Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 28 میلیون و 25 هزار و 181 نفر رسیده و مرگ 908 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بنابر تازه‌ترین آمارها 20 میلیون و 103 هزار و 385 نفر از مبتلایان به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در میان هفت میلیون و 13 هزار و 796 مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، 99 درصد موارد یعنی شش میلیون و 953 هزار و 258 نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها 60 هزار و 538 مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
همچنین از 20 میلیون و 11 هزار و 385  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، 20 میلیون و 103 هزار و 385 نفر معادل 96 درصد از موارد بهبود یافته و 908 هزار نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا با بیش از 6.5 میلیون مبتلا و نزدیک به 200 هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
براساس تازه‌ترین آمارها در حال حاضر در هند و برزیل نیز شمار مبتلایان به این بیماری از چهار میلیون نفر فراتر رفته و این دو کشور پس از آمریکا با آماری چشمگیر، به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.
همچنین در حال حاضر ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک و انگلیس، پنج کشور اول دنیا از نظر بالاترین آمار قربانیان کووید 19 هستند.

آزمایشات نهایی واکسن کرونای روسیه آغاز شد
مقامات روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند، روسیه آزمایشات مرحله 3 واکسن ویروس کرونا را آغاز کرده است.
به گزارش تامیزنو نیوز، مقامات روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند روسیه آزمایشات مرحله 3 واکسن کرونا ویروس خود موسوم به «Sputnik-V» را آغاز کرده است.
میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت این کشور گفت: 31 هزار نفر از 40 هزار نفر اعلام شده برای انجام آزمایشات مرحله سوم واکسن جذب شده‌اند.
آناستازیا راکووا، معاون شهردار مسکو  نیز یادآور شد، این واکسن به اولین سری از داوطلبان تزریق شده است.
گزارش شده است که بیش از 35 هزار فرد اهل مسکو داوطلب شده‌اند و واکسیناسیون در حدود 20 بیمارستان در شهر انجام می‌شود.
تعدادی از مدیران شرکت‌های دولتی روسیه، اعضای کابینه و مقامات شهری در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد:  «وضعیت سلامت داوطلبان شرکت کننده در این واکسناسیون با استفاده از یک برنامه ویژه توسعه یافته کنترل می‌شود و داده‌های مربوط به سلامتی و واکنش های جانبی احتمالی آنها ثبت می شود».

افزایش ابتلای کودکان آمریکایی به کرونا با بازگشایی مدارس
نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد با بازگشایی مدارس شمار کودکان مبتلا به کرونا در فلوریدا روند صعودی داشته است.
به گزارش شینهوا، نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد با بازگشایی مدارس شمار کودکان مبتلا به کرونا در فلوریدا روند صعودی داشته است.
 «آکادمی طب اطفال در آمریکا» و «انجمن بیمارستان کودکان»  روز گذشته اعلام کردند: بیش از 513 هزار کودک مبتلا  به عفونت کرونا تشخیص داده شده‌اند.
طبق گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این دو نهاد آمریکایی گزارش داده‌اند 7 هزار و 630 کودک بین 20 اوت تا 3 سپتامبر به این بیماری مبتلا شده‌اند.
واشنگتن پست نیز با ارائه گزارشی یادآور شد، تعداد بچه‌هایی که از زمان بازگشایی مدارس در فلوریدا مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و جواب آزمایش آنها مثبت بوده، رو به افزایش و تاکنون روند صعودی 34 درصدی را پشت سر گذاشته است. 
در این گزارش با استناد به داده‌های وزارت بهداشت فلوریدا نوشته شده  است: از زمان بازگشایی مدارس در اوایل ماه آگوست در این ایالت، 10 هزار و 513 کودک زیر 18 سال آزمایش مثبت داشته‌اند که این افزایش 34 درصدی است.
آموزش در تعدادی از مدارس و ده‌ها کلاس در ایالت فلوریدا به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

دفاع شرکت چینی از واکسن کرونا ساخت خود
شرکت کانسینو چین بر خلاف اظهار نظر دانشمندان که درخصوص اثربخشی واکسن کرونا ابراز نگرانی کرده‌اند به دفاع از واکسن ساخته شده خود پرداخت.
 شرکت کانسینو چین می‌گوید متخصصان منتقد واکسن کرونا این شرکت نباید نادرست و بدون مشاهده داده‌های کارآزمایی بالینی درباره این واکسن اظهارنظر کنند. دانشمندان اخیرا درباره اثربخشی واکسن این شرکت موسوم به "Ad5-nCoV" که مبتنی بر یک ویروس سرماخوردگی است، ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها گفتند که آنتی بادی‌های موجود علیه ویروس سرماخوردگی ممکن است واکسن Ad5-nCoV را تضعیف کند.
"ژو تائو" (Zhu Tao)، مدیر ارشد علمی این شرکت در یک کنفرانس گفت: تولید واکسن، یک علم مبتنی بر عمل است و ما نباید کورکورانه از متخصصان پیروی کنیم. مواردی وجود دارد که واکسن‌هایی ساخته شده‌اند که متخصصان به عملکرد آنها شک داشته‌اند، اما این واکسن‌ها پس از اثبات کارآزمایی‌های بالینی و عملکرد صحیح، تأییدیه‌های قانونی را بدست آورده‌اند.
وی با استناد به نتایج واکسن مذکور بر 128 شرکت کننده آزمایش شده با دوز کمی از واکسن مذکور، گفت:هیچ مدرکی نشان نداد که آنتی بادی های موجود علیه سرماخوردگی می‌تواند تأثیر منفی بر توانایی Ad5-nCoV در ایجاد آنتی بادی علیه ویروس کرونا ویروس داشته باشد.
 واکسنAd5-nCoV ، در مرحله آزمایشات نهایی است و برای استفاده در ارتش چین تأیید شده است.
شرکت‌های تولیدکننده واکسن معمولاً برای بدست آوردن تأییدیه قانونی برای استفاده انبوه، باید داده‌ها را در آزمایشات مقیاس بزرگ و در مراحل آخر جمع آوری کنند

افزایش روزافزون قربانیان کرونا در ایالات مختلف آمریکا
طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، تاکنون نزدیک به شش میلیون و پانصد هزار نفر در آمریکا به ویروس کووید 19 مبتلاء شدند.
 جولان ویروس مرگبار کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و تا امروز پنج شنبه آمار قربانیان این ویروس در ایالات متحده به 195 هزار و 239 نفر رسید.
بر همین اساس آمار کلی افراد مبتلا به کرونا در آمریکا نیز به شش میلیون و 549 هزار و 475 نفر رسیده است.
از میان افراد مبتلا به کرونا در آمریکا نیز 3 میلیون و 846 هزار و 95 نفر نیز بهبود یافته‌اند.
جولان کرونا در آمریکا و بی کفایتی دولت این کشور برای مقابله با آن موجب شده تا انتقاد‌ها از شخص «دونالد ترامپ» افزایش بیابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس شمارش این خبرگزاری، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا آمریکا روز چهارشنبه با دست کم 144 مورد افزایش به 13 هزار و 991 مورد رسید.
  بر اساس شمارش این خبرگزاری، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا آمریکا روز چهارشنبه با دست کم سه هزار و 310 مورد افزایش به 747 هزار و 863 مورد رسید.

نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای یک شرکت چینی در برزیل
فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل روز چهارشنبه گفت که آزمایشات بالینی فاز 3 واکسن کووید-19 که توسط شرکت داروسازی چینی "سینوواک بایوتک"(Sinovac Biotech) تولید شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده و ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.
به گزارش  تودی آنلاین،"جوآاو دوریا" (João Dória) فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل افزود که آزمایشات فاز 2 واکسن پاسخ ایمنی 98 درصدی را در افراد مسن نشان داده است.
حدود 9 هزار برزیلی در آزمایشات واکسن سینوواک که توسط موسسه بوتانتن (Butantan Institute) در سائوپائولو انجام می‌شود، شرکت می‌کنند. برزیل که پس از ایالات متحده و هند، سومین کشور در جهان است که شیوع ویروس کرونا در آن زیاد است، به محل آزمایش حداقل دو نامزد واکسن کروناویروس تبدیل شده است.
یکی از این واکسن‌ها توسط شرکت داروسازی بریتانیایی "آسترازنکا"(AstraZeneca) در حال تولید است که این شرکت مجبور شده است آزمایشات جهانی خود را پس از ایجاد یک بیماری غیرقابل توجیه در یک شرکت کننده در انگلیس متوقف کند. در آغاز سال آینده، آزمایشات فاز 3 واکسن کووید-19 روسیه موسوم به "Sputnik-V" همچنین با همکاری موسسه فناوری "تکپار"بر روی 10 هزار داوطلب در برزیل انجام خواهد شد.
گروه آزمایشگاهی و بیمارستانی "DASA SA" برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد که با انجام آزمایشات فاز 2 و 3  واکسن کووید-19 در بزریل که توسط شرکت خصوصی آمریکایی" COVAXX" ساخته شده توافق کرده است. روز سه شنبه ، "ادواردو پازوئلو" ( Eduardo Pazuello) سرپرست وزیر بهداشت برزیل نیز گفت که واکسن کووید-19 در ژانویه سال آینده برای همه برزیلی‌ها تولید و عرضه می‌شود.

همکاری چین و عربستان برای تولید واکسن کرونا
رئیس‌جمهور چین و پادشاه عربستان در تماسی تلفنی بر همکاری دو کشور در زمینه تولید واکسن کرونا تأکید کردند.
به گزارش  شینهوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در تماس تلفنی با سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفت: پکن با همکاری ریاض می‌کوشند تا واکسن کرونا را تولید و میان کل کشورهای جهان توزیع کنند. 
وی افزود:  چین و عربستان در ارتباط و تماس با یکدیگر هستند تا تحقیقات و کارهای علمی در زمینه تولید واکسن کووید-19 به‌خوبی انجام شود. دو طرف همچنین در راستای «گروه 20» در تلاش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه هستند.
رئیس‌جمهور چین عنوان کرد: ویروس کرونا دشمن مشترک بشریت است و نمی‌توان به جز با همکاری میان کشورهای جهان با آن مقابله کرد. 
پینگ همچنین متعهد شد دولت چین به عربستان در زمینه «سند چشم‌انداز اصلاحات اقتصادی 2030» کمک کند.

شمار مبتلایان به کرونا در امارات به 75 هزار و 981 نفر رسید
بر اساس اعلام وزارت بهداشت امارات شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 75 هزار و 981 نفر رسید.
به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلاء به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.
این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به 75 هزار و 981 نفر رسید.
وزارت بهداشت امارات همچنین از ثبت چند فوتی دیگر در نتیجه ابتلاء به کرونا خبر داد.
طبق اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر شمار فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در امارات به 393 نفر رسیده است.
افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در امارات در حالی است که این کشور در ابتدای شیوع ویروس مذکور تلاش می‌کرد تا آمار مبتلایان خود را پنهان سازد.

شناسایی بیش از 3000 مبتلای جدید به کرونا در سرزمین‌های اشغالی
مقامات بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کردند در شبانه روز گذشته بیش از سه هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
 وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد در بیست و چهار ساعت گذشته بیش 3000 نفر در سرزمین‌های اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده و سیزده نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بنا بر اعلام مقامات بهداشت اسرائیل، از روز گذشته تاکنون سه هزار و نود و سه مورد جدید ابتلا به آمار پیشین این رژیم اضافه شده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین از تل اویو، بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسرائیل، آمار کل مبتلایان به کووید 19 در اسرائیل به صد و چهل هزار و 658 مورد رسید و یک هزار و 53 نفر هم تاکنون بر اثر ابتلا کرونا جان باختند.
یکصد و هشت هزار و 339 فرد مبتلا هم تاکنون در اسرائیل بهبود یافتند.
مقامات بخش بهداشت این رژیم درباره احتمال فروپاشی نظام بهداشت و درمان در آینده نزدیک به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داده بودند. این مقامات ابراز نگرانی کردند که در صورت ادامه یافتن روند شیوع ویروس کرونا و با آغاز فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا نظام بهداشت و درمان جوابگوی بیماران نخواهد بود و از هم می‌پاشد.
به دلیل شیوع بالای کرونا در برخی از شهر‌های سرزمین‌های اشغالی منع آمد و شد اعلام شده است.

ایران تنها کشور خاورمیانه در تولید واکسن
رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور در خاورمیانه نام برد که قابلیت تولید عمده واکسن ها را دارد.
 سید محسن زهرایی، با اشاره به جایگاه علمی و پزشکی ایران در منطقه و جهان، گفت: تنها دو کشور مسلمان ایران و اندونزی در جهان قادر به تولید واکسن هستند.
وی با عنوان این مطلب که ایران تنها کشور در خاورمیانه است که قابلیت تولید عمده واکسن‌ها را دارد، افزود: عمده واکسن‌هایی که در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار دارند، تولید داخل هستند.
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تاکید کرد: همین توانمندی در تولید عمده واکسن‌ها، باعث شده تا امکان تولید واکسن آنفلوانزا و کووید 19 نیز در کشور فراهم شود.
زهرایی در خصوص تازه‌ترین نتایج تولید واکسن کرونا در جهان و کشورمان، گفت: تولید واکسن فرایند پیچیده ای دارد و نیازمند مطالعات بالینی متعددی است تا به مرحله تولید برسد.
وی ادامه داد: گاهی ممکن است بشنویم کشوری مدعی تولید واکسن کرونا شده است که باید نتایج آن ثابت شود. اینگونه نیست که ادعایی مطرح کنیم، بعد نتوانیم اثرگذاری واکسن را نشان دهیم. بنابراین، برای تولید واکسن کووید 19، لازم است که زمان بیشتری صرف شود.
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، افزود: همین وضعیت در کشور ما وجود دارد و چند شرکت دانش بنیان و مراکز دانشگاهی مشغول کار بر روی تولید این واکسن هستند.

بیم انگلیس از موج دوم همه گیری کرونا تا ماه آینده
 براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، از دیروز تا صبح امروز، 8 مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به کووید 19 ثبت شد و به این ترتیب بر اساس آمار دولت انگلیس، تاکنون مجموعا 41 هزار و 594 نفر در این کشور قربانی ویروس کرونا شده اند.
پس از افزایش جهشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس در روز‌های اخیر، در مجلس این کشور از فرا رسیدن اوج دوم کووید 19 ابراز نگرانی شد و شماری از کارشناسان از آشکار شدن موج دوم همه گیری خبر دادند. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اکنون کارشناسان و مردم انگلیس نگرانند دولت این کشور، مهار این همه گیری را از دست داده باشد.
برخلاف آمار دولت انگلیس که شمار قربانیان کووید 19 را هنوز کم‌تر از 42 هزار نفر اعلام می‌کند، روزنامه دیلی میل این هفته نوشت براساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، تا 28 ماه اوت، 7 شهریور ماه، 57 هزار و 417 نفر در انگلیس به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.
روزنامه گاردین هفته پیش نوشت در پی افزایش فراوان شمار مبتلایان به کووید 19 در انگلیس در هفته‌های اخیر، متخصصان بهداشت و درمان هشدار می‌دهند دولت این کشور در مسیر نادرستی حرکت می‌کند و به ویژه با توجه به این که بیماری‌های فصل سرما در پیش است، افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، نگرانی‌ها را بیش‌تر می‌کند.
دولت انگلیس در تصمیمی اعلام کرد بیماران کرونایی که تا 28 روز پس از ابتلا به ویروس کرونا فوت کنند جان باخته از کرونا محسوب می‌شوند و بر همین اساس، در یک روز پنج هزار و سیصد نفر از آمار جان باختگان از کرونا در این کشور کم شد و از حدود 46 هزا نفر به 41 هزار نفر رسید.

 ثبت 545 مورد جدید ابتلا در اقلیم کردستان عراق
منابع بهداشتی در عراق از افزایش آمار مبتلایان در اقلیم کردستان خبر دادند.
به گزارش شبکه السومریه، وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه از ثبت 545 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و جان باختن 19 مبتلای دیگر خبر داد.
در بیانیه وزارت بهداشت اقلیم کردستان آمده است که طی 24 ساعت اخیر، 545 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم ثبت شده است. همچنین طی این مدت،‌19 مبتلای دیگر جان خود را از دست داده اند.
با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به 34 هزار و 230 نفر و آمار بهبود یافتگان به 21 هزار و 556 نفر رسیده است.
از سوی دیگر آمار کل مبتلایان در عراق به 269 هزار و 578 نفر و آمار کل جان باختگان هم به 7657 نفر رسیده است.

افزایش مبتلایان صهیونیست به بیش از 137 هزار نفر
منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق اشغالی به بیش از 137 هزار نفر خبر دادند.
 وزارت بهداشت رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق اشغالی تا امروز چهارشنبه به 137159 نفر رسیده است.
همچنین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در مناطق اشغالی به 1040 نفر افزایش یافته است.
بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین هم امروز چهارشنبه از ثبت 696 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد. طی این مدت همچنین دو مبتلای دیگر جان خود را از دست دادند.
این گزارش همچنین از بهبود یافتن 767 بیمار دیگر طی 24 ساعت اخیر خبر داد.

فرانسه در آستانه کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه
جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که ویروس کرونا در جنوب فرانسه مجددا شمار زیادی از افراد کهنسال را آلوده کرده است. این مسئله منجر به کاهش تخت‌های مراقبت های ویژه در شهر مارسی در این کشور شده است. به گفته نهادهای بهداشتی در فرانسه از 70 تخت مراقبت های ویژه در این شهر مهم فرانسه حدود 65 تخت پر است.
یکی از مقامات دومین شهر پرجمعیت فرانسه گفته است که شرایط آشفته است اما به اندازه نقطه اوج این بیماری همه گیر دراماتیک نیست.

بالاترین رکود ابتلای روزانه در جمهوری چک
جمهوری چک هم برای اولین بار از زمان شیوع کرونا در ماه مارس از ابتلای بیش از 1000 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در عرض 24 ساعت 1164 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.

ابتلای 1176 آلمانی به کرونا در 24 ساعت
انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 1176 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داده و 9 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت زمان جان خود را از دست داده‌اند.

تشدید محدودیت‌ها در انگلیس
انگلیس هم برای مقابله با شیوع کرونا محدودیت ها در این کشور را تشدید می کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تجمعات با بیش از 6 نفر تا اطلاع ثانوی در این کشور ممنوع خواهد بود. تا به حال تجمعات تا حداکثر 30 نفر در انگلیس مجاز بود.

شیوع کرونا در اردوگاه پر ازدحام موریا در یونان
بر اساس اعلان نهادهای یونانی تست کرونای 17 مهاجر در اردوگاه پر ازدحام موریا در جزیره لسبوس یونان تا به حال مثبت اعلام شده است.
مخالفان محدودیت های کرونایی در آلمان هم اعلام کرده اند که برای 20 سپتامبر یک تجمع اعتراضی با حدود 50 هزار شرکت کننده را در برنامه دارند. یک سخنگوی پلیس آلمان روز سه شنبه این خبر را تایید کرد.
ایتالیا هم بعد از فرانسه برای کاهش هزینه ها دوران قرنطینه برای مسافران را از دو هفته به یک هفته کاهش می دهد.

توقف روند تشکیل دولت در بلژیک
ویروس کرونا روند تشکیل دولت در بلژیک را متوقف کرده است. رهبر حزب لیبرال بلژیک به عنوان یکی از مهم ترین شرکای مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی اعلام کرده که به کرونامبتلا شده و نیاز به استراحت دارد. تا قبل از ابتلای این سیاستمدار بلژیکی امیدهایی وجود داشت که ائتلافی از لیبرال ها، سوسیالیست ها، سبزها و دموکرات مسیحی ها تا 17 سپتامبر در این کشور تشکیل شود، اما حالا روند کار دشوار شده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی
جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 534513 نفر به کرونا مبتلا شده و 29594 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم تا به حال 352560 نفر به کرونا مبتلا شده و 41586 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 335524 نفر به کرونا مبتلا شده و 30764 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 280153 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35563 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در آلمان هم تا به حال 254957 نفر به کرونا مبتلا شده و 9409 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران اروپا شمار مبتلایان به کرونا مبتلایان به ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده ابتلا به ویروس کرونا کرونا در امارات مورد جدید ابتلا تولید واکسن کرونا ویروس کرونا مبتلا به کرونا آمار کل مبتلایان کرونا در آمریکا بازگشایی مدارس اقلیم کردستان آمار مبتلایان واکسن کووید 19 نفر رسیده ابراز نگرانی وزارت بهداشت روز چهارشنبه اعلام کردند شیوع ویروس شرکت کننده شیوع کرونا کووید 19 کووید 19 تا به حال هزار نفر همه گیری نفر رسید شده اند داده ها بر اساس بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس

شبکه خبری سی ان ان نوشت: دانشجویان در مقابل دانشگاه کالج لندن (UCL) در اعتراض به ارتباط این دانشگاه با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

یک ویدئو، جمعیتی از دانشجویان را در خارج از محوطه اصلی این دانشگاه در خیابان «گوور» واقع در مرکز لندن نشان می‌دهد که پلاکارد‌هایی را در حمایت از فلسطین حمل می‌کردند.

گروه «اقدام برای فلسطین» دانشگاه کالج لندن سازماندهی این اعتراضات را برعهده داشت.

امناغفار (Amna Ghaffar) سخنگوی این گروه در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز گفت دانشگاه‌های انگلیس بیشتر رویکرد «سرکوب» اعتراضات را تاکنون بکار بسته اند.

این فعال حامی فلسطین افزود: گروه متبوعش تاکید دارد که همکاری تحقیقاتی دانشگاه با شرکت‌های تسلیحاتی در تامین نظامی ارتش رژیم اسرائیل مسئول است.

وی همچنین از همکاری دانشگاه کالج لندن با دانشگاه تل آویو که رابطه نزدیکی با ارتش اسرائیل دارد، انتقاد کرد.

دانشجویان دانشگاه وارویک (Warwick) انگلیس نیز امروز جمعه در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند. مسئولان این دانشگاه مدعی اند از تظاهرات سازمان دهی شده توسط ائتلاف «حمایت از فلسطین» دراین دانشگاه که متشکل از ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی و پرسنل دانشگاه است، مطلع بوده اند.

این گروه تصاویری از چادر‌های برپا شده در محوطه بیرون دانشگاه را منتشر و از بی توجهی دانشگاه به خواسته‌های آنها انتقاد کرد.

این گروه در پیام رسان اینستاگرام اعلام کرد: درهمبستگی با دانشجویان سراسر جهان از کلمبا تا نیویورک تا پاریس و سیدنی به پا خواسته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد