Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@03:27:53 GMT

پیش‌بینی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۹۹۱۹

پیش‌بینی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش صدای ایران، رای‌دهندگان آمریکایی سوم نوامبر درباره ادامه حضور «دونالد ترامپ» در قدرت یا به قدرت رسیدن نامزد دموکرات‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد. رئیس‌جمهور آمریکا که از طرف حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامزد رسمی این حزب معرفی شده، با «جو بایدن» نامزد رسمی حزب دموکرات که از دهه ۱۹۷۰ در عرصه سیاست حضور دارد، برای ادامه حضور در کاخ سفید رقابت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
 
 
در کمتر از سه ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت‌های نظرسنجی فعالانه نظر رای‌دهندگان را برای پیش‌بینی نتیجه انتخابات ثبت می‌کنند. از ابتدای سال میلادی جاری جو بایدن در اغلب نظرسنجی‌های ملی از دونالد ترامپ پیش بوده و در برخی نظرسنجی‌ها با اختلاف بیش از  ۱۰ درصد وی را پشت سر گذاشته است.
در انتخابات آمریکا کسب رای یک موضوع است و همانطور که نتایج انتخابات ۲۰۱۶ نشان داد محل کسب رای مسئله‌ای به مراتب مهمتر است. اغلب ایالات همیشه به یک حزب رای می‌دهند به این معنا که تنها در چندین ایالت انگشت‌شمار هر دو نامزد شانس پیروزی دارند. این‌ها ایالت‌هایی هستند که تعیین‌کننده نتیجه انتخابات هستند و به آن‌ها ایالت‌های محل رقابت می‌گویند. این در حالی است که در حال حاضر نظرسنجی‌های ایالت‌های محل رقابت هم به نفع بایدن است.
در سیستم مجمع گزینندگان (الکترال کالج) که در انتخابات آمریکا برای تعیین رئیس‌جمهور منتخب استفاده می‌شود، هر ایالت تعدادی رای بر اساس جمعیتش دارد. آرای مجمع گزینندگان در مجموع ۵۳۸ رای است که یک نامزد برای پیروزی باید ۲۷۰ رای را کسب کند. 
 
 
همه‌گیری کرونا در آمریکا که از ابتدای سال ۲۰۲۰ به سرخط اخبار این کشور تبدیل شده و عملکرد کاخ سفید در مقابله با این بیماری بر نتایج نظرسنجی‌ها تاثیر گذاشته است. از اواسط ماه مارس، حمایت دموکرات‌ها از ترامپ در این خصوص تقریباً به طور کامل از بین رفت و داده‌ها نشان می‌دهد تا ماه جولای، حتی حامیان ترامپ هم عملکرد او را زیر سوال بردند. به نظر می‌رسد با توجه به روند این بیماری در آمریکا و پیش‌بینی انجام شده از سوی متخصصان دانشگاه واشنگتن مبنی بر این که آمار کشته‌ها تا روز انتخابات به حدود ۲۶۰ هزار نفر خواهد رسید، این مسئله همچنان در مرکز توجه رای‌دهندگان باقی بماند.
 
 
گرچه به باور تحلیگران، ترامپ امید دارد که طرح دولت وی برای تولید واکسن بتواند باعث ایجاد شگفتی اکتبر شود و نتیجه انتخابات را به نفع وی تمام کند. این در حالی است که مشاور علمی اصلی این طرح گفته حاضر شدن واکسن برای توزیع قبل از سوم نوامبر «بسیار غیرمحتمل است اما غیر ممکن نیست».
در تمام نظرسنجی‌های ملی انجام شده از اواخر ماه مارچ (اواسط فروردین) بایدن از ترامپ پیش بوده و تنها در ۴ مورد نتیجه برعکس بوده و در ۳ مورد نتیجه مساوی کسب شده است. بیشترین اختلاف دو طرف با پیشتازی بایدن ۱۷ درصد ثبت شده، در حالی که در موارد معدودی که ترامپ پیش افتاده، میزان برتری وی از ۴ درصد تجاوز نکرده است. در نظرسنجی‌های انجام شده بین ۲۶ آگوست تا ۴ سپتامبر، به طور میانگین بایدن با اختلاف ۶.۹ پیش بوده است.
نتایج ۱۰ مورد از جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده
نظرسنجی «سی‌بی‌اس» و مؤسسه «یوگاو» در تاریخ دوم تا چهارم سپتامبر با شرکت ۲ هزار و ۴۳۳ رای‌دهنده احتمالی برگزار شد که در آن ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان از بایدن حمایت کردند و ۴۲ درصد به ترامپ رای دادند. به این ترتیب بایدن با اختلاف ۱۰ درصد، برتری خود را در مقابل ترامپ به ثبت رساند.

در نظرسنجی‌ای که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه هاروارد و مؤسسه افکارسنجی «هَریس» در تاریخ ۳۱ آگوست تا دوم سپتامبر انجام شد، اختلاف بین دو نامزد ۵۳ به ۴۷ (۶ درصد) با پیشتازی بایدن بود.
قبل از آن بین ۳۰ آگوست تا اول سپتامبر نظرسنجی نشریه «اکونومیست» و موسسه یوگاو با شرکت هزار و ۲۰۷ رای‌دهنده ثبت‌نام شده و درصد حاشیه خطای ۳.۶ برگزار شد که نامزد دموکرات‌ها توانست رئیس‌جمهور آمریکا را با ۱۱ درصد اختلاف، ۵۱ به ۴۰ شکست دهد.

نظرسنجی کالج «امرسون» در تاریخ ۳۰ تا ۳۱ آگوست با مشارکت هزار و ۵۶۷ رای‌دهنده احتمالی و حاشیه خطای ۲.۴ درصد هم به نفع بایدن با اختلاف دو درصد (۴۹ به ۴۷) تمام شد.

در نظرسنجی «آی‌بی‌دی/ تی‌آی‌پی‌پی» که بین ۲۹ آگوست تا اول سپتامبر با شرکت هزار و ۳۳ رای‌دهنده ثبت نام شده برگزار شد هم نامزد دموکرات‌ها توانست رقیب جمهوری‌خواه خود را با ۸ درصد اختلاف ۴۹ به ۴۱ پشت سر بگذارد.

در نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» هم این بایدن بود که نظر اکثریت ۹۹۷ رای‌دهنده ثبت‌نامی را با کسب ۵۱ درصد حمایت در مقابل ۴۳ درصد حمایت از ترامپ کسب کند تا با اختلاف ۸ درصد پیش بیفتد. این نظرسنجی بین ۲۸ آگوست تا اول سپتامبر با حاشیه خطای ۴.۰ درصد برگزار شد.

نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» هم بین ۲۸ آگوست تا اول سپتامبر با شرکت هزار و ۸۹ رای‌دهنده ثبت نام شده و با حاشیه خطای ۳.۴ درصد از پیشتازی بایدن با اختلاف ۷ درصد (۴۷ به ۴۰) حکایت داشت.

در نظرسنجی انجام شده از سوی وبگاه خبری «هیل» و موسسه «هریس ایکس»، دو هزار و ۸۳۴ رای‌دهنده ثبت‌ شده شرکت و ۴۶ درصد در مقابل ۴۰ درصد از بایدن حمایت کردند. این نظرسنجی بین ۲۹ تا ۳۱ آگوست با حشایه خطای ۱.۸ انجام شد.

در نظرسنجی دانشگاه آمریکایی «کوینیپیاک»، بایدن یکبار دیگر اختلاف دو رقمی را با ترامپ تجربه کرد و از وی پیش افتاد. در این نظرسنجی که بین ۲۸ آگوست تا ۳۱ همین ماه با شرکت هزار و ۸۱ رای‌دهنده احتمالی و حاشیه خطای ۳.۱ برگزار شد، حمایت از بایدن ۵۲ در مقابل ۴۲ درصد ترامپ بود.

در نظرسنجی «یو‌اس‌ای تودی» و دانشگاه «سافولک» که بین ۲۸ تا ۳۱ آگوست با شرکت هزار رای‌دهنده ثبت شده و حاشیه خطای ۳.۱  برگزار شد هم بایدن با ۷ درصد اختلاف، ۵۰ در مقابل ۴۳، ترامپ را پشت سر گذاشت.

نتایج این نظرسنجی‌ها به چه معناست؟
گرچه نظرسنجی‌های ملی در آمریکا راهنمای خوبی برای نشان دادن میزان محبوبیت یک نامزد انتخاباتی در سراسر این کشور هستند، اما لزوماً روش خوبی برای پیش‌بینی نتیجه انتخابات محسوب نمی‌شوند. نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا موید این مطلب است و با وجود این که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها در مقابل ترامپ جلو بود، نتیجه را به او واگذار کرد و از ورود دوباره به کاخ سفید اینبار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بازبماند.

اما این مسئله نباید به این معنا برداشت شود که نظرسنجی‌ها الزاما قابل اعتماد نیستند؛ زیرا در سال ۲۰۱۶ کلینتون همسو با نتایج نظرسنجی‌ها، ۳ میلیون بیشتر از ترامپ رای آورد اما در آرای الکترال کالج شکست خورد. بر اساس یک گزارش بی‌بی‌سی، نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۶ نواقصی داشتند مانند نمایندگی نکردن مناسب رای‌دهندگان بدون مدرک دانشگاهی، به این معنا که برتری ترامپ در برخی ایالت‌های محل رقابت تا اواخر رقابت و شاید تا پایان آن مشخص نشده بود؛ اما اکنون شرکت‌های نظرسنجی این نواقص را برطرف کرده‌اند.

با این حال با توجه به شرایط استثنایی امسال به دلیل همه‌گیری کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد و نحوه رای دادن مردم که به محل اختلاف میان دو حزب تبدیل شده، باید به نتایج نظرسنجی‌ها با دیده تردید نگاه کرد بخصوص که زمان قابل توجهی هم تا روز انتخابات باقی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دونالد ترامپ انتخابات 2020 آمریکا کاخ سفید دموکرات جمهوری خواه جو بایدن نظر سنجی رییس جمهور نامزد دموکرات ها بایدن با اختلاف نتیجه انتخابات شرکت هزار رای دهنده ثبت حاشیه خطای ۳ رای دهندگان رئیس جمهور نظرسنجی ها برگزار شد انجام شده پیش بینی انجام شد بین ۲۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها