Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر هوشنگ فتحی رییس دادگستری الیگودرز در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی الیگودرز گفت: حفظ انفال، اراضی ملی و منابع طبیعی از مصادیق حقوق عامه است که این شعب با توجه به تاکید ریاست قوه قضاییه بر احیا این حقوق فعال شده است.

او خواستار همکاری و مشارکت مردم برای برخورد با متخلفان اراضی ملی شد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۴۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان الیگودرز رفع تصرف شده است و از تمامی ظرفیت‌های قانونی جهت ادامه این روند و حفاظت از منابع عمومی استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری الیگودرز تصریح کرد: اداره‌های مرتبط با منابع طبیعی و اراضی ملی نیز باید با مسوولیت پذیری و پرهیز از موازی کاری، تقویت گشت‌های حفاظت کاربری، آموزش و فرهنگ سازی، تامین امکانات، سند دار کردن اراضی کشاورزی و رفع تداخل اراضی ملی و دولتی به تکالیف خود در راستای حفظ حقوق عامه عمل نمایند.

الیگودرز در شرق لرستان واقع شده که بیش از ۲۸۰ هزار هکتار جنگل با گونه غالب بلوط و بیش از ۱۴۵ هزار هکتار مرتع دارد.

لرستان دارای یک میلیون ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و حدود ۸۸۵ هزار هکتار مرتع است.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی اراضی ملی زمین خواری منابع طبیعی اراضی ملی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید تونی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست کرج مستقر در محور کرج - چالوس با همکاری مأموران منابع طبیعی نسبت به خلع ید و رفع تصرف یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده روستاهای شهرستانک و سرخدره اقدام کردند و اراضی به بیت المال اعاده وضع شد.

کد خبر 6092128

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی