Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@10:25:02 GMT

آزمایش کرونا از چه افرادی گرفته می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۳۱۷۱

آزمایش کرونا از چه افرادی گرفته می شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  آبتین حیدرزاده با بیان اینکه بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا تحت پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می گیرند، اظهار کرد: در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به سطح بالاتر ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماری های زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال در معرض خطر گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ مرکز خدمات جامع سلامت در ساعات صبح و بعدازظهر به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خدمات رسانی می کنند خاطرنشان کرد: از این تعداد سه مرکز در شهر رشت فعال و سایر مراکز در دیگر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به مراجعین خدمات ارائه می دهند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز علائم پیش از هر اقدامی با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته تا در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا، تشخیص و درمان و دریافت مشاوره روانی و تغذیه ای آگاهی های لازم را کسب کنند.

وی شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.

پربیننده ترین قیمت جدید واکسن آنفلوآنزا اعلام شد کدام کودکان باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟ دلیل چرب شدن کبد چیست؟ +عکس چربی شکم و 6دلیل ناتوانی در آب کردن آن تأثیر واکسن MMR در پیشگیری از کووید ۱۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید ۱۹ ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران شیوع کرونا درمان کرونا اپیدمی کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان