Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا مصطفی خلیلی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تفت بر شاداب سازی مدارس تاکید کرد و افزود: نیاز است با همکاری شهرداری ها دیوارهای مدارس با رنگی زیبا و متن های انگیزشی مزین شده و فضایی نشاط آور را برای دانش آموز تداعی کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه مدرسه ای ۲۰۰ متر مربع جهت اختصاص به کلاس ورزش داشته باشد آن مدرسه تجهیز میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه در کل کشور ۶۰ درصد مردم از چاقی رنج می برند این در حالی است که در استان یزد ۷۰ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال از چاقی شکمی برخوردارند اظهار داشت: تغذیه مناسب و تحرک بدنی ۲ عامل موثر در جلوگیری از چاقی است و هرچند کرونا اکنون موضوع اول کشور است ولی خطر چاقی صد برابر خطرناک تر از کروناست و عوارضی نظیر دیابت، کبد چرب، اختلالات خواب و ناتوانی جسمی به دنبال دارد.
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: چاقی در بین دانش آموزان از همه سنین خطرناک تر است چرا که سلول های چربی که در سنین پایین شکل گیرد در بزرگسالی به سختی آب می شود.
وی از اجرای طرح کوچ در استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری BMI کلیه دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد؛ افزایش آگاهی ۵۰ درصد والدین درباره سبک زندگی و نخوه تغذیه، افزایش آگاهی صد در صدی دانش آموزان نسبت به سبک زندگی، تغییر الگوی تغذیه دانش آموزان و کاهش دانش آموزانی که اضافه وزن دارند دیگر اهداف این طرح است.
وی با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا در شرایط کرونا مدارس به صورت حضوری دائر است، افزود: برپایی مدارس به صورت حضوری نیازمند مشارکت همه دستگاه ها و مردم است.
این مسئول افزود: یک خدمتکاری که چند روز یک بار مدرسه را نظافت می کرده است اکنون نمی تواند روزی سه مرتبه مدرسه را ضدعفونی کند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت هم در این نشست از افتتاح بزرگترین کلاس درس تربیت بدنی در شهرستان و افتتاح زمین چمن مصنوعی در یکی از مدارس در آینده ای نزدیک خبر داد.
محمدصادق مهدیان از شورای شهر و شهرداری تفت خواست تا با استفاده از ظرفیت فضای شهری در راستای ارتقاء سطح آموزشی شهروندان اقدام کنند.

استان یزد بیش از ۲۶۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس یزد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یزد تفت مدارس یزد تفت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکهزار و 700 کلاس درس در استان نیمه تمام است، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث پنج هزار کلاس درس در استان نیاز است.

علی مطهری، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، یکهزار و ۳۴ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده است، افزود: آذربایجان‌غربی جزو چهار استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است، لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است.

مطهری،با بیان اینکه مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در مقایسه با سالهای گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است، اضافه کرد: شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است و لازمه تحول، تأمین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این مراسم از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و گفت: برای ساخت این تعداد کلاس درس به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخوندیان افزود: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس و با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین افزود: تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است و تاکنون اعتبارات خوبی برای تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است.

وی، در ادامه خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، برای احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد.

در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی،مدیرکل سابق قدردانی و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود