Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دومین مرحله یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم روز بیست و یکم شهریور سال جاری برگزار می‌شود.

حسین رجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشکلات موجود در کشور، اصلاح نظام مالی و قوانینی که ناظر بر آن است، ضروری می باشد.

وی اظهار داشت: لازم است قوانینی که می تواند این گرفتاری ها و مشکلات را رفع کند، اصلاح شود و به سمت شفافیت حرکت کند تا از مسائلی مانند اختلاس ها و فساد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجایی یکی از مهمترین برنامه‌های خود برای ورود به مجلس در سطح ملی را اصلاح نظام مالی، بانکی، مالیاتی و گمرکی خواند و افزود: اصلاح نظام اقتصادی باید بر پایه شفافیت قوانین و مقررات ملی صورت گیرد.

وی از جمله برنامه‌های خود برای استان اصفهان را پیگیری مساله آب دانست و توضیح داد: ما باید موضوع حقابه استان و طومار شیخ بهایی را احیا و آبی که قرار بود وارد استان شود را پیگیری کنیم تا در آینده مشکلی در زمینه آب نداشته باشیم و زاینده رود به رودخانه فصلی تبدیل نشود.

این نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه لنجان، رسیدگی به مباحث زیست محیطی و آلودگی شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی را از دیگر اولویتهای خود خواند و اضافه کرد: اصفهان یکی از کلانشهرهای آلوده کشور است و باید برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساختهای آن اقدامات بیشتری شود.

وی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال گذشته عملیات اجرایی قطار حومه اصفهان که لنجان یکی از محورهای آن است، آغاز شد، ادامه داد: هنوز هیچ کاری برای این شهرستان در این طرح نشده و باید پیگیری شود.

رجایی همچنین با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در لنجان بالاست، تصریح کرد: این شهرستان، صنعتی و همه شاخص های پیشرفت مانند آب، خاک حاصلخیز، صنعت و جاذبه های گردشگری را دارد اما همچنان از نرخ بیکاری بالا رنج می برد که رفع این مشکل از مهمترین برنامه های انتخاباتی من است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان لنجان با معضل آلایندگی صنایع همجوار مواجه شده است که آسیبهای بسیاری مانند بیماریها و آلودگی زیست محیطی را بهمراه داشته است و باید این موضوع نیز در جایگاه وکالت ملت، پیگیری و حل شود.

وی ادامه داد: ما مخالفت فعالیت صنایع نیستیم اما می خواهیم در کنار تقویت و نوسازی صنایع مختلف، سلامت مردم نیز حفظ شود و به خطر نیفتد.

رجایی، درباره جایگاه مجلس گفت: مجلس در راس امور است و اگر کشور را مانند یک پیکر انسان بدانیم، مجلس مانند سَر این پیکر است که اگر نتواند به خوبی کار و مدیریت کند، این پیکر هم عملکرد خوبی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در راس امور بودن یعنی باید سالم و دقیق عمل کردن و بر همه مسائل اشرافیت داشتن، اظهارداشت: اگر این سر، دارای نقص و فساد باشد، مجموعه کل کشور حتی اگر دارای پیکره قدرتمندی باشد، هیچ کارایی ندارد اما حتی اگر بخشی از این پیکره دارای نقص باشد اما سر آن خلاق باشد، می توان آن عیب را جبران کرد.

وی اضافه کرد: اگر مجلس اصلاح شود، کشور اصلاح می شود اما اگر مجلس دچار حاشیه و مشکل باشد کشور شرایط مطلوبی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجلس محل قانونگذاری و ریل گذاری برای حرکت سایر قواست، گفت: شاید بتوان گفت بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود در کشورمان ناشی از برخی اشتباهات گذشته در مجلس است.

رجایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ، افزود: مردم باید با مشارکت خود در این مرحله از انتخابات، اراده خود را بر سرنوشتشان حاکم کنند تا در آینده اتفاقات خوشایندی برای آنها رقم بخورد.

در حوزه انتخابیه لنجان، علی یوسف‌پور (۹۵۲۱ رای) و حسین رجایی ریزی (۸۶۳۸ رای) به مرحله دوم راه پیدا کردند؛ همچنین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سمیرم به‌دلیل اینکه هیچ‌کدام از داوطلبان مجلس یازدهم ۲۰ درصد رای مردم را کسب نکردند انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

به ازای هر حوزه انتخابیه ۲ برابر تعداد نمایندگان حوزه آن در مرحله دوم رقابت دارند از این رو ۲ نفر که حائز بالاترین رای در مرحله اول شدند در مرحله دوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

استان اصفهان ۱۵ حوزه انتخابیه و در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد.

دومین دور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه بیست و یکم شهریور همزمان در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود. انتخابات این دوره از خانه ملت در حوزه‌های انتخابیه لنجان، بیجار، دهلران، سمیرم، کرج، اسلام‌آباد غرب، کردکوی، کرمانشاه، اهواز، میانه  و زنجان به دور دوم کشیده شد.

در این دوره ۲۲ نفر از نامزدهای انتخابات در کشور برای ورود به مجلس یازدهم رقابت خواهند کرد.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی لنجان پروندهٔ خبری انتخابات دور دوم مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی لنجان اختصاصی ایرنا اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی لنجان مجلس شورای اسلامی انتخابیه لنجان حوزه انتخابیه مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟