Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کاندیدای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس از حوزه انتخابیه بیجار با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل را با جدیت دنبال می‌کنم، گفت: برای جوانان و حوزه ورزش برنامه دارم. - اخبار استانها -

علیرضا زندیان کاندیدای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار به تشریح مهم‌ترین اولویت کاری خود جهت توسعه اقتصادی استان کردستان و شهرستان بیجار پرداخت و اظهار داشت: در استان کردستان و شهرستان بیجار بخش عمده فعالیت، جمعیت و بیشترین اراضی زیر کشت در بخش کشاورزی است که می‌تواند زیر بنای توسعه اقتصادی کردستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان تولید، خاک‌های حاصلخیز، آب‌های روان و سطحی می‌تواند در زمینه اقتصادی عامل محرک و توسعه استان کردستان باشد، افزود: بخش کشاورزی و دامپروری جزو اولویت توسعه استان کردستان و باید در کنار آن توسعه صنایع تبدیلی و صنایع غذایی ایجاد شود.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار با بیان اینکه در استان کردستان حدود 18 واحد معدن استراتژیک اعم از طلا، آهن و سرب در بستر توسعه وجود دارد، گفت: معدن خاک آهن در بخش کرانی به لحاظ کارشناسی و پیش‌بینی‌های آینده حدود 800 میلیون تن برآورد شده، که زمینه اشتغال آن از طریق احداث زنجیره فولاد و صنایع وابسته به معدن می‌تواند ماندگاری جمعیت، تأثیر در تولید ناخالصی و افزایش درآمد سرانه در سطح کشور، استان و شهرستان توسعه ببخشد.

وی با عنوان اینکه با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، آموزش، بهداشت، درمان و ارتباطات قطعاً رونق صنعت و معدن، کشاورزی و زمینه اشتغال و توسعه شهرستان فراهم می‌شود، افزود: شبکه ریلی و راه‌آهن جزو زیر ساخت‌های عمده استان کردستان است که باید با جدیت تمام پیگیری شود.

زندیان به اصلی‌ترین برنامه خود حول توسعه مسائل فرهنگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت و گسترش سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت در حوزه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از خرد جمعی نهادها و سازمان‌هایی که با بحث فرهنگی مرتبطند، جزو برنامه‌هایم خواهد بود.

وی بیان کرد: کردستان از لحاظ تاریخی بسیار حائز اهمیت و دارای جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیاری است، بنابراین تمرکز بر موضوع بوم‌گردی می‌تواند در زمینه اقتصادی شهرستان و استان مؤثر باشد.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار ادامه داد: برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی حول محور فرهنگی می‌تواند اشاعه فرهنگی شهرستان بیجار و کردستان باشد، بنابراین ترویج فرهنگ ایثار و سلحشوری که به فرمایش مقام معظم رهبری «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است» باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: تمامی مهاجران بیجاری رفاه نسبی و زندگی مناسبی ندارند و بیشتر آنها در شهرهای بزرگ با شغل‌های پرمشقت و درآمد پایین زندگی می‌کنند، این جمعیت اگر مورد تشویق، ترغیب و حمایت قرار بگیرند قطعاً به زادگاه خود برخواهند گشت.

انتخابات ایران|«حمدالله کریمی» و «علیرضا زندیان» از بیجار به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتندکردستان| مقدمات ‌برگزاری مرحله دوم انتخابات در شهرستان بیجار فراهم شد

زندیان عنوان کرد: اگر بتوانیم با ایجاد مشاغل زودبازده و خرد، هدفمند کردن تسهیلات بانکی برای تأمین اشتغال و مسکن، سرمایه‌گذاری در راستای چرخه فولاد و توسعه بخش کشاورزی از طریق منابع آب و خاک تنوع محصول داشته باشیم و بازده تولید را بالا ببریم، بسیار در ثبات جمعیت تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تولید گندم با 200 هزار تن می‌تواند در اقتصاد ملی، استان و شهرستان مؤثر و زمینه‌های این بخش را فراهم کند و جمعیت را به زادگاه خود برگردانیم اگر حمایت انجام شود.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار به برنامه و اهداف اصلی خود برای جوانان و زنان اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه‌های بنده برای جوانان بخش ورزش است که در بیجار نیازمند حمایت جدی است، در برخی از رشته‌های ورزشی از قبیل هندبال، کشتی، ورزش‌های رزمی، دوچرخه‌سواری و اسکی صاحب عناوین ملی هستیم و استعدادهای سایر ورزش‌ها نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

وی با عنوان اینکه تکمیل و تجهیز زیر ساخت‌های ورزشی در شهرستان بیجار نیاز به حمایت دارد، گفت: در شهرستان بیجار فقط با یک زمین چمن فوتبال و شهر یاسوکند با نبود سال‌های ورزشی از جمله استخر با مشکلات فراوانی روبه‌رو است که باید با تشویق سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی، معدنی در بخش خصوصی و تخصیص اعتبار در بخش دولتی تلاش و فعالیت کرد.

زندیان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیجار همچون معادن خاک و کارخانجات سیمان می‌تواند اسپانسر خوبی برای حوزه ورزش شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: کار و اشتغال بسیار مهم است و تا کار نباشد رغبتی برای ورزش، تشکیل خانواده نیز وجود ندارد بنابراین با ایجاد اشتغال، از مهاجرت جلوگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باید قوانین اشتغال بازنگری و در سطح شهرستان نیز با نظارت نمایندگان مجلس بر کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی، ادارت و نهادهایی که متولی اشتغال هستند، این مهم پیگیری و بررسی شود.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار به تشریح برنامه‌های خود در زمینه بانوان اشاره و گفت: زنان بعد از انقلاب شکوهمند ایران دوشادوش مردان در تمام عرصه‌ها حضور داشته و با مدیریت خانواده قطعاً جایگاه آنها را مانند مردان در سیستم و مدیریت‌های اداری حفظ خواهم کرد و با نگاه آماری به این قشر، هرجا بانوان مسئولیتی داشته، کارنامه موفقی قابل مشاهده است؛ در دفتر نمایندگی مجلس برای بار اول درکنار سایر کارگروه‌ها، کارگروه بانوان برای پیگیری امورات و مشکلات بانوان تشکیل خواهم داد.

وی از بهره‌گیری از ظرفیت، تجربیات ارزشمند و برنامه‌های عملیاتی سایر نمایندگان مردم استان در مجلس برای توسعه اقتصادی کردستان و شهرستان خبر داد و خطاب به مردم بیان کرد: بنده بر پایه اخلاق، خرد جمعی، قانون‌مداری، تعامل و گفت‌وگو حرکت خواهم کرد، هم‌اکنون با نمایندگان ادوار داخل و خارج استان ارتباط  خوب و مفیدی دارم، باتوجه به نگاه منطقه‌ای و همایشی به توسعه می‌طلبد که تعامل و همکاری با سایر نمایندگان داشته باشیم و در صورت کسب لیاقت انتخاب نماینده حوزه بیجار، این رویکرد را دنبال خواهم کرد.

زندیان به عمده‌ترین موانع توسعه پایدار استان اشاره و افزود: کمبود سرمایه و سرمایه‌گذاری، عدم توسعه همزمان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دامپروری و خدمات، عدم مطابقت نسبی رشته‌های دانشگاهی با نیازها و ظرفیت‌های توسعه و رشد استان کردستان، عدم حمایت کافی در بخش تعاون و عدم توجه کافی به صنایع بومی و دستی از جمله مشکلات این حوزه است.

به گفته وی، در بیجار علی‌رغم وجود 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی و رتبه نخست در استان کردستان و خارج شدن 400 میلیون مکعب آب از رودخانه‌های شهرستان، هنوز رشته کشاورزی و دامپروری در موسسه‌های آموزشی شهرستان بیجار و دانشگاهی نداریم که این مورد را پیگیری خواهم کرد.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار افزود: فرش بیجار شهرت جهانی دارد و با تمرکز بر روی این صنعت در شهرستان بیجار زمینه اشتغال، درآمد سرانه، توسعه اقتصادی و اجتماعی موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه جذب و تشویق سرمایه‌گذار در شهرستان بیجار و استان بسیار مهم است، تصریح کرد: باید با پایین آوردن ریسک، زمینه را برای سرمایه‌گذار فراهم کرد چرا که در موارد متعددی، پروژه سرمایه‌گذار برای اخذ یک استعلام حدود یک سال عقب افتاده و متإسفانه سیستم اداری کردستان حمایت شایسته از سرمایه‌گذار ندارد.

زندیان به نخستین اقدامات خود در صورت انتخاب برای نمایندگی حوزه انتخابیه بیجار اشاره و عنوان کرد: «پیگیری زنجیره فولاد و احداث صنایع پیرامونی آن برای ایجاد اشتغال، پیگیری احداث سدهای بابا خوان و حق آبه بیجار از سد تلوار، پیگیری عمران، راه و فاضلاب روستایی و صدور اسناد مالکیت برای ساختمان‌های روستایی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دفتر نمایندگی، پیگیری و تجهیز حوزه بهداشت و درمان، پیگیری مطالبات به حق معلمان و یکسان‌سازی پرداخت حقوق پرسنل و قراردادهای آنها، پیگیری ایجاد درآمد پایدار و تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، پیگیری مشکلات حوزه حمل و نقل و تاکسیرانی و تبدیل روستاهای مرکز دهستان به شهر» از جمله برنامه‌های بنده خواهد بود.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار خطاب به مردم یادآور شد: رویکرد بنده بر سه رکن «اخلاق، قانون و گفت‌وگو» بوده و امیدوارم بتوانم براساس این سه رکن به مردم گروس، ترک، کُرد، شیعه و اهل سنت در کنار هم خدمت و بانی خیر برای شهرستان باشم.

گفتنی است؛ مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار روز جمعه 21 شهریورماه 1399 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/492/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دور دوم انتخابات شهرستان بیجار استان کردستان توسعه اقتصادی سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است

«محمد دهقان» معاون حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات با احساس مسوولیت شرکت کنند و انتخابات خوبی در این مرحله داشته باشیم و شاهد شروع با افتخار مجلس دوازدهم در هفتم خرداد ۱۴۰۳ باشیم.

وی افزود: خوشبختانه چهره‌های جدید به مجلس راه پیدا کرده‌اند که می‌توانند ایده‌های تازه‌ای به نمایش و اجرا بگذارند؛ این خاصیت انتخابات است که به صورت مداوم از کف جامعه، جوانان و متخصصین رویش کرده و بالا می‌آیند؛ آنان نظرات جدیدی برای حل مشکلات کشور ارایه می‌کنند و به تجربیاتی که در گذشته داشتیم، اضافه می‌کنند.

لزوم مسابقه بین شهرهای کشور برای «جذب سرمایه‌گذاری»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در دوره جدید مجلس، حدود ۱۰۰ نفر افراد و چهره‌های کاملاً جدید داریم؛ تعدادی از نمایندگان ادوار هم به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند؛ همچنین نزدیک به ۱۱۰ نفر نمایندگان از مجلس یازدهم به دوره دوازدهم راه پیدا کرده‌اند؛ این آمارها نشان می‌دهد که آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌های نو به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده‌اند.

دهقان با اشاره به شعار سال گفت: امیدواریم با توجه به اولویت کشور که مسایل اقتصادی است و به خصوص با توجه به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، نمایندگان مجلس آینده بتوانند نقشی ویژه در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مردم وارد صحنه شوند، طبیعتاً نمایندگان که به صورت روزانه با اقشار مختلف سر و کار دارند باید در جذب سرمایه‌گذاران مؤثر باشند؛ بین شهرهای کشور باید مسابقه برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

سرمایه بزرگ «۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی» برای کشور

عضو هیأت‌رییسه مجلس نهم با اشاره به فرصت نقدینگی بالا در کشور اظهار کرد: ما نزدیک ۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که سرمایه بزرگی است؛ بخشی از ایرانیان خارج از کشور هم سرمایه دارند و قطعاً حاضر هستند، در زادگاه خود آن را هزینه کنند و نامی نیک از خود به جا بگذارند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: بنابراین اگر فرمانداران و نمایندگان مجلس از هر شهرستان، این افراد را شناسایی و از آن‌ها با احترام دعوت به کار و سرمایه‌گذاری کنند، دولت هم قطعاً از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

دهقان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، توقع مردم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است. بنابراین بهترین کسانی که می‌توانند در جذب سرمایه‌گذاران استانی و شهرستانی، نقش ایفا کنند، نمایندگان مجلس دوازدهم خواهند بود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: من از نمایندگان مجلس دوازدهم دعوت می‌کنم تا کمک کنند و تقاضا دارم وارد میدان شوند؛ دولت این آمادگی را دارد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای کار در کشور جذب کند.

کد خبر 6090344

دیگر خبرها

  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد