Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازپرسان سازمان ملل امروز،‌ چهارشنبه اعلام کردند، سلاح‌هایی که نیروهای غربی به طرف‌های درگیر در جنگ یمن می‌رسانند آتش درگیری شش ساله در این کشور را شعله‌ورتر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این بازپرسان افزودند، حملات هوایی ائتلاف سعودی در طول سال گذشته میلادی احتمالا به حد جنایات جنگی برسد و عملیات حوثی‌ها نیز احتمالا در این ردیف قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین سال متوالی است که کمیته کارشناسان مستقل به این نتیجه می‌رسد که طرفین درگیر در یمن قانون بین‌الملل را نقض می‌کنند.

در این گزارش تحت عنوان "یمن: اپیدمی فرار از مجازات در سرزمین شکنجه" آمده است: کشورهایی از جمله انگلیس، کانادا، فرانسه و آمریکا به حمایت‌ها از طرفین جنگ از جمله انتقال سلاح ادامه می‌دهند که در طولانی کردن جنگ تاثیر داشته است.

کمال الجندوبی، رئیس تیم کارشناسان گفت: سال‌ها بعد از مستند سازی بهای سنگین این جنگ هیچ کس قادر نیست بگوید: نمی‌دانیم در این کشور چه روی می‌داده است.

سه کارشناس، شورای امنیت را به واگذار کردن پرونده یمن به دیوان کیفری بین‌المللی به منظور انجام محاکمات احتمالی ترغیب کردند.

ائتلاف سعودی در مارس ۲۰۱۵ بعد از تسلط حوثی‌ها بر صنعا و ساقط کردن دولت منصور هادی وارد جنگ یمن شدند.

این گزارش عملکرد ائتلاف سعودی حامی دولت مستعفی به رهبری عبدربه منصور هادی،‌ رئیس‌جمهوری مستعفی را ارزیابی کرده است و طی مدتی که شامل گزارش شده تیم روی چهار حمله هوایی و سلسله حملات هوایی دیگر کار کرده که شامل ناکامی مشابه در اتخاذ تدابیر ضروری برای حفظ جان غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی است و این حملات نامناسب براساس قانون بین‌المللی جنایات جنگی هستند.

این گزارش اشاره می‌کند، این حملات شامل یکی از خونبارترین حملات خونین سال ۲۰۲۰ است که ائتلاف در ۱۵ فوریه به روستایی در منطقه الهیجه در استان الجوف انجام داد که حدود ۵۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

این کمیته سازمان ملل می‌گوید: محدودیت‌های ائتلاف در وارد کردن کالاها به بندر الحدیده در کمبود سوخت و دیگر منابع ضروری و نیز تورم و بحران اقتصادی و انسانی نقش داشته است.

لینک کوتاه: asriran.com/003851

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقاً مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.
کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فوراً متوقف کند و پاسخگو باشد.

کد خبر 6088570 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان