Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، چین و روسیه ادعای مایکروسافت مبنی بر اینکه هکرهای وابسته به پکن و مسکو انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را هدف گرفته‌اند؛ زیر سوال بردند.

به گفته «وانگ ئی» وزیر خارجه چین، دولت پکن هرگز به دنبال مداخله در روند انتخاباتی آمریکا نبوده حال آنکه «سرگئی لاوروف» همتای روس نیز ادعای واشنگتن را بی‌اساس عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین می‌گوید روسیه دخالت نکرده، نمی‌کند و قصدی هم برای انجام آن در آینده ندارد.

«ژائو لیجیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهام‌های مایکروسافت یادآوری کرد که بزرگترین امپراطوری هکرها در اختیار آمریکا است.

اما در این میان اظهارات لاوروف که با طعنه همراه بود بیش از سایرین خبرساز شد. وی درباره اتهامات مطرح‌شده از سوی مایکروسافت گفت: اغلب از سیاستمداران آمریکایی می‌پرسند که چه کشورهایی بیش از همه در انتخابات کشورشان مداخله می‌کند و آنها هم جواب می‌دهند «روسیه، چین یا ایران». طبق برآورد مقام‌های آمریکایی، تاکنون چین در رقابت برای مداخله در انتخابات آمریکا از همه جلوتر است و رتبه دوم به روسیه می‌رسد. البته که از بابت دوم شدن متاسف هستیم. روسیه به اینکه (در همه چیز) اول باشد؛ عادت دارد.

وی همچنین گفت این آمریکا است که با تامین مالی سازمان‌های غیرانتفاعی به دخالت در امور دیگر کشورها می‌پردازد و منافع خود را از راه‌های غیرقانونی پیش می‌برد.

به گزارش مهر، شرکت مایکروسافت مدعی است که هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند.

در ادعانامه این شرکت آمده است: هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده‌اند. واضح است گروه‌های فعال خارجی با هدف‌گیری انتخابات، تلاش‌های خود را افزایش داده‌اند.

طبق ادعای مایکروسافت، هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوریخواه به رهبری دونالد ترامپ هدف این مهاجمان سایبری هستند.

این در حالی است که همزمان با روسیه و چین، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز با رد اتهام مایکروسافت، یادآوری کرد برای ایران فرقی ندارد که چه کسی مستاجر بعدی کاخ سفید خواهد بود.

خطیب زاده همچنین گفت آمریکا دهه‌ها است که در انتخابات سایر کشورها ازجمله ایران مداخله می‌کند، با کودتا دولت منتخب مصدق را سرنگون کرده و فعالانه کارزار اطلاعاتی علیه دیگر کشورها را اداره می‌کند. پس در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی را مطرح کند.

کد خبر 5021396 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین روسیه سرگئی لاوروف ایران مایکروسافت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 هکرها ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی لبنان فلسطین عربستان سعودی دونالد ترامپ روسیه ویروس کرونا ایران امانوئل ماکرون ترکیه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه