Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود چهار هزار هکتار از اراضی واقع درحوزه دهستان "آق آباد" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس درحاشیه و پایین دست دو سد گلستان و بوستان به زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته بود که برداشت از این مزارع سرسبز این محصول با پیش بینی ۱۱۰ هزار تن آغاز شد. 

ذرت علوفه‌ای از محصولات مهم زراعی گنبدکاووس است که اگرچه در دو فصل بهار نیز قابل کشت است اما کشت تابستانه آن رونق بیشتری دربین کشاورزان این منطقه دارد زیرا به سبب اهمیت در جیره غذایی دام‌ها (گاو و گوسفند) و قیمت مناسبت آن، مشتریان خاص خود را در منطقه گلستان و دیگر استان‌های کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس، میزان برداشت از هر هکتار ذرت علوفه‌ای حدود ۳۰ تن است که امسال قیمت خرید توافقی این محصول در شروع فصل برداشت، هر کیلوگرم چهار هزار و ۲۵۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ ریال است. 

عبدالملک آرخی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: امسال پیش بینی برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح تقریبی چهار هزار هکتار مزارع کشت شده در گنبدکاووس ۱۱۰ هزار تن است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی مینودشت با اشاره به شروع فصل برداشت زیتون از سطح ۴۱۲ هکتار از باغات بارور این شهرستان، گفت: امسال تولید این محصول در مینودشت به سبب شرایط آب و هوایی مناسب و نیز رفع اثرات سرمای سال ۹۸ بر درختان زیتون ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

حبیب الله زارع، سطح باغات زیتون در مینودشت را ۴۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: امسال از باغات بارور شهرستان که ۲۶۵ هکتار از نوع کنسروی و ۱۴۷ هکتار دیگر آن نیز روغنی هستند در مجموع هزار و ۵۲۵ تن محصول برداشت می‌شود.

وی، قیمت خرید توافقی زیتون در مینودشت را متناسب با کیفت و شرایط جمع آوری، هر کیلوگرم ۷۰ تا ۱۲۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: درحال حاضر سه واحد فرآوری زیتون با مجموع ظرفیت اسمی پنج هزار و ۵۰۰ تن تهیه کنسرو و ۶۲۵ تن روغن در این شهرستان فعال است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ۱۶۰ هزار هکتار و مینودشت با ۸۰ هزار نفر جمعیت ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس برداشت محصول زیتون مینودشت گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس برداشت محصول زیتون مینودشت گلستان وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس برداشت محصول زیتون مینودشت گلستان اخبار کنکور ذرت علوفه ای هزار هکتار چهار هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان