Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن برآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر مبنای ضوابط بافت تاریخی، ارتفاع مجاز برای ساختمان‌های در حال ساخت درون این بافت هفت و نیم متر در دو طبقه است.
وی ادامه داد: با وجود ابلاغ این ضوابط و لازم الاجرا بودن آن برخی از مالکان با احداث ساختمان‌های چند طبقه و پرداخت جریمه در کمیسیون ماده صد شهرداری، بافت تاریخی شهر سبزوار را مخدوش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: در همین راستا ۱۰ پروژه ساختمانی بوسیله شهرداری تعطیل و پلمب شد تا تصمیم مناسب و قانونی در این باره گرفته شود.
وی افزود: این شهر با معماری درونگرا و مصالح بومی خشتی و آجری در حاشیه کویر قرار دارد و بافت تاریخی آن با ۵۰ اثر تاریخی ثبتی و ۱۰۰ اثر شناسایی شده شامل مسجد جامع، بازار و محلات مسکونی ۱۸۰ هکتار وسعت دارد.
پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار سال ۹۶ با هدف صیانت از آثار تاریخی و توسعه گردشگری در محل خانه امین‌التجار مشهدی این شهر راه‌اندازی شد.
۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۲ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سبزوار پروژه ساختمانی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار پروژه ساختمانی میراث فرهنگی سبزوار پروژه ساختمانی میراث فرهنگی اخبار کنکور بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سپهر زارعی با اعلام این مطلب افزود: این اشیا به‌صورت اتفاقی توسط یکی از دوستداران میراث‌فرهنگی در شهرستان حاجی‌آباد به‌دست‌آمده است.

وی اظهار کرد: این آثار شامل سکه، انگشتر و مهر است که قدمت آن‌ها به دوران ساسانی، صفوی و قاجاریه برمی‌گردد.

زارعی بیان کرد: اشیا پس از بررسی نهایی به مورد مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از دوستداران میراث‌فرهنگی در حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی تأکید کرد: جامعه محلی شهرستان حاجی‌آباد نسبت به اهمیت حفظ هویت تاریخی خود و شناسه‌های فرهنگی و تاریخی آگاهی دارد و همین مسئله موجب شده درزمینهٔ حفظ آثار تاریخی حساسیت داشته باشند و منطقه هم تحت رصد یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد.

کد خبر 6092272

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟