Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در برابر معنویت‌های نوظهور باید ایستاد و عوامل گرایش به‌سوی معنویت‌های نوظهور در جامعه نیاز به بررسی و واکاوی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد واعظی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌ها و نقدها در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: معنویت‌های نوظهور یک پدیده فراملی است و در این عرصه 4 هزار گروه با اهداف خاصی به فعالیت می‌پردازند و ما برای مقابله با آن باید چاره‌اندیشی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: بسیاری از معنویت‌های نوظهور ریشه در انقطاع انسان از شریعت و دین است و بسیاری از این معنویت‌های نوظهور، دین را از جهت‌دهی به بشریت تهی می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد این بوده که در برابر معنویت‌های نوظهور باید ایستاد و در این ‌باره حوزه‌های علمیه دارای رسالت سنگینی هستند تصریح کرد: در این میان علما و فضلای حوزه نباید به سطح انتزاعی معنویت‌های نوظهور بسنده کنند.

واعظی ابراز کرد: در این راستا عوامل گرایش به‌سوی معنویت‌های نوظهور در جامعه نیاز به بررسی و واکاوی دارد تا به خاستگاه نشر و نمو آن دست‌یابیم تا برای مقابله با آن از ابزارهای بهتری استفاده کنیم.

قم|دفتر تبلیغات اسلامی 17 مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار دارددفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مرکز خلاقیت و نوآوری تأسیس می‌کندقم|دفتر تبلیغات اسلامی میدان‌دار عرصه تبلیغ دین است

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابله با معنویت‌های نوظهور به اقدامات ایجابی دست زد و جذابیت‌های معنویت اسلامی را به با فعالیت‌های گسترده پژوهشی و فرهنگی تبیین کنیم و عطش موجود را با آب‌هایی گوارا سیراب سازیم گفت: مخاطب‌شناسی یکی از رویکردهای مهم ارائه محتویات دینی و تبیین معنویت اسلامی و شریعت است و طلاب باید همسو با دغدغه‌ها و مقتضیات زمان و با روش‌های نوگرایانه به صحنه بیایند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در طول 100 سال اخیر، رویکردی در نواندیشی دینی شکل گرفت که درصدد قرائتی از دین متفاوت از شاکله مقبول در میان علمای شیعه و سنی است و از الهیات لیبرالی قرن نوزدهم نشات گرفته است.

واعظی افزود: در نواندیشی دینی در برخی قرائت‌های نواندیشانه نوعی وحی‌شناسی ارائه می‌شود که از وحی تلاوتی و رسالتی فاصله می‌گیرد و قرآن را قرائت نبوی از جهان تلقی می‌سازد و براین اساس می‌گویند قرآن ناظر به همان برهه از تاریخ صدر اسلام است.

وی تصریح کرد: برخی از فرقه‌های انحرافی معنویت این گونه به مخاطبان القا می‌کنند که آنچه در متون منابع اسلامی آمده همان قرائت‌های نبوی از اقتضائات اخلاقی در زمان خودشان است، حال اگر چنین قرائت‌هایی را برای جوانان مطرح کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: روحانیت باید برای تقویت معنویت‌های شریعت محور تلاش کنند، در این ‌باره روحانیت و حوزه‌های علمیه در کنار روشنفکران دینی دو دسته مهم در به تصویر کشیدن اصول و مبانی دینی در سطح جامعه هستند.

انتهای پیام/457/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم معنویت های نوظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند