Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر افتخاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان باید شناسه‌ رهگیری سیگار خریداری شده را در هنگام دریافت کالا استعلام کنند و در صورت پاسخ منفی، آن به فروشنده مرجوع کنند.

وی اظهارداشت: فروشنده سیگار ملزم به بازپس‌گیری آن بخش از سیگار فروخته شده بدون کد رهگیری از خریدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افتخاری افزود:  امکان استعلام اصالت شناسه رهگیری، در نرم‌افزار تلفن همراه سامانه جامع تجارت فراهم شده‌است که این نرم‌افزار از طریق فروشگاه نرم‌افزاری "بازار" ، " مایکت" و یا لینک مستقیم http://bit.ly/NTSW-App قابل دریافت است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دیلم گفت: در صورت مشاهده و کشف سیگار با شناسه رهگیری نامعتبر توسط نهادهای متولی نظارت و بازرسی در واحدهای صنفی، انبارها و مراکز نگهداری و  فرایند حمل، مسئولیت اصلی آن برعهده مالک است و مطابق با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: توزیع‌کنندگان سیگار ملزم به  فرایندهای تأیید خرید و انتقال مالکیت و مکان در سامانه جامع تجارت براساس شناسه کالا هستند.

وی یادآورشد: توزیع کنندگان در گام اول طرح رهگیری قادر به انجام هیچ‌گونه فرایندی در سامانه جامع تجارت براساس شناسه رهگیری نخواهند بود.
افتخاری گفت: تمامی توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان سیگار، ملزم هستند مطابق با جداول تعیین شده که در سایت وجود دارد  نسبت به مدیریت خرید و فروش محصولات خود برای اتمام سیگارهای فاقد شناسه رهگیری موجود در سطح عرضه، انبارها و مراکز نگهداری اقدام کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دیلم بیان کرد: در صورت کشف سیگار فاقد شناسه رهگیری پس از تاریخ‌های اشاره شده مطابق با ضوابط اختصاصی محصولات دخانی موضوع ماده ۲ دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها قاچاق بندردیلم سیگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاچاق بندردیلم سیگار قاچاق بندردیلم سیگار توزیع کنندگان شناسه رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات

 
به گزارش تابناک، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام خبر آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم