Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ملی « سه شنبه های تکریم» با رویکرد ترویج سیره و منش شهدا و دلجویی از خانواده معظم شهدا با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سه شنبه های تکریم» طرحی برای تکریم از خانواده معظم شهداست که با محوریت ستاد کانون های فرهنگی هنری و مساجد وهمکاری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی و  بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف تجلیل از خانواده معظم شهدا و اشاعه سیره و منش شهدا و ایثارگران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در قالب این طرح هر سه شنبه  از خانواده های معظم شهدا یادی می شود و با حضور مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و برخی مدایران و مسئولان استانی از خانواده های شهدا و ایثارگران دلجویی می شود.

 

این طرح با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد هر هفته با حضور اعضای کانون های مساجد رد مناطق مختلف کشور برگزار می شود و با مرور زندگی نامه شهدا در این مراسم،  فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شده است.

 

طرح "سه شنبه های تکریم" این هفته شهرستان خرم آباد در منزل شهید « علی نظر تیموری» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد و در این مراسم از مادر شهید تیموری با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

طرح «سه شنبه های تکریم»، الگویی برای تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران است

 

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این مراسم  اشاره به اینکه استان لرستان تعداد شش هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: امروز حرکت در مسیر شهدا و پاسداشت از دستاوردهای خون شهیدان وظیفه عموم مردم و مسئولان است.

 

 « احمد حسین فتایی»  با بیان اینکه باید خط و راه شهدا را ادامه و ترویج دهیم، تصریح کرد: طرح ملی سه شنبه‌های تکریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند الگویی در حوزه تکریم از خانواده شهدا  وایثارگران باشد.

 

وی ادامه داد:طرح سه شنبه های تکریم گامی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

 

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به توطئه های دشمنان، افزود: دشمنان از انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان واهمه دارند.

 

وی با بیان اینکه امنیت، رشد و توسعه امروز دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: مادران شهدا با درس گرفتن از مکتب دین و تربیت صحیح فرزندان خود، اسوه های برای خانواده ها در تربیت صحیح فرزندان هستند.

 

فتایی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان ایجاد می کند، بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز، تکریم خانواده های معظم شهدا به عنوان اسوه های ایثار، صبر و مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین هدف طرح سه شنبه های تکریم است.

 

وی با بیان اینکه طرح سه شنبه های تکریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: ح سه شنبه های تکریم از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد کشور است که به صورت کشوری برگزار و هر هفته به یک خانواده شهید سرکشی می شود.

 

طرح «سه شنبه های تکریم» فرصتی برای الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان است

 

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان هم در این مراسم اظهار داشت: تکریم خانواده شهیدان و انتقال سیره و منش شهدا و ایثارگران به نسل جوان و نوجوان مهم ترین رویکرد طرح ملی «سه شنبه های تکریم » است.

 

« محمد ابدالی پور» افزود: طرح « سه شنبه های تکریم» فرصتی مناسب برای آشنا شدن نسل جوان و نوجوان با  زندگی نامه شهدا و الگو سازی مناسب برای این نسل است.

 

وی ادامه داد: طرح سه شنبه های تکریم فرصتی برای بهره گیری از معنویت و الگوگیری از جوانان مخلص و دلسوز برای کشور است.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: باز نشر تفکر ایثار و از خودگذشتگی و حفظ خاک و استقلال کشور با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع بازدید و تکریم خانواده های شهداء و ایثارگران و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می شود.

 

 ابدالی پور این طرح موجب تقویت ارتباط با خانواده های معظم شهدا شده است، تصریح کرد:  در این طرح با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات به همراه فعالان فرهنگی مساجد با حضور در منزل شهدای منطقه خود، ضمن تکریم خانواده معظم شهدا، وصایای شهدا را نیز بازخوانی می کنند.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان هم در این مراسم، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و تعامل بین کانون های مساجد و بنیاد شهید طرح سه شنبه های تکریم در هر محله با حضور خانواده شهدا برگزار می شود.

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای نظام مقدس اسلامی است

 

 

« سید حسین نازاریان» رویکرد این برنامه را تجلیل از خانواده شهدا دانست و افزود: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم انقلاب است که ثمره زندگی خود را در راه اعتلای اسلام فدا کردند.


وی خاطرنشان کرد: مسئولان موظفند تا با خدمت رسانی به مردم، مسیر شهدا را ادامه داده و از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کنند.

 

نازاریان با اشاره به اینکه استان ۶۳۰۰ شهید والامقام  را تقدیم انقلاب کرده است، با اشاره به اهمیت ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: این امر مهم بقای جمهوری اسلامی و ماندگاری آن را تضمین می‌کند و به همین دلیل باید مورد توجه همه جامعه قرار گیرد.

 

طرح « سه شنبه های تکریم»  به عنوان رویداد محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و  با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

  

 طرح «سه شنبه‌های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار است تا پایان هفته دفاع مقدس در هفتم مهر ماه، با هدف دلجویی از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت ایثارگران در استان ادامه دارد.

 

استان لرستان تعداد 6 هزار و 300 شخید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم خانواده شهدا فرهنگ ایثار و شهادت کانون های فرهنگی هنری مساجد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طرح سه شنبه های تکریم خانواده معظم شهدا نسل جوان و نوجوان شهدا و ایثارگران تکریم خانواده برگزار می شود خانواده شهدا بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در دیدار با مسئولان دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان گفت: باید از فرصتی که سردار سلیمانی در استان کرمان ایجاد کرده با طرح‌های خلاقانه و نو برای رشد فرهنگی بهره ببریم.
وی به عملیات شگفت آور وعده صادق هم اشاره کرد و گفت اکنون ایران اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب به عنوان یک ابرقدرت در منطقه مطرح است. 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور دیشب هم با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان دیدار کرد و گفت : افتخار و عزت این نظام مدیون ایثارگری های شهدا وخانواده های معظم آنهاست .

دیگر خبرها

  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود