Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:20:02 GMT

شیوع کرونا در محمودآباد صعودی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۵۴۴

شیوع کرونا در محمودآباد صعودی شد

عباس توان روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان تداوم شرایط قرمز کرونایی در شهرستان محمودآباد ، افزود : طی یک هفته گذشته تعداد  مبتلایان به بیماری کرونا و بیماران بستری شده  در بیمارستان این شهر به بیش از دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته ۶ بیمار در بیمارستان شهر بستری بودند ، گفت که طی چند روز اخیر آمار بستری ها به ۱۴ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد علت این افزایش بی توجهی به پروتکل های بهداشتی دانست و از مردم شهرستان خواست  پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرتجمع و شلوغ خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان شهدا و تعداد کارکنان آن محدود است ، افزود : فشار مضاعفی روی کادر درمان وجود دارد و وارد شدن به پیک سوم کرونا  کادر درمان را ناتوان خواهد کرد.

توان با اشاره به اینکه هفته آینده سیر اصلی شیوع کرونا را در شهرستان مشخص خواهد کرد ، گفت : نتیجه مسافرت ها در ایام تاسوعا و عاشورا و همچنین برپایی مراسم عزاداری در برخی نقاط بدون توجه به پروتکل های بهداشتی در هفته پیش رو مشخص خواهد شد.

وی همچنین در خصوص بازگشایی مدارس اظهار داشت : با توجه به اینکه حضور در مدارس اختیاری اعلام شده است تعداد دانش آموزان در مدارس با پروتکل های بهداشتی مطابقت دارد و همچنین  نظارت روزانه توسط بازرسان شبکه بهداشت در مدارس صورت می گیرد.

توان گفت : با توجه به اینکه مدارس بتازگی باز شده اند در حال حاضر نمی توان در خصوص تاثیر بازگشایی مدارس در روند روبه رشد بیمارانکرونایی اظهار نظر کرد.

 محمودآباد یکی از شهرستان های ساحلی و گردشگرپذیر مازندران است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این هرستان ساحلی یک بیمارستان درمانی با ظرفیت ۵۴ تخت دارای بخش های جراحی، کودکان و نوزادان ، آی سی یو و سی سی یو است که در حال حاضر بیماران کرونایی را نیز پذیرش می کند.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر  روند صعودی به خود گرفت  و در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۶۸۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری می باشند.

محمودآباد نخستین شهرستان در مازندران بود که موج نخست شیوع ویروس کرونا را زودتر از سایر شهرستان ها پشت سر گذاشت و آخرین بیمار مبتلا ویروس کرونا در این شهرستان در موج نخست ۲۹ فروردین ماه امسال مرخص شد و تنها بیمارستان این شهرستان به روال عادی فعالیتش بازگشت .

اما در پی افزایشی شدن شیوع کرونا از نیمه دوم تیر ماه و ورود مازندران به پیک دوم شیوع این ویروس ، محمودآباد نیز همراه با دیگر شهرستان های استان به وضعیت قرمز کرونایی درآمدند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران محمودآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران محمودآباد ویروس کرونا مازندران محمودآباد اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، با اعلام دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان های آبادان، خرمشهر، باوی، کارون، شادگان و اهواز فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت غیر حضوری شد.

براین اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • مدارس اروند مجازی شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد