Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@19:49:12 GMT

خداحافظی هواوی با اندروید؛ به‌زودی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۷۶۸۴

خداحافظی هواوی با اندروید؛ به‌زودی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، هواوی نسخه دوم سیستم عامل خود را راه‌اندازی کرده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد این سیستم عامل سال آینده میلادی برای نخستین‌بار روی تلفن‌های هوشمند این شرکت به‌عنوان جایگزینی برای اندروید گوگل اجرا می‌شود. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، سال گذشته، هواوی از سیستم HarmonyOS به‌عنوان سیستم عامل میان دستگاهی خود استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار پس از آن انجام شد که هواوی در لیست سیاهی قرار گرفت که بعضی از شرکت‌های آمریکایی از فروش محصولات خود به این غول فناوری چینی منع شده بودند. گوگل فعالیت تجاری خود را با هواوی به حالت تعلیق درآورد و این شرکت را مجبور کرد که تلفن‌های هوشمند پرچمدارش را بدون نسخه مجاز سیستم عامل اندروید این شرکت آمریکایی عرضه کند. این موضوع در چین که سرویس‌های گوگل مانند جی‌میل یا موتور جست‌وجو مسدود شده‌اند مسئله مهمی نیست، اما در بازارهای بین‌المللی هواوی که مصرف‌کنندگان عادت به استفاده از چنین برنامه‌هایی دارند، نکته مهمی به شمار می‌آید. هواوی در حالی در 3ماهه دوم امسال رکورد تولید تلفن‌های هوشمند در جهان را شکست که این اتفاق، نتیجه بازار پرجمعیت چین بود. اما این شرکت در بازارهای بین‌المللی با افت شدید فروش روبه‌رو شده است. ریچارد یو، مدیر بخش مصرف‌کنندگان هواوی می‌گوید: احتمالا از سال آینده ما شاهد تلفن‌های هوشمند این شرکت با سیستم عامل HarmonyOS خواهیم بود.

سیستم عامل ناشناخته

شرکت هواوی از HarmonyOS به‌عنوان یک سیستم عامل که روی دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف می‌تواند کار کند حرف می‌زند. این شرکت ادعا می‌کند که توسعه‌دهندگان فقط باید یک نسخه از یک اپلیکیشن را بسازند و این اپلیکیشن می‌تواند برای سخت‌افزارهای مختلف پورت شود. هواوی چند روز پیش HarmonyOS 2.0را راه‌اندازی کرد و گفت که نسخه بتای این سیستم عامل برای توسعه‌دهندگان(حتی رقبای هواوی)، از 10سپتامبر روی دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های هدایت خودرو و در دسامبر برای گوشی‌های هوشمند در دسترس خواهد بود.

توسعه دهندگان از این تاریخ می‌توانند اپلیکیشن‌هایی را برای HarmonyOS آزمایش کنند و توسعه دهند. برایان ما، معاون تحقیقات دستگاه‌ها در شرکت داده‌های بین‌المللی(IDC) می‌گوید که سازندگان دستگاه‌ها ممکن است به سیستم عامل HarmonyOS به‌عنوان «گزینه پشتیبان»، درصورت مواجه شدن با ممنوعیت‌های مشابه برای استفاده از گوگل، تمایل نشان دهند و این درحالی است که لزوما نیازی به استفاده از سخت افزار هواوی نیست.

پربیننده ترین با 3میلیون چه موبایلی می‌توان خرید؟ +جدول تولید ماسک ویژه توسط اپل +عکس قیمت لپ تاپ‌ ایسوس +جدول تغییرات جدید اینستاگرام در راه است رونمایی از نسخه بهبود یافته رقیب چینی اندروید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوشی هوشمند موبایل اندروید هوآوی هواوی سیستم عامل موبایل قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تلفن های هوشمند سیستم عامل دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

علی مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی استان که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، گفت : از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۴۰۱، حدود ۵ هزار و ۳۷۵ چاه غیرمجاز و در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۹۶ چاه غیرمجاز و در مجموع با حجم ذخیره ۱۵۶.۷ میلیون مترمکعب مسدود شده است.

وی اشاره‌ای به وضعیت نصب کنتور هوشمند چاه‌های استان داشت و تصریح کرد: تعداد کنتور‌های نصب شده از اول برنامه تا پایان ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۶۴۱ دستگاه بوده و سال گذشته با نصب ۵۵۹ دستگاه مجموع کنتور‌های نصب شده چاره‌های استان به ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با صنایع پیشرفته رضوی قرار شده که در ۲ محدوده شاخص استان به صورت ویژه ماهیدشت کرمانشاه بر روی چاه‌های آب ۲ هزار و ۴۰۰ کنتور نصب شود که برنامه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: سال گذشته تفاهمنامه‌ای با بانک کشاورزی در راستای ارائه تسهیلات به کشاورزان که وسع مالی ندارند، منعقد شد.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: ان‌شاءالله امسال مجموعه همکاران با توان و برنامه‌ریزی بهتر کار‌ها را در حوزه حفاظت و صیانت از منابع‌آب پیش خواهند برد.

وی ادامه داد: کاستی‌ها و نواقصی وجود دارد که باید همکاران با انگیزه کافی با تقسیم و تشریح وظایف با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌فزاری و سخت‌افزاری؛ خلاء‌ها را جبران کنند.

مدیرعامل آب و منطقه‌ای استان کرمانشاه از گشت‌های بازرسی خواست با جدیت براساس برنامه زمان‌بندی در فصول کم‌آبی و پرآبی از تمامی دشت‌ها و منابع آبی تحت نظارت شرکت، بازدید‌های در راستای پرکردن چاه‌های غیرمجاز و مبارزه با حفر چاه‌های غیرمجاز داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مدیر عامل لیگ برتر: پرونده مالی منچسترسیتی به زودی به نتیجه می‌رسد
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند