کرد.

لازم به ‌ذکر است؛ دولت نیجریه از سال ۲۰۰۷، در قالب یک برنامه توسعه‌ای موسوم به برنامه توسعه چهارم، اقدام به به‌کارگیری فناوری نانو کرده است. در این سال، دولت نیجریه یک نقشه راه برای به‌کار گرفتن فناوری نانو در بخش‌های مختلف و صنایع این کشور تدوین کرد. در سال ۲۰۰۷ دولت این کشور سه حوزه آب، سلامت و انرژی را به ‌عنوان اولویت‌های اصلی در حوزه فناوری نانو معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیجریه ستاد نانو کاتالیست فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»