Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:36:04 GMT

چرا «بن سلمان» آرام نمی‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۳۱۳۸

چرا «بن سلمان» آرام نمی‌گیرد؟

یک رسانه انگلیسی با انتشار مطلبی ضمن طرح این سؤال که «چرا بن سلمان آرام نمی گیرد» تأکید کرد: ولیعهد سعودی توهم «خودبزرگ‌بینی» دارد.

به گزارش مشرق، سایت انگلیسی «میدل ایست آی» با انتشار مطلبی در خصوص اقدامات اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نوشت: «محمد بن سلمان» از زمان انتصابش به عنوان ولیعهد عربستان سعودی تاکنون سلسله عملیات‌های پاکسازی مختلفی را در داخل این کشور انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین اقدام وی برکناری شاهزاده «فهد بن ترکی» فرمانده نیروهای مشترک ائتلاف سعودی علیه یمن بود.

به نظر می‌رسد که توهم خودبزرگ‌بینی به یکی از ویژگی‌های همیشگی بن سلمان تبدیل شده است این رسانه انگلیسی در ادامه می‌افزاید: بن سلمان حداقل تاکنون ۵ عملیات پاکسازی بزرگ در عربستان انجام داده است که در زمره آنها حتی اعدام‌های دسته جمعی نیز دیده می‌شود. بازداشت‌های گسترده علمای مسلمان در عربستان در چارچوب همین عملیات‌های پاکسازی قابل تعریف هستند. تاکنون به دستور محمد بن سلمان بیش از ۳۰۰ نفر از شاهزادگان و سرمایه داران سعودی بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: فیلم/ در آینده چیزی به نام عربستان سعودی وجود ندارد خوش گذرانی ۵۰ میلیون دلاری «بن سلمان» در جزایر مالدیو آخرین پاکسازی‌های بن سلمان با برکناری «فهد بن ترکی»

میدل ایست آی در ادامه تأکید کرده است: افزون بر آنچه که گفته شد، بن سلمان اقدامات فراوانی را نیز علیه فعالان و مدافعان زنِ حقوق بشری در عربستان انجام داده است. به نظر می‌رسد که توهم خود بزرگ بینی به یکی از ویژگی‌های همیشگی بن سلمان تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: بن سلمان با اقدامات خود کاری کرده است که امروز عربستان سعودی از لحاظ اقتصادی و نظامی در ضعیف‌ترین وضعیت خود در طول تاریخش قرار گرفته است. دیگر چیزی از هیبت عربستان در منطقه باقی نمانده است. سخنرانی اخیر خطیب مسجد الحرام در مکه نیز که از آن به عنوان مقدمه سازی برای عادی سازی روابط با اسرائیل یاد شد، نشان داد که عربستان در هرج و مرج به سَر می بَرَد.

میدل ایست آی در ادامه آورده است: فهد بن ترکی که توسط بن سلمان برکنار شد از آخرین فرزندان جناح سُدیری ها در خاندان سعودی بود که از جایگاه نظامی بالایی نیز برخوردار بود. بن سلمان او را یکی از موانع در برابر خود برای به قدرت رسیدن می‌دید و لذا او را برکنار کرد.

«فهد بن تُرکی» فرمانده برکنار شده نیروهای مشترک ائتلاف سعودی در کنار ژنرال «مکنزی» فرمانده آمریکایی

بن سلمان ماهانه یک میلیارد دلار برای جنگ یمن هزینه می‌کند اما موشک‌ها همچنان مواضع سعودی را نشانه می‌روند در ادامه این مطلب آمده است: علاوه بر تمامی آنچه که گفته شد بن سلمان از ۵ سال پیش تاکنون ماهانه یک میلیارد دلار برای جنگ یمن هزینه کرده است. اما در نتیجه این جنگ چه اتفاقی رخ داده است؟ اتفاقی که رخ داده این است که یمنی‌ها همچنان قادر هستند از صنعاء مواضع عربستان سعودی را با موشک‌های خود نشانه بگیرند و این مواضع آن را هدف قرار دهند.

میدل ایست آی افزوده است: پر واضح است که اقدامات بن سلمان برای پاکسازی ها همچنان ادامه خواهد داشت و او تلاش خواهد کرد موانع بر سَر راه به قدرت رسیدنش را از پیشِ روی بردارد. مشکل بن سلمان این است که نمی‌تواند با آسودگی بخوابد. این مشکل اصلی اوست. او دچار توهم خود بزرگ بینی است. مشکل این است که عربستان سعودی در سایه حکمرانی بن سلمان نمی‌تواند روی آرامش و ثبات را به خود ببیند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین محمد بن سلمان عربستان سعودی ملک سلمان خاندان سعودی اسرائیل میدل ایست ائتلاف سعودی بن سلمان عربستان سعودی میدل ایست آی بن سلمان فهد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت