Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی : هم اینک ۵۰۰ نفر از جوانان آذربایجان غربی در شرکت‌های فن آور در این استان به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد علی نیکبخت رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های فناور  و دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری این استان در سایه توجه مسوولان به ١٢٠ شرکت رسیده است، گفت: اگر این رقم را به صورت مقایسه‌ای اعلام کنیم باید بگویم که تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در آذربایجان‌غربی در دوره دولت تدبیر و امید بیش از هفت برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد نیکبخت با اشاره به اینکه تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی‌های نوین زیست فناوری است، اضافه کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز آذربایجان غربی را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان درآمدزایی شرکت‌های فن آور فعال در این استان  طی سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: اولویت پارک علم و فناوری در آذربایجان غربی با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیازهای استان و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش است.

نیکبخت در رابطه با نمونه شاخص یکی از محصولات تولید شده، اظهار داشت: سیست آرتمیا مهمترین محصول تولیدی یکی از شرکت‌های فعال در این پارک بوده و این شرکت از سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود ۲۰ تن از این محصول صادرات ‌محور را تولید و روانه بازار داخلی کرده است.

وی افزود: این شرکت از چهار سال پیش تاکنون بیش از  ۲۰ هزار دلار درآمد حاصل از فروش ۲۰ تن از این مواد غذایی آبزی‌پروری را جذب کرده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فرآوری این شرکت افزایش یافته و سالانه به ۱۵ تا ۲۰ تن رسیده، ادامه داد: این شرکت برای صادرات ۶۰۰ هزار دلاری محصولات خود به روسیه آمادگی دارد و منتظر انعقاد قرارداد برای صادرات این محصول است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بیان کرد: تجاری‌سازی محصول این شرکت دانش‌بنیان برای هشت نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد کرده است.

نیکبخت گفت: هم اینک ۵۰۰ نفر از جوانان آذربایجان غربی در شرکت‌های فن آور در این استان به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در میاندوآب و  پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید تمامی تلاش خود را برای جذب نخبگان و به کارگیری آنان در توسعه کشور به کار گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: شرکت "صنایع هواپایه گستره طوبی" مستقر در پارک علم و فناوری این استان توانسته پهپاد نقشه برداری پیشرفته را تولید و روانه بازار هدف کند و آذربایجان‌غربی را در زمره تولیدگنندگان پهپاد قرار دهد.

نیکبخت ادامه داد: دوربین خاصی بر روی این پهپاد نصب است که توانایی اسکن تصاویر کل منطقه را به آن می دهد.

وی بیان کرد: شرکت صنایع هواپایه گستره طوبی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان نوپا تولیدی نوع یک از طرف کارگروه تشخیص و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان شده تا در حوزه فناوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته فعال بوده و در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اقدام به تولید محصول کند.

وی تصریح کرد: شرکت صنایع هواپایه گستره طوبی توانسته با تولید این محصول فناوری برای هشت نفر از جوانان فعال این حوزه اشتغال‌زایی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی پارک علم و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی