Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:54:28 GMT

دستگیری اعضای باند فروش ارز جعلی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۷۵۰۲

دستگیری اعضای باند فروش ارز جعلی در تهران

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام روز چهارشنبه پلیس، سرهنگ "جهانگیر تقی پور" در تشریح این خبر گفت: در اوایل تیرماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه سه تهران از شخصی به هویت فرشاد بابت فروش ارز (یورو) جعلی اعلام شکایت می کند.
وی بیان داشت: پرونده با موضوع جعل تشکیل و با دستور بازپرس دادسرا پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت، من برای تهیه ارز با کانال تگرامی که در آن آگهی فروش یورو به مبلغ ۲۱۷ هزار ریال بود آشنا شدم که فروشنده خود را فرشاد معرفی کرد، پس از توافق قرار شد ۱۵ هزار یورو برایم بیاورد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی ادامه داد، فرشاد به همراه سه مرد جوان، یوروها را برایم آوردند که پس از شمارش، مبلغ ۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال طی چندین مرحله عملیات بانکی به حساب اعلامی پرداخت کردم. برای اینکه از اصالت اسکناس ها مطمن شوم به صرافی مراجعه کردم و فهمیدم یوروها جعلی هستند و فرشاد کلاهبرداری کرده است.
وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با مراجعه به محل معامله طی انجام تحقیقات میدانی سرنخی از تبهکاران بدست آوردند که با بررسی سوابق فرشاد مشخص شد وی یکی از مجرمان حرفه ای در زمینه کلاهبرداری می باشد و به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستان وی صادر شد.
تقی پور اضافه کرد: کارآگاهان موفق شدند ۵ تن از همدستان فرشاد را دستگیر کنند و در ادامه تحقیقات مشخص شد سرکرده باند به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته است.
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی قضائی راهی محل مورد نظر شدند که با انجام اقدامات کارآگاهی مخفیگاه فرشاد شناسایی و در ششم شهریورماه وی نیز دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهمان تعداد ۵۳ قطعه اسکناس جعلی ۵۰۰ یوروی کشف و توقیف شد.
وی گفت: سرکرده باند معترف شد، اسکناس های جعلی یورو را بواسطه شخصی ناشناس از کشورهای همسایه برایم آورده اند و من هم با نشر آگهی در کانال های تلگرامی اقدام به فروش یوروهای جعلی با همدستانم می کردم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم کرده ایم.
سرهنگ تقی پور ابراز دشت: با عنایت به تلاش بی وقفه کارآگاهان اداره سیزدهم که منجر به دستگیری اعضای باند جعل و کشف اسکناس های جعلی شد، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

برچسب‌ها دلار شهر تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار شهر تهران پلیس تهران بزرگ دلار شهر تهران پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟

همشهری آنلاین - حوادث: در ژوئیه ۲۰۱۸، پلیس پالم بیچ ایتالیا در جریان تیراندازی جاده‌ای منجر به قتل فردی به نام رمبو کلیولند قرار گرفت.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که رمبو یکی از تبهکارن ایتالیا است و از سوی رقبای خود به قتل رسیده است.

بر اساس این اطلاعات پلیس وارد ماجرا شد و تحقیقات خود را آغاز کرد. پلیس پالم بیچ که گروه‌های مافیایی را برای کشف این معما هدف قرار داده بود، به دنبال کشف راز این قتل و شناسایی قاتل یا قاتلان در جریان فعالیت‌ یک گروه تبهکاری به نام «برادمور» در منطقه ساحلی ریویرا قرار گرفت.

پلیس ایتالیا در تحقیقات متوجه شد که این سازمان بیش از یک دهه است در زمینه زورگیری،قتل، سرقت، خرید و فروش مواد مخدر فعالیت می‌کند و اعضای آن را افراد خشن و خطرناک تشکیل داده اند و فعالیت‌های آنها در ساحل ریویرا، وست پالم بیچ صورت می‌گیرد.

در جریان تحقیقات پلیس مشخص شد این باند مخفوف ارتباط گسترده‌ای با اعضای تهبکاری زندان‌ها و مافیای ایتالیا دارد. به گفته پلیس طرز فکر باندها این است که فکر می‌کنند مالک خیابان هستند و می‌توانند هر گونه اعمال غیر قانونی انجام دهند.

بنابراین تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

پلیس توانست با کمک افراد محلی رد اعضای این باند را در چند منطقه بزند و ۱۱ عضو این باند را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کند.

روز سه‌شنبه، ۲۳ آوریل ۲۰۲۴، کاپیتان لارنس پستون از دفتر کلانتر شهرستان پالم اعلام کرد یازده نفر از اعضای این باند بازداشت شدند.

کاپیتان لارنس گفت: ما توانستیم اعضای برخی از خشن ترین افراد را در این شهر دستگیر کنیم و همچنان به دنبال فرد دوازدهم هستیم اما نام او را اعلام نکرد.

کد خبر 846995 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دستگیری حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟