Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@21:19:06 GMT

طرز تهیه خوراک مرغ و کنجد خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۴۷۹

طرز تهیه خوراک مرغ و کنجد خوشمزه

 در دستور پخت خوراک مرغ و کنجد از تمامی موادی که ممکن است شما در فریزر خود داشته باشید استفاده شده است. سینه مرغ، دانه‌های مختلف و سبزیجات از جمله این مواد است. این غذای خوشمزه به همراه یک سس سرو می‌شود.

اضافه کردن دانه‌های پخته شده به مرغ و سس نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت که باید خودتان امتحان کنید. در تغییر پروتئین و یا سایر سبزیجات استفاده شده در این خوراک، آزاد هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

۳ قاشق غذاخوری سس سویا
۳ قاشق غذاخوری سس ارده
۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد
۳ قاشق غذاخوری عسل
۲۲۶ گرم سینه مرغ بدون استخوان
۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا
سه حبه سیر خرد شده
۳ پیمانه سبزیجات دارای برگ‌های سبز (همچون اسفناج، بروکلی یا کلم پیچ) خرد شده
۱ پیمانه دانه پخته شده (همچون برنج قهوه‌ای یا کینوا)
۱ قاشق غذاخوری دانه‌های کنجد تفت داده شده

طرز تهیه:

در یک کاسه کوچک، یک و یک دوم قاشق غذاخوری سویا سس، ارده، عسل و روغن کنجد را ترکیب کنید. حالا مرغ را در درون این مواد قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا مزه دار شود.

حالا در یک ظرف بزرگ آب بریزید و اجازه دهید روی اجاق گاز بجوشد. سپس سبزیجات را درون آن بریزید و به مدت یک الی دو دقیقه در آب بپزید. از آب خارج کنید و زیر آب سرد بگیرید. این مواد را کنار بگذارید.

ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و سپس روغن کانولا را درون آن بریزید و اجازه دهید کمی گرم شود. سیر را بریزید و به مدت یک الی دو دقیقه تفت دهید.

مرغ را اضافه کنید و به مدت دو دقیقه هر دو طرف را بپزید.

دانه‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و به هم بزنید. به مدت یک الی دو دقیقه بپزید. حالا از روی حرارت بردارید و با سبزیجات ترکیب کنید.

باقی مانده سویا سس، ارده و عسل را ترکیب کنید. آن را روی مرغ بریزید و درنهایت با دانه کنجد تفت داده شده سرو نمایید.

نوش جان.

منبع: کوکینگ فود

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه خوراک خوراک مرغ سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند

پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر کردن به آن، آن‌ها را پوست می‌گیریم.

به گزارش سلامت نیوز، با این حال، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات می‌تواند شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

سبزیجاتی که هرگز نباید آن‌ها را پوست بگیرید

سبزیجات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه بدن و حفظ سلامتی هستند. پوست برخی از سبزیجات گنجینه‌ای از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کند. از این رو، به جای پوست کندن سبزیجات، درباره فواید سلامتی خوردن چند سبزی با پوست یاد بگیرید.

در اینجا ۴ سبزی که به طور ایده آل نباید قبل از خوردن پوست آن‌ها را جدا کنید آورده شده است:

۱. سیب زمینی

سیب زمینی جزء اصلی دستور‌های غذایی و پوست آن منبع غنی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. آن‌ها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به گوشت هستند که برای سلامت قلب و عملکرد عضلات ضروری است.

در واقع، پوست سیب زمینی مملو از آهن است که به حمایت از عملکرد گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. از این رو، باقی ماندن پوست روی سیب‌زمینی نه‌تن‌ها بافت لذت‌بخشی به آن می‌دهد، بلکه محتوای غذایی آن را نیز افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را به درستی می‌شویید تا همه آلودگی‌ها قبل از پخت و پز پاک شوند.

۲. هویج

پوست هویج برای خوردن کاملا بی خطر و در واقع مفید است. پوست یا لایه‌ی نازک سطح هویچ، حاوی مواد مغذی متعددی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، B ۳، فیبر غذایی و فیتونوترینت‌ها است. این مواد مغذی به دلیل تقویت سیستم ایمنی و نقش آن‌ها در حفظ سلامت پوست و بینایی شناخته شده اند.

همچنین محتوای بتاکاروتن که به هویج رنگ نارنجی پر جنب و جوش می‌دهد به بهبود هضم و سلامت کلی کمک می‌کند.

۳. خیار

خیار را هم باید با پوست آن بخورید. پوست خیار سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها ضروری است.

پوست خیار همچنین منبع سیلیس است، ترکیبی که از سلامت پوست، مو و ناخن حمایت می‌کند.

پوست خیار را در سالاد یا میان‌وعده‌های خود بگنجانید تا تغذیه‌ای بیشتری داشته باشید و هیدراته بمانید.

۴. کدو سبز

هم گوشت و هم پوست کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند، مانند هضم بهتر، بهبود خلق و خو و استخوان سازی.

پوست کدو منبع فوق العاده‌ای از فیبر رژیمی، ویتامین C و پتاسیم است. چه در حال تفت دادن کدو باشید یا کباب کردن یا افزودن آن به غذا‌های دیگر، باقی گذاشتن پوست کدو سبز یک راه عالی برای افزایش ارزش غذایی آن است.

بنابراین، اکنون می‌دانید کدام سبزیجات را هرگز نباید پوست بگیرید؛ اما مطمئن شوید که قبل از خوردن یا استفاده از این سبزیجات برای پخت و پز، آن‌ها را کاملا بشویید تا آلودگی‌ها و آفت کش‌های آن را از بین ببرید!

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی