Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنج شنبه و همزمان با سالروز شهادت آیت الله مدنی جمعی از مدیران استان همدان، علما و اساتید حوزه علمیه با حضور در بیت دومین شهید محراب در شهر همدان به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.

امام جمعه همدان در این مراسم بابیان اینکه صحبت درباره این شهید معزز به دلیل شخصیت باعظمتی که داشتند سخت است، اظهار کرد: تجلیل از هر شخصیتی صرفاً بحث تجلیل از یک شخص نیست بلکه می‌خواهیم این تجلیل محصول و نتیجه‌ای برای انسان‌ها و جامعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حبیب الله شعبانی با قدردانی از مردم همدان و هم‌رزمان شهید مدنی (ره) برای زنده نگه‌داشتن نام این عالم جلیل‌القدر در فضای جامعه افزود: همان‌گونه که مردم همدان نسبت به شهید مدنی (ره) وفادار هستند ما نیز باید ببینیم ایشان به چه چیزی وفادار بوده و به چه ویژگی‌های متصف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه برگزاری چنین محافلی باید سبب شناخت بیشتر جامعه از چنین شخصیت برجسته‌ای شود، گفت: در قرآن کریم آمده برخی افراد درگذشته‌ها بودند که امروز تبدیل به افسانه شده و اسمی از آنها باقی نمانده درحالی‌که افرادی مانند شهید مدنی (ره) در تاریخ ماندگار هستند.

شهید مدنی (ره) در تاریخ ماندگار است

وی بابیان اینکه ما نیز اگر می‌خواهیم مانند شهید مدنی (ره) در تاریخ ماندگار شویم باید مانند ایشان عمل کنیم، عنوان کرد: این عالم جلیل‌القدر در عرصه علمی با درک علمای بزرگ توانست به درجه اجتهاد برسد اما به دلیل تواضعی که داشتند به مردم می‌گفتند به من آیت‌الله نگویید.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه امروزه ما تعابیری را به هر دلیل برای برخی افراد به کار می‌بریم درحالی‌که افرادی مانند آیت‌الله مدنی از به کار بردن این تعابیر درباره خودشان اجتناب می‌کردند، مطرح کرد: مجاهدت شهید مدنی از دیگر ویژگی‌های برجسته ایشان است به‌گونه‌ای که حتی در سن ۶۸ سالگی دست از مجاهدت و تبلیغ اسلام برنداشتند و درنهایت نیز به شهادت رسیدند.

وی متخلق بودن به اخلاق را از دیگر ویژگی‌های شهید مدنی برشمرد و اظهار کرد: ایشان نیز مانند شهید دستغیب در این عرصه ویژگی‌های خاصی داشتند و می‌فرمودند تا کسی تحت ظلمت و هوای نفسانی قرار دارد نمی‌تواند به خدا برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه همواره در درون انسان جنگ بین جنود عقل و جنود جهل برپاست، گفت: اگر در این نبرد مداوم عقل پیروز شود آن‌وقت انسان تبدیل به افرادی مانند امام (ره)، شهیدان مدنی، سردار سلیمانی، سردار همدانی و دیگر شهدا می‌شود و اگر از آن غفلت کرده و جهل غلبه کند رفتاری که جبهه استکبار، منافقین و غیره از خود نشان می‌دهند را خواهد داشت.

وی بابیان اینکه به فرموده شهید مدنی دو نکته آگاهی مردم و تبعیت از ولایت سبب پیروزی ما در انقلاب اسلامی‌شده است، افزود: تبعیت این شهید معزز از امام (ره) نیز بسیار قابل‌تأمل است به‌گونه‌ای که ایشان ذوب در ولایت بودند.

آیت الله شعبانی تأکید کرد: سخت‌ترین امتحانی که از ما گرفته می‌شود امتحان تبعیت از ولایت است آن‌هم از کسی که فکر می‌کنیم شبیه او هستیم؛ عرصه‌ای که شهید مدنی با آن شخصیت ممتاز و جایگاه والای خود توانست سربلند بیرون بیاید.

کد خبر 5020337

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مدنی شهید محراب ادای احترام به شهدا محرم 99 ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس مراسم عزاداری آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی شهید مدنی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود