Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:19:14 GMT

۱۰۴۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد فاقد دهیاری است‌

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۸۹۳۶

۱۰۴۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد فاقد دهیاری است‌

گروه استان‌ها- مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک هزار و ۶۴۳ روستای این استان، یک هزار و ۴۵ روستا فاقد دهیاری است. - اخبار استانها -

دارا کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: این استان یک هزار و 643 روستا دارد که از این تعداد 721روستا بالای 20 خانوار و 922 روستا زیر 20 خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد روستاهای خالی از سکنه کهگیلویه و بویراحمد را نیز 589 روستا عنوان کرد و افزود: 38 دهیار روستاهای استان زن هستند که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته عملکرد قابل دفاعی دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته از محل ماده 58 در مجموع 4 میلیارد تومان و از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز 40 میلیارد تومان برای عمران و آبادی روستاها تخصیص یافت.

گلایه‌های دانش آموزان خراسان جنوبی از نبود اینترنت و دیجیتال در نقاط روستایی/مسئولان: اتصال روستاها به اینترنت تا پایان سال23 درصد روستاهای خراسان شمالی فاقد پوشش تلفن تلفن همراه هستندآب‌رسانی به روستاهای مسیر قم-تهران 62 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کریمی‌نژاد با بیان اینکه دو نفر از دهیاران استان دارای مدرک سیکل،229 نفر دیپلم، 95 نفر فوق دیپلم، 220 لیسانس و 32 نفر فوق لیسانس هستند، ابراز کرد: 843 روستای استان حائز شرایط شورا هستند که هم اکنون تنها 674 روستا شورا دارند.

متولی روستائیان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد تعداد روستاهای بدون شورا در کهگیلویه و بویراحمد را 169 روستا عنوان کرد و ادامه داد: 18 روستای دارای شورای 5 نفره و 651 روستا شورای 3 نفره دارند.

کریمی‌نژاد یکی از مهمترین سیاست‌های دولت را خدمات رسانی به روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و خاطرنشان کرد: تعداد آبادی‌های کمتر از 20 خانوار، بالای 20 خانوار و روستاهای خالی از سکنه را به ترتیب 922، 721 و 589 است.

انتهای پیام/541/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی زندگی روستایی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان