اندر پیچ و خمهای ترانه سرایی
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۴۵۳۹
یک آهنگساز جوان گفت: متاسفانه خط مشی ترانه سرایی را خواننده و تنظیم کننده تعیین میکنند و ترانه سرا اگر چیزی که آنها میخواهند را ننویسد، ترانه را از او نمی گیرند و این روند اشتباهی است.
امیر سالار شریفی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعالیتهای موسیقایی استان اصفهان و سایر شهرها، نوید بخش این است که در سالهای آینده روند صعودی بسیار چشمگیری در غنی سازی ادبیات کشور اتفاق خواهد افتاد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه ترانه سرایی روند خوبی را طی میکند، افزود: هنرجویانی که دغدغه ترانه دارند بیشتر شدهاند و هرکس دغدغه کاری را داشته باشد قطعاً در آن پیشرفت خواهد کرد. معتقدم باید به فکر آینده باشیم و به عنوان یک آهنگساز آینده موسیقی را مثبت ارزیابی میکنم.
این آهنگساز جوان با بیان اینکه "هنر هیچ گاه نمیتواند تک بُعدی باشد" گفت: اگر ترانه سرا فقط علم داشته باشد، صرفاً یک مفهوم خشک و بدون احساس تولید میکند و اگر فقط خلاقیت داشته باشد، ممکن است زیباییهایی خلق کند که پر از اشکال علمی و فنی باشد. اگر یک ترانه سرا، درست نوشتن را یاد بگیرد، به هیچ عنوان نمیتواند بد بنویسد، چراکه علم در کنار خلاقیت ثمره خوبی خواهد داشت.
شریفی در خصوص کم شدن تاریخ مصرف آهنگها، تصریح کرد: عمر یک اثر به اندازه زمانی است که برای تولید آن وقت گذاشته شود. در گذشته ممکن بود ساخت یک آهنگ شش ماه تا یک سال طول بکشد و آن آهنگها ۴۰ سال است شنیده میشوند و مخاطبان خود را دارند. در حالی که برخی از آهنگهای فعلی کپی برداریهایی است که یا شنیده نمیشود و یا اگر هم شنیده شود در مدت زمان کمی فراموش خواهد شد. پس هر قدر فکر و زمان بیشتری برای ساخت یک موسیقی صرف شود، بازدهی بهتری خواهد داشت.
وی اضافه کرد: موسیقی و هنر جای پول درآوردن نیست. افراد بسیاری معتقدند که موزیک و موسیقی باید تجاری باشد. یک تاجر زمانی موفق است که سرعت عرضه او بالا باشد. حال زمانی که یک تاجر در رأس تولید موسیقایی قرار گیرد، اولین چیزی که برای او اهیمت دارد سرعت تولید است؛ بنابراین کیفیت موسیقی پایین خواهد آمد.
این آهنگساز جوان ادامه داد: متأسفانه خط مشی ترانه سرایی را خواننده و تنظیم کننده تعیین میکنند و برای اینکه ترانه از ترانهسرا گرفته شود، باید همان چیزی که آنها میخواهند را بنویسد. خواننده باید به این درک برسد که در هیچ بخشی از ترانه حتی موضوع آن دخالت نکند. این در حالی است که میبینیم آنها حتی تعیین میکنند که چه کلماتی در ترانه مورد استفاده قرار بگیرد. این دخالتها دست ترانه سرا را میبندد. اگر ترانه سرا آزاد باشد و به خواسته خود ترانه بنویسد، اثر بسیار خوبی خواهد نوشت.
شریفی علت کم شدن ترانههای اجتماعی را اینگونه توضیح داد: کسب مجوز برای ترانه اجتماعی دشوار است و وقتی امیدی به پخش و رسانهای شدن ترانه اجتماعی نیست؛ چرا یک نفر باید آن را بنویسد و یا بخواند. ترانههای اجتماعی خوبی نوشته میشود، اما ترانه سرا، آهنگساز و خواننده ایمان دارند که این کار هیچ گاه شنیده نخواهد شد.
کد خبر 443928منبع: ایمنا
کلیدواژه: ترانه سرا موسیقی تصنیف و ترانه هنرمندان موسیقی آهنگساز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ترانه سرایی ترانه سرا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن میگوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیکها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتونهای سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را میبینید و میشنوید.