Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-وزیر امور خارجه انگلیس در پارلمان این کشور گفت: برجام چیزی است که فعلاً در اختیار داریم و تا زمانی که چشم‌انداز دستیابی به یک توافق وسیع‌تر فراهم شود، باید از آن محافظت کنیم.

خبرگزاری میزان - دومینیک راب، روز سه‌ شنبه در سخنرانی که در پارلمان این کشور داشت، در صحبت‌های ادعا آمیزی گفت که برجام موجب برطرف شدن همه دغدغه‌های انگلیس و دیگر شرکای غربی این کشور در قبال ایران نمی‌شود، اما این توافق باید تا زمانی که توافق بهتری (از نگاه غربی‌ها) حاصل شود، باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در خصوص اینکه چرا اعضای اروپایی برجام اصرار به حفظ این توافق دارند به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: برجام هیچ‌گاه مسائل گسترده‌تر مرتبط با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور را پوشش نداده است و ما همواره موافق و خواستار دستیابی به یک توافق بزرگتر بوده‌ایم و حتی بر این موضوع اصرار داشته‌ایم. اما من معتقدم برجام چیزی است که فعلاً در اختیار داریم و تا زمانی که چشم‌انداز دستیابی به یک توافق وسیع‌تر فراهم شود، باید از آن محافظت کنیم. این توافق به‌نوعی ایران را محدود می‌کند؛ هرچند من قبول دارم که برجام به دلیل نقض سیستماتیک آن فرسوده شده و وجود آن باعث می‌شود که ما برای حرکت کردن به سمت توافقی بزرگتر بی‌میل باشیم.

بیشتر بخوانید: رایزنی داماد ترامپ با وزیر خارجه بریتانیا با موضوعیت ایران

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا دولت این کشور به حمایت از قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نپرداختهاست، گفت: قطعنامه آمریکا تنها ۲ رأی از ۱۵ رأی ممکن را کسب کرد. اگر در فاصله ارائه رسمی قطعنامه تا رأی‌گیری در مورد آن فرصت بیشتری وجود داشت، می‌شد طبق پیشنهادی که تروئیکای اروپایی [انگلیس، آلمان و فرانسه]داده بودند، گفتگو‌هایی بین اعضای دائم عضو شورای امنیت صورت گیرد تا شاید اجماعی در این زمینه حاصل شود. در هر صورت تا زمانی که یک قطعنامه به تصویب نرسد، تأثیری بر محدود کردن ایران ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر خارجه انگلیس برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر خارجه انگلیس برجام خارجه انگلیس یک توافق تا زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. 

توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جنهدری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. 

شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله