Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@02:02:43 GMT

گاز خانوار‌های کم مصرف رایگان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۴۵۶۴

صراط: حسن منتظرتربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به شبکه گازرسانی کشور در آغاز فصل سرما در گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای شبکه گاز رسانی کشور انجام شده به طوری که ما در سال‌های گذشته در زمستان دچار افت فشار می‌شدیم، باتوجه به کریدور غرب کشور که هفته گذشته شاهد افتتاح آن بودیم خطوط شش و نه سراسری شبکه گاز استان‌های سردسیر غربی از چند مسیر تامین می‌شود و عملا پایداری خوبی در شبکه گازسانی کشور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: باتوجه به زمستان سرد سال گذشته و سرمای شدید خوشبختانه قطع گاز در کشور گزارش نشد، به دلیل توسعه خطوط گاز در کشور زمستان امسال شبکه گاز پایداری مطلوبی دارد.
طرح رایگان شدن گاز خانواده‌های کم مصرف در دستور کار هیئت دولت

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا گاز خانوار‌های کم مصرف رایگان می‌شود یا خیر؟ گفت: خوشبختانه بعد از توسعه شبکه گازرسانی در کشور، روی بحث بهینه سازی کار می‌کنیم و اعتقاد ما براین است که اگر مصرف گاز بی رویه باشد مشکلات متعددی برای کشور ایجاد می‌شود.

او افزود: در حال حاضر بهینه سازی سوخت جز اولویت‌های اصلی ما است و تلاش می‌کنیم که موتورخانه‌های منازل را که مصرف زیادی دارند بدون اعمال هزینه اضافی برای مردم به گونه‌ای اصلاح کنیم که مصرف گاز ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: طرح رایگان شدن گاز برای خانوار‌های کم مصرف در دستور کار هیئت دولت است که پس از نهایی شدن و ابلاغ، آن را اجرا می‌کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گاز شرکت ملی گاز صراط کم مصرف شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آبنما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آبنما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش بخشی برای آن‌ها فراهم می‌کند

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آبرسانی نیز جز فعالیت‌های همکاران خدوم اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی داشته و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش بوده و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای