Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:43:56 GMT

عدالت در نحوه توزیع داروی پلاویکس رعایت نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۷۴۲۴

عدالت در نحوه توزیع داروی پلاویکس رعایت نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: اگر چه فقط یک شرکت داروی پلاویکس را توزیع می‌کند ولی به نظر می‌رسد نحوه توزیع در مشهد و شهرستان‌ها فاقد انسجام و توام با بی‌عدالتی بوده است.

سید حسین بهشتیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: داروخانه‌ها و مردم در خصوص کمبود و همچنین نحوه توزیع داروی پلاویکس که جزء داروهای اصلی بیماران قلبی است اعتراضات بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت (پخش دارویی) آدورا که تنها توزیع کننده فعلی این دارو است در ابتدای مرداد ماه ۹۹ بعد از حدوداً یک ماه کسری و تشنه نگه‌ داشتن بازار دارویی اقدام به توزیع این دارو نموده ولی به نظر می‌رسد نحوه توزیع در مشهد و شهرستان‌ها فاقد انسجام و توام با بی‌عدالتی بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی استان خراسان رضوی بیان کرد: اگر چه سهمیه اختصاص یافته به هفت داروخانه در مشهد، معادل ۲۷۰ داروخانه بوده، اما در شهرستان‌ها به مراتب وضع اسفناک‎تر بوده به‌ طوری که در شهرستان کاشمر تنها ۲۵ جعبه یعنی معادل یک داروخانه منتخب در مشهد توزیع شده است.

وی مطرح کرد: به نظر می‌رسد که معاونت غذا داروی مشهد از این اقدام شرکت آدورا مطلع بوده ولی با وجود تذکراتی که داده شده اقدامی برای شفاف‌سازی این مسأله ننموده است.

بهشتیان تصریح کرد: با توجه به سری ساخت داروهای توزیع شده و زمان تغییر قیمت این دارو که در دو مرحله از ۵۷هزار و ۶۸۰ تومان به ازای هر جعبه ۲۸ عددی به ۱۶۳هزار و ۸۰۰ تومان رسیده احتمال می‌رود که این دارو در محل شرکت ادورا دپو شده و بعد از تغییر قیمت در بازار عرضه شده است.

وی گفت: با وجود افزایش سه برابری قیمت دارو طی مدت یک ‎ماه، باز هم شرکت ادورا اقدام به توزیع قطره‌چکانی این دارو کرده و توزیع مناسبی انجام نمی‌دهد، شایع شده که قیمت دارو احتمالا تا ۲۴۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی استان خراسان رضوی در همین خصوص از مسئولان مربوطه خواست؛ برای تنویر اذهان عمومی علت توزیع نابرابر در مشهد و شهرستان‌ها، نحوه سهمیه‌بندی و معیار آن، علت سکوت معاونت دارو با وجود اطلاع از این موضوع، احتمال توزیع بیشتر در داروخانه‌هایی که خرید بیشتر از شرکت داشته‌اند (خرید سبدی)، احتمال دپو و احتکار دارو تا هنگام تغییر قیمت، توزیع یک دارو تنها توسط یک شرکت (این مورد ضمن غیر قانونی بودن، زمینه‌ساز شروع فساد و همچنین عامل ایجاد بازار سیاه خواهد شد) را توضیح دهند.

وی تأکید کرد: بدون شک این‌گونه رفتارها باعث دلسردی داروسازها و بدگمانی مردم به داروخانه‌ها شده و نظام توزیع دارو را با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهد کرد.

بهشتیان بیان کرد: با وجود اینکه داروی پلاویکس حیاتی‌ترین داروی بیماران قلبی عروقی است، اما در داروخانه‎ها بسیار کمیاب شده به همین علت تمامی تلاش ما بر رفع مشکلات موجود و در دسترس قرار گرفتن دارو به قیمت مناسب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو بهداشت و درمان بیماران قلبی داروی پلاویکس خراسان رضوی داروخانه ها شهرستان ها نحوه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت