Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:04:44 GMT

توسعه نامتوازن در کشور حلقه خدمات را تنگ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۵۷۰

توسعه نامتوازن در کشور حلقه خدمات را تنگ می‌کند

نعمت‌الله ترکی در حاشیه نشست بررسی مشکلات زیر ساختی استان البرز در بخش مسکن و طرح های جمعیتی که روز پنجشنبه در شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد برگزار شد، گفت: استان های  تهران و البرز یک و نیم درصد وسعت کشور را در بردارند اما ۲۰ درصد جمعیت کشور  در این استان ها ساکن هستند .

وی ادامه داد :  به دلیل عدم توازن هرچه برای زیرساخت های حمل و نقل جاده‌ای، لجستیک، فرهنگی و غیره  در این ۲ استان برنامه‌ریزی شود، باز هم کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت:  باید میانگین استقرار جمعیتی استان‌ها به خوبی سنجیده شود و با تراکم جمعیت استاندارد جهانی مقیاس و شاخص ها برنامه ریزی گردد و باید بر اساس برنامه توسعه حرکت شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی هدف از حضور خود در استان البرز را پیگیری مسائل و مشکلات در حوزه اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری بیان داشت و گفت: اصلاح ساختار و تشکیلات اداری ۲ بخش راه و شهرسازی از برنامه ها است. 
ترکی افزود: بعد از ادغام ۲  وزارتخانه  راه و مسکن و شهرسازی  مشکلاتی در بخش های زیربنایی و روبنایی بوجود آمده است که هدف اکنون صلاح این  ساختار در دست بررسی است .

وی افزود: هدف این است که بخش مسکن و بخش راه و حمل و نقل جاده‌ای در قالب های تخصصی خود فعالیت کنند یعنی در استان ها به شکل اداره کل مستقل فعالیت داشته باشند.

وی گفت: در این راستا ساماندهی نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی در این مجموعه ها براساس تخصص مربوطه باید انجام شود.

ترکی از برنامه‌ریزی برای جایگزینی ‌نیروهای کارآمد و تخصصی به جای نیروهای بازنشسته خبر داد و گفت: جایگزینی نیروهای کارآمد و متخصص که در زمان حاضر به صورت قرادادی و شرکتی و غیره مشغول به فعالیت هستند از جمله اهداف مجموعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد نیز در این نشست توسعه مسکن ارزان قیمت را از اولویتهای مجموعه شرکت عمران بیان داشت و گفت: شهرجدیدهشتگرد به جهت همجواری با پایتخت، شهرکرج و قزوین نقش موثری را در کنترل قیمت بازار مسکن ایفا می‌کند.
مسعودحق‌لطفی افزود: با افزایش اجاره بها در شهرهای همجوار رشد جمعیت در شهر جدید هشتگرد صعودی شده و  در همین راستا در تلاش هستیم تا با توسعه شهر بر مبنای طرح‌های جامع و تفصیلی، میزان رضایتمندی و میل شهروندان برای سکونت در این شهر را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهر گفت: ساخت ۲۱ هزار واحد مسکن ملی در برنامه مجموعه شرکت عمران است که برای ایجاد سرپناه برای قشر متوسط جامعه برنامه‌ریزی شده است و به زودی کلنگ این طرح به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور به زمین زده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: مجموعه شرکت عمران در کنار توسعه خدمات شهری به دنبال ایجاد رضایتمندی شهروندان بوده و علاوه بر برنامه‌های توسعه فیزیکی شهر به دنبال اجرای برنامه‌های اجتماعی با هدف بهبود فرهنگ شهروندی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی÷ شهرجدیدهشتگرد وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرجدیدهشتگرد وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرجدیدهشتگرد وزارت راه و شهرسازی اخبار کنکور راه و شهرسازی برنامه ریزی شرکت عمران استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی