Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:57:05 GMT

افتتاح بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۶۶۸

افتتاح بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان امروز در گفتگوی ویدئو‌کنفرانسی پس از افتتاح شرکت تعاونی ماکیان لذیذ(بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور) اظهار کرد: الحمدلله ما امسال توانستیم ۵۸ طرح تعاونی را با ۴ هزار و ۱۰۰ عضو و حدود ۳ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری برای این ۵۸ طرح تقریبا ۲۴۶ میلیارد تومان و با تسهیلات ۸۴ میلیارد تومانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار خوزستان عنوان کرد: مجموع تعاونی‌های خوزستان به ۵ هزار مورد رسید که حدود ۳ و نیم میلیون نفر عضو دارند و ۸۷ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: صادرات تعاونی‌های ما از اولین روز سال ۹۸ تا به الآن حدودا ۳۱۸ میلیون دلار بوده است.

شریعتی در تشریح طرح شرکت تعاونی ماکیان لذیذ بیان کرد: این شرکت یک کشتارگاه تمام صنعتی و مجهزترین و پیشرفته‌ترین کشتارگاه صنعتی کشور است که با ۷۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از تعاونی و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون و مقداری نیز از طریق بانک سینا فراهم شده است.

وی افزود: این شرکت برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و در ۱۴ هزار متر مربع زیربنا ایجاد شده است و از لحاظ مکان‌یابی در ۴۰ کیلومتری مرز چذابه و ۲۰۰ کیلومتری مرز مهران قرار دارد که صادرات به کشورهای همسایه را مقدور می‌سازد.

استاندار خوزستان در رابطه با چرخه تولید این شرکت گفت: امکان کشتار ۸ هزار قطعه مرغ را در هر ساعت دارد و در هر شیفت کاری توانایی کشتار ۱۵۰ تن را دارا است، همچنین ۳۵ محصول را برای تولید، عرضه و صادرات تامین می‌کند.

وی افزود: در این چند سال با جدیت شرکت تعاونی، همکاری مسوولین استانی و شهرستانی این مجموعه پیشرفته و توسعه‌یافته ساخته شد که دارای دو خط تولید نیز هست.

شریعتی بیان کرد: امیدواریم این کمبود و نقصان استان خوزستان در کشتارگاه‌های تمام صنعتی با راه‌اندازی این کشتارگاه و همچنین چند کشتارگاه مشابه دیگر که به زودی به طور رسمی راه‌اندازی خواهند شد رفع شود.

وی افزود: تا بتوانیم در رابطه با تولیدات پروتئینی خودمان، صادرات را نیز با توجه به شرایط کشتار مورد تایید استاندارد صادرات فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتارگاه صنعت صادرات خوزستان استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد