Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@14:22:32 GMT

افزایش قیمت حبوبات ناشی از گرانفروشی است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۴۸۰۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  قاسمعلی حسنی با بیان اینکه عرضه مواد غذایی به میزان کافیست ولی تقاضا کم شده،اظهار کرد: از ابتدای سال قیمت برخی از کالاها از ۱۰درصد تا ۱۰۰درصد افزایش یافت و همین امر باعث شد  قدرت خرید مردم کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه چند نرخی شدن قیمت ارز مشکلات  بسیاری ایجاد کرده است، گفت: هر افزایش قیمتی که در بازار رخ می دهد مربوط به نوسانات نرخ ارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی اگر هیچ ارزی بابت واردات مواد غذایی تخصیص ندهد،تکلیف روشن می شود. اینکه عده ای ارز دولتی می گیرند و به عده ای نمی رسد راه را برای سودجویی باز می کند.

 

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: افرایش‌ قیمتی که از ابتدای سال در بخش حبوبات داشتیم ناشی از سودجویی و گرانفروشی است.کسانی که ارز دولتی دریافت می کنند چون از محدودیت تخصیص ارز خبر دارند محصولاتشان را به قیمت روز به فروش می رسانند.

 

حسنی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه هیچ کمبودی در برنج نداریم،اظهار کرد: وقتی برنج خارجی گران می شود طبیعتا برنج ایرانی نیز گران می شود و هردو بازار بر یکدیگر اثرگذارند.وی در پایان گفت:چند نرخی شدن ارز یکی از مشکلات اساسی در افزایش قیمت کالاهاست.تنها راه این است که دولت از ارز دولتی دست بردارد و  ارز واردات مواد غذایی تک نرخی شود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حبوبات موادغذایی اقتصاد کالا جام نیوز ارز مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد