Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:21:35 GMT

رمانی از ونه‌گات منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۸۱۵۶

رمانی از ونه‌گات منتشر شد

انتشارات ققنوس رمان «تربیت اصولی»، نوشته کورت ونه‌گات، نویسنده آمریکایی را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «تربیت اصولی»، نوشته کورت ونه‌گات، با ترجمه محمدرضا شکاری از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

این کتاب چهاردهمین جلد از مجموعه پانوراماست که از سوی این انتشارات منتشر شده است؛ مجموعه‌ای که به دنبال بهره‌مندی آسان خواننده‌ مشتاق از ادبیات جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مجموعه بهترین‌ و خواندنی‌ترین‌های ادبیات جهان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

در بخشی از این رمان آمده است: «هیلی با ناباوری گفت: می‌خوان من برگردم؟

ستوان گفت: مثل این که بهت خوش گذشته‌ها، پسر؟ مغزت رو پاشیدن بیرون و تو یه ماجرای قتل هم برات پاپوش دوختن. شانس آوردی واسه خاطر کفش‌هات تو محله ولگردها نکشتنت. ترجیح می‌دی تو مزرعه باشی تا این‌جا، نه؟

هیلی، برای این که ببیند سئوال ستوان جدی است یا نه، پرسید: آدما رو واسه کفش‌هاشون می‌کشن؟

ستوان گفت: کفش، دندون طلا، سیگار، هر چی.

هیلی نوک زبانش را روی روکش‌های طلایی دو دندان عقبی‌اش کشید و همزمان سعی کرد ژنرال را در عصبانی‌ترین حالت ممکنش تصور کند.

گفت: فکر کنم بهتره برگردم مزرعه».

کورت ونه گات  را از بازماندگان نسل طلایی نویسندگان معاصر جهان می‌دانند. آثار او تلفیقی از طنز سیاه و فضای تخلی بود.

«منطق یا فن اندیشیدن» منتشر شد

او در سال 1944 در جنگ جهانی دوم به دست نیروهای آلمان اسیر و در درسدن حبس شد و یک سال بعد شاهد بمباران عظیم این شهر در سال 1945 به دست متفقین بود که تمام شهر را نابود کردند و ونه گات از معدود بازماندگان این بمباران بود. ونه‌گات از معدود کسانی بود که توانست خود را از آن مخمصه نجات دهد و بعد مامور شد تا اجساد قربانیان را جمع کند. خود او تعریف می‌کند که اجساد آنقدر زیاد بودند که آلمانی‌ها تصمیم گرفتند برای جلوگیری از عفونت آنها را با اسلحه‌های شعله‌پخش‌کن آتش بزنند.

چهاردهمین جلد از مجموعه پانوراما، با ترجمه محمدرضا شکاری در 93 صفحه و شمارگان 1100 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات داستانی ادبیات داستانی منتشر شد ونه گات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد