Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ممکن است در برخی رشته‌ها شروع کلاس‌ها به صورت مجازی و یا حضوری تا بازه یک هفته‌ای نیز به تاخیر بیفتد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید عبدالصمد طباطبایی نژاد، مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که حفظ جان دانشجویان اولویت اول دانشگاه است؛ گفت: طبیعتا در شرایطی که با شیوع گسترده کرونا روبه رو هستیم، رویکرد دانشگاه ارائه آموزش‌های مجازی خصوصا در دروس تئوری برای تمام مقاطع دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نیم‌سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه برای دانشجویانی که در دانشگاه حضور دارند، آغاز شده است.

طباطبایی نژاد از تاخیر احتمالی آغاز آموزش مجازی و یا حضوری دروس در برخی رشته‌ها خبر داد و افزود: ممکن است در برخی رشته‌ها شروع کلاس‌ها به صورت مجازی و یا حضوری تا بازه یک هفته‌ای نیز به تاخیر بیفتد.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ‎در مورد دانشجویان جدیدالورود توضیح داد: اطلاع رسانی درباره دانشجویان جدیدالورود نیز در هفته‌های آتی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، معرفی نمره تراز و در ادامه انتخاب دانشجو و ثبت نام انجام خواهد شد.

طباطبایی نژاد با بیان این که نتایج نهایی پذیرفته شدگان جدید دانشگاه طی شش تا هفت هفته آینده اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع پاندمی کووید ۱۹ نمی‌توان برای دوماه آینده برنامه ریزی دقیقی کرد.

وی با اشاره به این که پس از اعلام نتایج، ثبت نام‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد تاکید کرد: پس از اعلام نتایج، نحوه شرایط حضور فیزیکی دانشجویان از سوی دانشگاه به صورت رسمی اعلام خواهد شد. ثبت نام اولیه دانشجویان قطعا به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

‎مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش‌های تئوری دانشجویان خواهد شد؛ گفت: این موضوع یکی از مصوبات شورای آموزشی دانشجویان دانشگاه است.

‎وی از ضرورت حضور رزیدنت‌ها و اینترن‌ها در بخش‌های مختلف درمانی خبر داد و گفت: برخی از دروس عملی نیز در صورت امکان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

طباطبایی نژاد ارائه دروس به صورت فیلم را یکی دیگر از راهکار‌های موثر در آموزش ذکر کرد و افزود: باید تا جایی که ممکن است با کمک روش‌های مختلف تردد‌های غیرضروری و حضور دانشجویان حذف شود و حضور دانشجویان به زمان محدودتری کاهش یابد.

وی درباره اسکان دانشجویان خوابگاهی اظهارکرد: حضور دانشجویان طبق گروه بندی در خوابگاه‌ها با کمترین حجم و بیشترین بازدهی انجام می‌شود.

‎مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دانشجویانی که در حال حاضر در مقاطع کارآموزی و کارورزی در مقطع پایه کارشناسی تحصیل می‌کنند؛ بیان کرد: در شورای آموزش دانشجویان به دانشکده‌ها این اختیار داده شده تا زمان برگزاری دوره‌ها با حفظ ساعات درسی، تردد‌ها کاهش یابد و همانند دروس عملی نیز ساعت کلی فعالیت‌ها حفظ تا مسایل ایمنی و مراقبت‌های بهداشتی در بالاترین سطح انجام شود.

وی یادآور شد: امکان کوتاه کردن دروس کارآموزی و کارورزی با صلاح دید دانشگاه و دانشکده با حفظ ساعات درسی و عملی وجود دارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه حضور دانشجویان استیجر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امری ضروری است خاطرنشان کرد: در مورد این دانشجویان هم کوتاه‌تر شدن زمان حضور هیچ منعی ندارد و این افراد می‌توانند خدمات را در ساعات کمتری در بخش‌ها ارائه دهند.

وی بر ضرورت حضور دانشجویان در بخش‌های کارآموزی پزشکی تاکید کرد و گفت: در مورد انترن ها، رزیدنت‌ها و دستیاران با توجه به اینکه این گروه خدمات درمانی ارائه می‌دهند لازم است در بیمارستان‌ها حضور کامل داشته باشند.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: حدودا نزدیک به یک سوم تا ۴۰ درصد دانشجویان نیازمند حضور در مراکز درمانی هستند و در مجموع در مورد ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود تا حضور همزمان دانشجویان به حداقل برسد. باید به عددی برسیم که این حجم از تردد‌ها و حضور در توان خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها باشد.

طباطبایی نژاد با بیان این که در ترم جدید یک سوم دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد : در این ترم دروس به صورت تعاملی (ارتباط استاد و دانشجو) ارائه و تمامی برنامه‌های آموزشی ضمن توجه به ظرفیت خوابگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای چشمگیر آموزش‌های دانشگاه در مقایسه با ترم گذشته خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در ترم پیش رو خدمات مناسب تری در حوزه ارزشیابی آموزش ارائه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آموزش مجازی سال تحصیلی جدید حضور دانشجویان طباطبایی نژاد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد