Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجتبی عوض‌زاده ،دبیر هفتمین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت گفت: جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت در هفتمین دوره خود بر مبنای هفت موضوع برگزار می‌شود و فراخوان شرکت در این جشنواره ملی  از سوی دبیرخانه دائمی این رویداد منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: صنعت نفت و دفاع مقدس، صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی، ملی شدن صنعت نفت، توسعه پایدار محلی در مناطق نفت‌خیز، مصرف صحیح انرژی و صیانت و حفظ منابع نفتی برای آیندگان، پایداری مردم ساکن در کنار تأسیسات نفتی در مقابله با تهاجم دشمن و جاذبه‌های جهانگردی و زیست محیطی در مناطق نفت‌خیز موضوع های این دوره را تشکیل می‌دهد.

دبیر هفتمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت اعلام کرد قوانین حضور در این جشنواره  به ترتیب زیر است.

۱) نمایشنامه‌های ارسالی نباید تا پیش از این هیچ‌گونه اجرای صحنه‌ای، محیطی، نمایشنامه‌خوانی و... داشته باشند.

۲) از ارسال متون چاپ شده خودداری شود.

۳) متقاضیان در اقتباس از نمایشنامه‌ها، رمان‌ها، داستان‌ها، خاطره‌های مکتوب و شفاهی و... آزاد هستند، بنابراین نویسنده باید به‌طور قطع نام اثر اقتباس‌شده را قید کند.

۴) از نویسندگان انتظار می‌رود تنها آثاری را به جشنواره ارسال کنند که به موضوع صنعت نفت مرتبط باشد و از ارسال متون غیرمرتبط خودداری کنند.

۵) از ارسال متونی که در دوره‌های قبل ارائه داده شده خودداری شود. تغییر نام نمایشنامه یا گاه نام نویسنده و مسائل اینچنینی از مواردی است که در دوره‌های قبل از سوی تیم بررسی و ارزیابی اولیه، مشاهده شده است.

۶) آثاری که از نظر هیات داوران شرایط لازم برای چاپ را داشته باشند و به تائید دبیرخانه جشنواره نیز برسند، در یک مجموعه منتشر خواهند شد.

عوض‌زاده افزود: هر نویسنده حداکثر مجاز به ارسال ۳ اثر به جشنواره است. متقاضیان بایستی آثار خود را به پست الکترونیکی این رویداد به نشانی oilplaywright@gmail.com ارسال کنند.

او گفت: آخرین مهلت ارسال اثر به این رویداد ۳۰ دی‌ماه ۹۹ است و نامزد‌های دریافت جایزه نیز نیمه اول اسفندماه سال جاری اعلام خواهند شد.

دبیر هفتمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت تصریح کرد: برگزیدگان این رویداد نیز در آیینی که نیمه دوم اسفندماه ۹۹ برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد جشنواره ملی صنعت نفت نمایشنامه نویسی صنعت نفت جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد

هشتمین جشنواره «رسانه و طنز» با عنوان طنز پهلو به یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در حال برگزاری است.

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو با اعلام این خبر که سال گذشته تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۴۶۲ اثر بود، گفت: امسال تعداد آثار ارسالی ۱۱۲۹ اثر در پنج بخش داستان کوتاه طنز، کارتون و کاریکاتور، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای و نثر طنز بود. در بین استان‌ها تهران بیشترین آثار ارسالی را داشت و استان گیلان در رتبه ششم قرار دارد. در بین رسانه‌های رسمی ۱۲۱ رسانه شرکت کردند، که به ترتیب روزنامه ایران، روزنامه اقتصاد آینده، روزنامه شهرآرا، روزنامه وطن امروز، روزنامه ندای هرمزگان، سالنامه صد و نه دی بیشترین آثار را ارسال کردند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه از بین رسانه‌های رسمی (رسانه‌های ثبت شده) ۴۴۸ اثر و از بین رسانه‌های شخصی ۶۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده، آموزش طنز به لیست کارگاه‌های آموزشی به رسانه‌ها اضافه شد. 

طنز اخم‌های جامعه را باز می‌کند

در ادامه پیام ویدئویی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد و اسماعیلی صابری فومنی را یک فردِ رسانه‌ای مولف دانست. به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه برای گوشزد کردن مشکلات جامعه است. «خنده تلخ من از گریه غم‌انگیز است». طنز می‌خواهد با نشان دادن لبخند آسیبی را نشان دهد. طنز در عین تذکر به آسیب‌ها، اخم‌های جامعه را باز می‌کند. 

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم صابری فومنی یک روزنامه‌نگار و فردِ رسانه‌ای مولف بود. فرق فرد مولف با غیر مولف در این است که فرد مولف فصل جدیدی را در فعالیت‌های خود آغاز می‌کند. کیومرث صابری فومنی با ایمان و با رعایت مرز‌های اخلاقی طنز را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کرد. به یاد دارم در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر کجا می‌رفتیم، صحبت از طنز‌های گل آقا بود. طنز را می‌توان به قبل و بعد از فعالیت کیومرث صابری فومنی تقسیم کرد. 

از وضعیت طنزنویسی راضی نیستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد که هنوز طنز در کشور تقویت نشده و به جایگاهی که صابری فومنی آن را رساند، فاصله دارد. هنوز از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت رسانه‌ای و تبلیغات راضی نیستم و طنزنویسی صرفاً به برگزاری جشنواره محدود نشود.

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد