Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:14:06 GMT

توافق تجاری انگلیس و ژاپن برای دوران پسا برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۷۷۲۳

توافق تجاری انگلیس و ژاپن برای دوران پسا برگزیت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، توافق لندن با توکیو اولین پیمان تجاری «مهم» برای انگلیس از زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه سال جاری (بهمن سال گذشته ) محسوب می شود.

بنا به اعلام وزارت تجارت بین المللی بریتانیا، ارزش مبادلات تجاری این کشور با ژاپن در چهارچوب توافق تجاری به دست آمده حدود ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوند افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق به شرکت های انگلیسی امکان می دهد تا برای ۹۹ درصد صادرات خود به ژاپن از تعرفه های گمرکی معاف شوند.

انگلیس در حالی با ژاپن بر سر اصول پیمان تجاری به توافق دست یافته است که پیشرفتی در مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا بر سر روابط دو جانبه پس از پایان دوره انتقال برگزیت به دست نیامده است.

لندن و بروکسل اگر تا پایان سال جاری میلادی نتوانند به توافق دست یابند و دوره انتقالی برگزیت را نیز تمدید نکنند، از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی مجبور به اجرای مقررات سازمان تجارت جهانی با اعمال تعرفه های گمرکی بالا خواهند شد.

دولت بریتانیا امیدوار است تا توافق تجاری با ژاپن به تقویت مبادلات شرکت های بریتانیایی با منطقه آسیا و اقیانوسیه منجر شود. با این حال منتقدان برگزیت بر این باور هستند که دستیابی به چنین توافقی نمی تواند اثرات منفی سناریوی عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا را کاهش دهد. بریتانیا هم اکنون حدود نیمی از مبادلات تجاری خود را با ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا انجام می دهد.

نگرانی ها از آینده مبادلات تجاری انگلیسدر حالی افزایش یافته که این کشور با رکود شدید اقتصادی به دنبال محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا روبرو است. بنا به آمارها اقتصاد بریتانیا ۱۱.۷ درصد نسبت به ماه فوریه (بهمن اسفند) کوچک شده است.

کد خبر 5021333 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: توافق تجاری انگلیس ژاپن پسابرگزیت ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی لبنان فلسطین عربستان سعودی روسیه ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران امانوئل ماکرون ترکیه فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیگانه هراس خواندن ژاپن و هند،‌ آن‌هم از سوی جو بایدن غافلگیرکننده بود؛ چرا که دولت او از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱ همواره بر تقویت روابط با این دو کشور تأکید کرده است. 

بایدن که پیش‌تر اتحاد با ژاپن را به‌ویژه در مورد امنیت جهانی «اتحادی ناگسستنی» دانسته بود، در اظهارات اخیر خود با مقایسه اقتصاد دو کشور هند و ژاپن با چین و روسیه، دلیل شرایط بد اقتصادی این کشورها را عدم پذیرش مهاجران خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در هتلی که عمده اهداکنندگان آن آسیایی-آمریکایی بودند گفت که اقتصاد ایالات‌متحده «به خاطر شما و بسیاری دیگر» در حال رونق است، چون ما «پذیرای مهاجران هستیم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق