Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@19:21:09 GMT

قالیباف: کمیسیون حقوقی و قضائی باید زودتر شکل بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۳۶۵۳

قالیباف: کمیسیون حقوقی و قضائی باید زودتر شکل بگیرد

رئیس مجلس گفت: در شرایط کنونی چاره‌ای نداریم جز اینکه کمیسیون حقوقی و قضائی شکل گیرد.

به گزارش مشرق، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس جهت تشکیل کمیسیون حقوقی و قضائی، اظهار داشت: داوطلبان عضویت در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در این دوره به حد نصاب نرسیده اند و باید بررسی کنیم چرا نمایندگان برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضائی رغبت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مأموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره منطقه زلزله‌زده رامیان

وی افزود:  علت این مسئله این است که نهاد یا سازمانی پاسخگوی این کمیسیون نیست.

در ادامه قالیباف پاسخ داد: الان باید آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود که تبصره یک آئین نامه داخلی مجلس در این راستا مورد اصلاح قرار گرفت.

قالیباف ادامه داد: در شرایط کنونی چاره‌ای نداریم جز اینکه کمیسیون حقوقی و قضائی شکل گیرد و ان شاءالله آئین نامه داخلی مجلس به طور اساسی اصلاح خواهد شد که در دستور کار کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین مجلس شورای اسلامی قالیباف کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس محمدباقر قالیباف کمیسیون حقوقی نامه داخلی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضائی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، امید رضاوند با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه اظهار کرد: به‌رغم این مهم که معلم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضائی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است، افزود: جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیراخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کد خبر 751123

دیگر خبرها

  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد