Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:53:14 GMT

برنامه جامع زراعت چوب در استان گیلان تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۵۳۹۰

برنامه جامع زراعت چوب در استان گیلان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح چهارشنبه در جلسه ستاد زراعت چوب استان گیلان با تأکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه ملی است که باید همانگونه که پیشینیان به ما منتقل کردند ما نیز به آیندگان منتقل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ منابع محیط زیستی را امری ضروری برای انتقال سرمایه به نسل‌های آینده دانست و گفت: جلوگیری از تخریب جنگل و توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان به پیگیری‌های ریاست جمهوری و دیگر قوا برای توسعه زراعت چوب در بخش‌های داری ظرفیت اشاره کرد و افزود: شیوه نامه و اقدامات لازم برای پیش برد اهداف مربوطه در حال انجام است.

وی تدوین برنامه جامع زراعت چوب توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در سال آتی را امری ضروری دانست و گفت: حفظ محیط زیست و منابع جنگلی توسط شهروندان و سازمان‌های مردم گیلانی ستودنی است.

زارع از تشکیل کمیته‌ای جهت افزایش آگاهی و فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی و گسترش زراعت چوب با همکاری نهادهای ذیربط خبر داد و اظهار داشت: پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی اجرای طرح زراعت چوب نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح زراعت چوب از ظرفیت‌های متعددی برای اشتغال زایی در گیلان برخوردار است، ادامه داد: اشتغال بیش از ۲۲ هزار نفر در کارخانجات تولید مواد سلولزی و پالت گیلان که با زراعت چوب مواد اولیه و خام این مجموعه تولیدی تأمین می‌شود قابل توجه است.

زارع به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیاد جهت کشت تلفیقی با استفاده از فناوری‌های روز برای توسعه طرح زراعت چوب اشاره کرد و گفت: هدایت تسهیلات فراگیر و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از موارد مورد تاکید ریاست جمهوری است.

استاندار گیلان به نظارت هرچه بیشتر بر اجرای طرح زراعت چوب تأکید و خاطر نشان کرد: از تغییر کاربری به بهانه زراعت چوب ممانعت به عمل آید.

وی با بیان اینکه زراعت چوب بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان گیلان را در بر می‌گیرد، افزود: کاشت درخت در هزار و ۸۰۰ هکتار در سال‌های گذشته روند رو به افزایش برای زارعت چوب است.

استاندار گیلان از اجرای سه هزار و ۵۰۰ هکتار طرح زراعت چوب در سال جاری برای این استان خبر داد و تصریح کرد: فراتر از تعهد شش هزار و ۶۰۰ هکتاری پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه گام اتفاقی قابل تقدیر در این حوزه است.

کد خبر 5019742

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع طرح زراعت چوب استان گیلان محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان ماه محرم مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی استاندار گیلان منابع طبیعی طرح زراعت چوب استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، احسان عابدی در مورد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای با سند یزد نوین اظهار کرد: سند یزد نوین ابتکار خوبی از سوی مسئولان اجرایی استان است که در حال حاضر به‌خوبی پیگیری می‌شود، برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد عنوان برنامه‌ای است که در رابطه با بخش فرهنگی سند یزد نوین در حال تدوین است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌هایی که استاندار و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد انجام شده، قرار است بخش فرهنگی سند به‌طور ویژه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برنامه پیشرفت فرهنگی استان هم‌ زمان به موازات برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پیش میرود، تاکنون به موازات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان کار را پیش برده‌ایم، پیش‌نویسی از نقشه مهندسی فرهنگی استان تهیه و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده تا متخصصان نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را ارائه دهند، مجدد در حال اصلاح و ویرایش آن هستیم و مراحل پایانی خود را میگذراند.

وی عنوان کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشوری، هر استان موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است، در این طرح، سیاست‌گذاری‌ها، طبق وضعیت فرهنگی هر استان، تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این برش باید از سال ۱۳۹۷ انجام می‌شد، اما تا سال ۱۴۰۱ انجام نشده بود، اکنون تدوین آن به پایان رسیده و در مرحله تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عابدی گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی یزد به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این دو برنامه از لحاظ مفاد تقریباً یکسان است، اما به خاطر اهمیت به ثمر رسیدن پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، برنامه پیشرفت فرهنگی استان بیشتر متناظر با رویکردهای یزد نوین در حال تدوین است. هر دو برنامه مراحل پایانی خود را دارند و به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی سند یزد نوین به طرح سامان خانواده پرداخته شده است، ادامه داد: از آنجایی‌که طرح سامان خانواده، بعد اجتماعی و فرهنگی دارد، این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اجتماعی و فرهنگی شرح وظیفه دارند، پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح سامان خانواده، کمیته‌هایی فعال شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، تقریباً در همه کمیته‌ها عضو بوده و بر طبق جمع‌بندی‌ها و مصوباتی کمیته‌ها دارند، اقداماتی را طی دو سال اخیر انجام داده‌ایم.

وی گفت: این وظایف بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع خانواده، ازدواج و جمعیت بوده است که اقداماتی صورت گرفته است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228253 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت فرهنگی عدالت فرهنگی برنامه فرهنگی

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود