Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:در بین طلاب افرادی در عرصه تبلیغ موفق‌تر هستند که تعاملات اجتماعی بیشتر با مردم دارند و با گشاده‌رویی برخورد می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در جمع مشاوران دوره کلینیک ناصرین، اخلاق را یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین بخش‌های دین دانست و اظهار داشت: کتاب‌های اخلاق٬ عملکردی توصیه محور دارند و در حیطه شناخت مخاطب تاثیرگذار خواهند بود و تنها عقل را درگیر می‌کند، اما در میدان عمل، این گرایش انسان است که وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تا انسان به مسائل تربیتی و دینی معتقد نباشد نمی‌تواند آن را برای دیگران القا کند، گفت: در مسائل مربوط به اخلاق باید انسان شخصا به باور برسد تا بتواند در مخاطب خاص خود نیز تاثیرگذاری داشته باشد.

امام جمعه همدان افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در عرصه تبلیغی نیز وجود دارد، تبلیغ بر اساس اخلاق توصیه‌مدار و توصیه‌ای است که در آن مخاطب با شما ارتباط ندارد.

وی با اشاره به اهمیت و شاخصه‌های نظام ولایی، بیان کرد: در بحث اخلاق و تربیت انسان‌ها نیازمند تربیت ولایی هستیم تا در مجالس و کلاس‌ها تعامل بین شما و مخاطب حاکم باشد.

فرمانده سپاه استان کرمان: ویژگی‌ها و عناصر اخلاقی برجسته‌ای در تربیت‌یافته مکتب حاج قاسم وجود دارد"روضه‌های خانگی" مهد تربیت کودکان استنماینده ولی‌فقیه در گیلان: تربیت نیروی انسانی کارآمد جهت حفظ امنیت مرزها از مهم‌ترین افتخارات نیروی دریایی ارتش است

 

شعبانی با بیان اینکه اخلاق توصیه مدار تنها دانسته‌ها و حوزه ادراک فرد را تغییر می‌دهد، عنوان کرد: آیا تاثیرگذاری بر حوزه ادراک می‌تواند انسانی که دارای هوای نفس است را در برخورد دوباره با بزه محافظت کند تا به سمت آن نرود.

وی با تشریح مسئله اخلاق اسوه محور و تربیت ولایی گفت: خطبه‌های اخلاقی پیامبر(ص) شاید بیشتر از پنج دقیقه طول نکشد، اما ایشان توانستند نیروهایی همچون ابوذر، سلمان و عمار تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان راه دست‌یابی به موفقیت در تربیت افراد را تاثیرگذاری بر فرد عنوان کرد و گفت: روش تربیتی پیامبر(ص) که همان تربیت ولایی و اسوه محور نامگذاری شده است به این معنی است که در تربیت، نباید از نفس خود شخص هم غافل شویم.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در مربی بودن هم یک اسوه است، مطرح کرد: طلاب حاضر در این دوره همچون پیامبر(ص) باید طبیب دوار بطب باشند و در عرصه مربیگری همان روش تربیتی انبیا و اولیا الهی را ادامه دهند.

شعبانی زیر بنای روش تربیت ولایی محبت بین مربی و متربی عنوان کرد و اظهار داشت: مربی در روش اخلاق اسوه محور باید آنچنان تاثیرگذار و با سلیقه باشد که با رفتارش متربی را به خوبی جذب خود کند.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط گیری با مخاطب عنوان کرد: در بین طلاب، افرادی در عرصه تبلیغ موفق‌تر هستند که تعاملات اجتماعی بیشتر با مردم دارند و به بیان دیگر بیشتر لبخند بر لب دارند.

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر ابوذر توسط پیامبر تربیت شد این تربیت حاصل تنها حضور او در منابر رسول خدا(ص) نبود، بلکه این اتفاق به همت آن ارتباط و حبی بود که بین حضرت و ابوذرها ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه در کنار منبر و کارهای توصیه‌ای، ارتباط با افراد نیز باید مستمر باشد، گفت: همیشه به خاطر داشته باشید که این ارتباط را با مخاطب خود ایجاد کنید و بر استمرار آن مراقبت داشته باشید، حتی اگر شده با برقراری یک تماس تلفنی.

انتهای پیام/741/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عرصه تبلیغ تربیت ولایی پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین دژ به امامت حجت الاسلام مرادی امام جمعه شاهین دژ برگزار شد .

امام جمعه شاهین دژ باتبریک فرارسیدن هفته معلم به جایگاه والای معلم در تربیت دانش آموزان مومن و متعهد برای آینده کشور اشاره کرد وگفت: مهمترین رسالت خطیر معلمان تربیت نیروی سالم و کارآمد برای آینده مدیریتی کشوراست .

امام جمعه شاهین دژ همچنین با تبریک فرارسیدن روز کارگر به نقش این قشر زحمتکش در عرصه تولید و خودکفایی کشور اشاره کرد وگفت: نقش کارگران در چرخه تولید و رونق اقتصادی بسیار زیاد است.

امام جمعه شاهین دژ همچنین از اجرای طرح نور  (حجاب و عفاف )از سوی نیروی انتظامی را بسیار باارزش عنوان واز اجرا کننده گان این طرح قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند