Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنکی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی اهانت مجله فرانسوی شارلی اِبدو به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است:

«إِنّ هذا الْقُرْآن یهْدِی لِلتِی هِی أقْو مُ و یبشَِّرُ الْمُؤْمِنِین الذِین یعْملُون الصالِحاتِ أن َّلهُمْ أجْرًا کبِیرًا»

اقدام خباثت آلود عوامل منسوب به کشورهای فرانسه و سوئد به پیامبر رحمت (ص) که اطاعتش هم‌تراز با خداوند شمرده‌شده «...أطِیعُوا الله و أطِیعُوا الرَّسُول ...» و قرآن کریم که هیچ باطلی در آن راه ندارد «لا یأْتِیهِ الْباطِلُ مِنْ بینِ یدیهِ و لا مِنْ خلْفِهِ...» قلب مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرد.

پشت‌صحنه این اقدام اسلام ستیزانه، رژیم صهیونیستی است که منطق و استدلال درست درباره بافته‌های خودش برای ارائه به جهانیان ندارد.

این راه و روش تکراری که به لطف و فضل الهی نه‌تنها باعث ضربه زدن به مقدسات نشده بلکه روزبه‌روز به عظمت این کتاب آسمانی و رسول الهی افزوده است.

«یرِیدُون أنْ یطْفِئُوا نُور اللهِ بِأ فْواهِهِمْ و یأْبی اللهُ إِلا أنْ یتِم َّ نُورهُ و لوْ کرِه الْکافِرُون»

برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات توهین‌آمیزی از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود این مسئله را به‌صورت حقوقی در مجامع بین‌المللی پیگیری کند.

نهادها و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید با ترویج فعالیت‌های قرآنی و گذاشتن این معارف متعالی در معرض افکار عمومی جهانی هر چه بیشتر در جهت شناساندن ابعاد مختلف این کتاب مقدس و فرهنگ ناب آن کوشا باشند.

اگر مردم دنیا محتوای این کتاب مبارک را بشناسند بی‌شک شیفته معارف والای آن شده و جایی برای چنین اقدامات توهین‌آمیزی باقی نمی‌ماند.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مانند همه مسلمانان جهان این حرکت گستاخانه را محکوم می‌نماید.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: فرانسه مجله فرانسوی اهانت به پیامبر اهانت به قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ۱۴۰۳، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی منتشر شد.

مجله خیمه در شماره اردیبهشت در بخش رویدادها و روایت‌ها ۵ رویداد مهم فروردین ماه ۱۴۰۳ را بررسی کرده است. تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه، بررسی ماجرای مسجد سازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴ پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق، بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌الاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر (ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه، روایتی از اشعار روضه‌های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی و برگزاری محفل صد هزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه‌ای.

سوژه بخش چهره خیمه، «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی است. آثار این بانوی نویسنده متولد اردیبهشت، از نگاه ۱۶ نویسنده و کارشناس حوزه و دانشگاه بررسی شده است.

این چهره‌ها عبارتند از: محسن چینی‌فروشان، موسی بیدج، حسن احمدی، حبیب احمدزاده، غلامرضا حیدری ابهری، ناصر نادری، مریم جلالی، آسیه رحمتی، حسین راجی، سیدمحمد مهاجرانی، سیده مریم شهیدی کریمی، رقیه فاضل، علی مهدوی، بهاره بهنام نیا، زهرا شیرخانیان.

مجله خیمه در بخش پرونده ماه به ۱۲ سال تلاش برای حل مشکل فقهی اهدای عضو پرداخته و ماجرای اهدای عضو ۱۲ طلبه و ۴ مداح را بررسی کرده است. پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است. این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴ مداحی آشنا می‌کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده‌اند.
همچنین ایرج فاضل، ۱۲ سال پیگیری برای رفع محدودیت‌های فقهی و قانونی اهدای عضو را تشریح کرده است. علی اکبر صالحی هم چگونگی عبور از نگاه بسته مذهبی در این موضوع را بیان کرده است. کتایون نجفی زاده، از سه دهه تلاش و دیدارهایش با مراجع قم و نجف به ویژه دیدارش با آیت الله سیستانی گفته و کمیل نظافتی، اهدای کلیه‌اش به کودک کلاله را تشریح کرده است. مهدی حیدری هم از مستند ساخته شده درباره ماجرای این کلیه گفته است.

خیمه در بخش یادمان به سراغ یادبود مرحوم محمود امیری، مدیر انتشارات و کتابفروشی امیری رفته و ماجرای کتاب مهدی آذر یزدی، کتابفروشی امام حسین و شهادت دو برادر مرحوم امیری را روایت کرده است. همچنین مرتضی آخوندی، مدیرانتشارات دارالکتب الأسلامیه از روایت پنج دهه دوستی‌اش با مرحوم امیری سخن گفته و روایت علی قائمی، محقق و نویسنده‌ای که ۵۰ کتابش در انتشارات امیری منتشر شده است هم در این بخش آمده است. محمدهادی فاضل، مهدی رئوفی، مرضیه امیری و سید یاسر شریفی از نزدیکان آن مرحوم هم یادداشت‌هایی در این پرونده نوشته‌اند.

این شماره از مجله در بخش کتاب خیمه هم به آشنایی با ۶۳ نویسنده و تصویرگر انتشارات خیمه پرداخته و به مناسبت نمایشگاه کتاب، موضوعات زیر را هم از نظر گذرانده است:

کتابی کاملاً کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»

مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک.»

کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی

یادداشت‌های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

شماره اردیبهشت خیمه، با سرمقاله‌ای از حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری (مدیرمسئول مجله)، و نیز یادداشت‌هایی از ۷ نویسنده و چهره حوزوی و دانشگاهی در آغاز مجله، منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه مجله خیمه با شماره ۰۹۰۲۸۲۴۲۹۸۱ تماس بگیرند.

کد خبر 6086179

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟