Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:29:29 GMT

سمنان| مشکل آب شرب عشایر طرود شاهرود حل شد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۶۹۶

سمنان| مشکل آب شرب عشایر طرود شاهرود حل شد + تصاویر

گروه استان‌ها- خط انتقال آب آشامیدنی به منطقه عشایری طرود در شاهرود به بهره‌برداری رسید و با افتتاح آن مشکل آب شرب عشایر این منطقه حل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، کرم علی قندالی، رئیس سازمان امور عشایری کشور در سفری یک‌روزه پس از استقبال فرماندار شهرستان شاهرود، به منطقه عشایر نشین «چاه بابیا» در دهستان طرود این شهرستان سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف قندالی از این سفر، حضور در جمع عشایر این منطقه ییلاقی نشین، بررسی مشکلات آنان و بهره‌برداری از خط لوله‌کشی آب شرب جهت استفاده آشامیدنی و بهداشتی عشایر عنوان می‌شود.

سمنان| جامعه عشایری به سمت تولید گیاهان دارویی حرکت می‌کندسمنان| 35000 خانوار عشایری از سیستم‌های خورشیدی بهره‌مند می‌شوند/ رونمایی از اطلس راه‌های عشایری کشور370 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در خراسان جنوبی پرداخت شد

این منطقه در فاصله 100 کیلومتری جنوب غربی شاهرود و در دهستان طرود واقع‌شده که با افتتاح مخزن آب که از سرچشمه‌های بالادست منطقه تغذیه می‌شود، نیاز آب شرب ساکنان آن را که بیشتر ییلاق‌نشین هستند؛ برطرف می‌کند.

بنا به گفته نادر فخری فرماندار شهرستان شاهرود، جهت تأسیس این مخزن و لوله‌کشی آن 250 میلیون تومان هزینه شده که 150 میلیون از محل اعتبارات سازمان عشایری کشور و 100 میلیون از اعتبارات فرمانداری شاهرود اختصاص‌یافته است.

44

گزارش و عکس از مسعود کریمی

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛طبیعت سرسبز لرستان آغوش پر سخاوت خود را به روی ساکنان همیشگی گشوده و طنین کوچ ایل به عنوان زمزمه‌ای از شور و پویایی زندگی عشایر میان کوه و دشت پیچیده است.
جامعه ی عشایری لرستان هر ساله با آغاز بهار، فصل جدید از زندگی خود را با کوچ به سمت مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند تا سبزه زار‌های پهناور این سرزمین علاوه بر اینکه سکونتگاهی پرجلوه و منحصر به فرد برای این خانوار‌ها باشد چراگاهی غنی نیز برای دام‌ها و احشام آنان باشد.
جامعه عشایری لرستان با تمام سختی‌ها و دوری از زندگی مدرن امروزی، اما سهم قابل توجهی از تولیدات و چرخه تولید را در این استان ایفا می‌کند و حدود ت را می‌گذرانند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان گفت:یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام در لرستان وجود دارد که ۲۵ درصد از مواد پروتینی لرستان را تشکیل می‌دهند.
 هوشنگ نور محمدی افزود: عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمر، ۲۹ هزار تن فراورده‌های لبنی، یک هزار تن پشم،۱۵۰ تن عسل و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند.
در استان لرستان ۱۴ هزار خانوار عشایری وجود دارد که ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار آن کوچرو هستند.
۹۰۰ کیلومتر از مساحت کل کشور محل تردد ۹۶ ایل از عشایر کوچرو است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود