Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:17:37 GMT

طرح حمایتی نگهداری خرما در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۹۸۱۱

طرح حمایتی نگهداری خرما در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

داد رحمن بامری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از کرونا ومحدویت صادرات و همزمانی آن با فصل برداشت خرما، دلالان فرصت را غنیمت شمرده وسعی دارند خرمای مرغوب باغداران را با قیمت نازلی خریداری کنند.

وی افزود: علیرغم محدودیت منابع مالی وعدم تخصیص اعتبار جهت خرید تضمینی خرما، مدیریت تعاون روستایی استان به همراه کلیه شرکت‌ها و اتحادیه‌ها برای جلوگیری از ارزان فروشی خرما، به یاری تولید کنندگان خرما شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرتعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: این مدیریت با ظرفیت کامل سردخانه‌های متعلق به شبکه تعاون روستایی مستقر در ایرانشهر و سراوان که حدود ۱۴۰۰ تن است وسردخانه های استیجاری با ظرفیت ١٣ هزار تن در ایرانشهر، مهرستان و سیب و سوران خرمای کشاورزان را نگهداری می‌کند.

وی تاکید کرد: کشاورزان می‌توانند خرمای تولیدی خود را پس از بسته‌بندی به سردخانه‌های اتحادیه تعاونی روستایی مستقر در شهرستان بدون پرداخت هزینه تحویل، تا یا اتحادیه تعاون روستایی در موقع مناسب نسبت به فروش خرما اقدام کند ویا کشاورز هر زمانی که بازار مناسبی پیدا کرد شخصاً اقدام به فروش محصول خرما بکند.

بامری با اشاره به اینکه کشاورزان هزینه نگهداری را در زمان فروش تسویه خواهند کرد، تصریح کرد: این اقدام بهترین شیوه ممکن حفظ دسترنج کشاورزان از دست دلالان است.

کد خبر 5019287

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون روستایی سیستان و بلوچستان خرما زاهدان محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا ماه محرم گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کود‌ شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: از این میزان ۴۲ هزار و ۶۴۰ تن کود‌های شیمیایی، ۴۳۹ تن کود‌های ریز مغذی و ۲۷۸ تن کود‌های آلی و زیستی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان