Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام «مالک شریعتی‌نیاسر» سخنگوی کمیسیون انرژی ، «مجتبی توانگر» عضو کمیسیون اقتصاد، «معصومه پاشایی بهرام» عضو کمیسیون صنایع و «سمیه رفیعی» عضو کمیسیون کشاورزی به اتفاق نمایندگان ایلام، «علی اکبر بسطامی» و «سارا فلاحی» از پروژه سامانه گرمسیری بازدید کردند.

«سارا فلاحی» نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار کرد: نظارت میدانی رویکردی مبتکرانه از اعضای مجلس یازدهم در راستای توجه به مناطق محروم کشور است تا با کمک سایر نمایندگان هر چه سریع تر مشکلات آنها در اولویت مجلس قرار گرفته و رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: پیش‌تر طی بازدیدی که از پروژه سامانه گرمسیری استان داشتم، با چالشهای آن از نزدیک آشنا شدم و در نتیجه گزارشی از این پروژه و بار امنیتی و اقتصادی عدم تکمیل آن برای نظام، به کمیسیون امنیت ملی ارائه دادم. ریاست کمیسیون امنیت ملی نیز نظر به اهمیت بالای آن، دستور دادند که هر چه سریع تر این بازدید با نمایندگان منتخب کمیسیون های مرتبط با پروژه برگزار و گزارش آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده شود.

فلاحی ادامه داد: هزینه هایی که برای طرح سامانه گرمسیری شده، سرمایه نظام و مردم است و ما نباید اجازه بدهیم که به بهانه نداشتن اعتبار، ناتمام بماند و این همه سرمایه گذاری مستهلک شود و با این همه وعده برای آبی شدن زمینها و اشتغال، باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی شود.

وی گفت: اگر چه همه به مشکلات بودجه کشور در شرایط فعلی واقف هستیم اما باید شرایطی را فراهم کنیم که این اعتبارات به صورت کارشناسی شده و در چند نوبت پی در پی به طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اختصاص داده شود.

رییس کمیته هسته ای مجلس یازدهم ضمن تشکر از همکاران خود برای قبول زحمت سفر به نقطه صفر مرزی ایلام و نظارت میدانی سامانه گرمسیری، خاطرنشان کرد: روز شنبه نتایج این سفر در جلسه با نواب مجلس ارائه خواهد شد و با سفر ایشان در سطحی بالاتر و حضور نمایندگان دولت در روزهای آتی، تلاش داریم که بودجه خوبی را برای تکمیل سامانه گرمسیری و آوردن آب به پشت سد چنگوله در مرحله اول با کمک سایر نمایندگان جذب استان کنیم.

سامانه گرمسیری ایلام نیازمند جذب اعتبار

دکتر «مالک شریعتی نیاسر» نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی هم ، اظهار کرد: تکمیل طرح سامانه گرمسیری اثر زیادی در معیشت و اشتغال استان ایلام خواهد داشت که متأسفانه به خاطر تلاطمات ارزی دچار وقفه شده است. در پایین‌دست پروژه قسمت عمده ای از طرح تکمیل شده است و نیاز است که با جذب اعتبار به تکمیل آن کمک شود.

وی تأکید کرد: لازم است بررسی شود که در مدیریت اعتبارات قبلی، چه اتفاقی افتاده است که این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شریعتی ادامه داد: با همکاری کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون انرژی، کمیته ویژه ای را برای بررسی بیشتر این پروژه و بررسی اسناد آن و رفع مشکلاتش جهت گرفتن بودجه های لازم در سال آینده و سالهای بعد تشکیل خواهیم داد تا هر چه زودتر این پروژه بزرگ به سرانجام لازم برسد و مردم از عواید آن بهره مند شوند.

پیگیر تکمیل سامانه گرمسیری و پروژه‌های مشابه هستیم

«معصومه پاشایی» نماینده مردم مرند و جلفا عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز اظهار کرد: پروژه سامانه گرمسیری که از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده است، اگر دچار سوءمدیریت نمی شد به این رکود گرفتار نمی شد و جالب آن است که عده ای باز تکرار می کنند که باز هم برای تکمیل آن باید از صندوق توسعه ملی پول برداشت شود در حالی که ما باید در هر جایی که هستیم درست مدیریت کنیم.

او گفت: اگر به طور مثال به جای اختصاص دادن ارزهای ویژه به برخی افراد برای وارد کردن گندم، ارز را به تکمیل سامانه گرمسیری در استان ایلام اختصاص می دادند، 110 هزار هکتار از زمینهای استان زیر کشت می رفت و از واردات گندم و خیلی مواد غذایی استراتژیک دیگر بی نیاز می شدیم.

رییس فراکسیون مناطق آزاد عنوان کرد: در مجلس حتما پیگیر تکمیل سامانه گرمسیری و پروژه‌های مشابه کشور خواهیم بود و سعی خواهیم کرد در گام اول و در فصل بودجه بندی سال 1400 ردیف بودجه خوبی برای آن در نظر بگیریم تا هر چه زودتر سامانه گرمسیری اتمام شده و زمینهای کشاورزی استان زیر کشت بروند.

تکمیل سامانه گرمسیری یکی از مطالبات به حق مردم است

«علی اکبر بسطامی» نماینده مردم استان ایلام و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز گفت: سامانه گرمسیری یکی از مطالبات به حق مردم ایلام از گذشته های بسیار دور بوده و هست که در صورت تکمیل خدمات زیادی به مردم خصوصا در شهرستانهای ایلام، مهران و دهلران و همه نوار مرزی خواهد کرد.

وی گفت: تکمیل این سامانه در حوزه وزارت نیرو 3 هزار میلیارد اعتبار لازم دارد و در حوزه جهاد کشاورزی با 200 میلیارد تومان این پروژه تکمیل خواهد شد.

بسطامی تأکید کرد: مطالبه ما این است که دولت بتواند این همه سرمایه گذاری که نظام برای این پروژه کرده است را به سرمنزل مقصود برساند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بازدید و سفر نمایندگان مجلس برای این است که بتوانیم به کمک ایشان در نظام بودجه ریزی اعتبارات لازم را برای تکمیل سامانه گرمسیری جذب کنیم که از قبل آن مردم استان ایلام هر چه زودتر منتفع بشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام سامانه گرمسیری مجتبی توانگر مهران دهلران تکمیل سامانه گرمسیری کمیسیون امنیت ملی نماینده مردم استان ایلام عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

به گزارش ایسنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده را به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه سال جاری منوط کرد. 

مالک رحمتی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده‌ایم، افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد فوق الذکر به بهره برداری برسد. 

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

جاده فعلی ایلخچی در مسیر تبریزـ آذرشهر  با ۵۲ هزار تردد خودرویی در شبانه‌روز پرترددترین محور ارتباطی استان بعد از آزاد راه شهید کسایی است.

با توجه به موقعیت شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استان‌های آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانه‌ها از جمله شهرک‌های صنعتی موجود در منطقه، ترافیک فزاینده بین شهری در مسیر تبریز ـ آذرشهر را افزایش داده و در شهر ایلخچی ایجاد گره ترافیکی سنگینی را در طول شبانه روز موجب می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است